..: Kozí dráha po letech ožila :..

Kozí dráha, foto: ŽelPageTelnice - Děčínské hlavní nádraží zažívalo v neděli 31. března již od rána nevídaný ruch. Důvod byl vcelku jednoduchý - po dlouhém několikaletém čekání konečně vyjely osobní vlaky s cestujícími na část tratě 132, takzvané Kozí dráhy, jak jste se ostatně mohli na ŽelPage dočíst již v předstihu. Tyto jízdy navíc také nebyly zdaleka posledními. Již 20. dubna se mohou zájemci do Telnice svézt znovu v rámci dalších zvláštních jízd, jak informuje také náš Kalendář akcí. V letní turistické sezóně se pak podle organizátorů počítá s pravidelným provozem každý týden a v letech příštích by se provoz mohl rozšířit na celý úsek tratě, nicméně o tom je prozatím předčasné spekulovat.

A jaké tedy vlastně byly samotné nedělní jízdy? Na nedostatek cestujících si organizátoři rozhodně nemohli stěžovat. Podle Karla Mikoláška z Konzultační dopravní společnosti se vlaky svezlo více než 1200 cestujících a vlaky byly naplněny doslova až po střechu, místa k sezení nestačila. Mnozí se podivovali nad malou kapacitou spojů, které byly vedeny revitalizovaným motorovým vozem řady 831. Zde byl však organizátor částečně omezen ze strany provozovatele dráhy. Ve všech dopravnách na trati bylo totiž v důsledku výluky dopravních kolejí nemožné objíždění a proto nemohl být zařazen původně plánovaný přívěsný vůz. Druhý motorový vůz zase nebyl v danou dobu ve velmi omezeném čase k dispozici. I tak se svezlo množství cestujících, od rodičů s dětmi až po železniční nadšence. Pro příští jízdy se pak již určitě počítá s nasazením druhého motorového vozu a případně i vložených vozů, aby se předešlo podobným kapacitním problémům.

Telnice, foto: ŽelPageOznámení, foto: ŽelPageJílové u Děčína, foto: ŽelPageCestující se do vlaku téměř nevešli, foto: ŽelPageZačátek jízdy v Děčíně, foto: ŽelPageInteriér motorového vozu, foto: ŽelPage

Zdroj: ŽelPage, Konzultační dopravní společnost


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
06.04.2013 (20:39)  
ne, nedělí!
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.04.2013 (20:36)  
karloslt: dneska se to už nedělí na základní a ostatní...
06.04.2013 (19:53)  
Honza: akorát dneska "dopravní obslužnost" obsahuje všechny níže popisované důvody cestování...
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.04.2013 (19:15)  
AD 6360: to co tu popisujete, se dříve rozdělovalo do skupiny "základní dopravní obslužnost" - to je to první a skupina "ostatní" - to jsou ty rekreace, hospůdky, šotouši a podobně. Učí se to...
06.04.2013 (15:38)  
Michal Jaroš: Problém je ve vnímání šotoušů, k čemu slouží železniční doprava. Oni i přes dávno změněné podmínky nepochopili, že už neslouží jen k dopravě do práce a školy, ale že si dokáže najít množství klientely i mimo tuto její dřívější výhradní vlastnost. Dnes není málo lidí, kteří jezdí vlakem na výlety, dokonce se najde dost lidí, kteří tím vlakem jedou jen tak někam do hospůdky a pak se s ním zase vrátí zpět domů. Sice u mnoha tratí ani jedna složka uživatelů provoz na tratích nezatíží úplně, ale pokud je těch dílčích složek více, dokáží udělat nejen provoz na trati ekonomicky zajímavější, ale jsou často i velmi výrazným rozvojovým prvkem v území. Bohužel toto se na žádné škole neučí, tak tací, co si na škole hrají s optimalizacemi a projektují podle mapy, to těžko kdy pochopí.
06.04.2013 (14:19)  
mah: No to byste mohl říci u tratě 164 Kadaň - Kaštice také - žádná větší sídla tam nemáte, a přeci jsou tam vlaky v letní sezóně obsazeny velice slušně.
06.04.2013 (13:55)  
Lidí se sejde vždy větší množství, když se vypustí kouzelné slovíčko AKCE. Jakmile však akce zevšední, zájem opadne. Toto platí nejen v dopravě, ale ve všech službách. Takže občasné jízdy nalákají pár lidí, ale ti stejně budou do zaměstnání, škol,... využívat jiné druhy dopravy.
06.04.2013 (13:40)  
Koukám, že šotouši zase vědí všechno nejlíp...
Jděte to těm lidem říct do očí!
registrovaný uživatel mah 
06.04.2013 (13:13)  
marpit: navic ta trat z dopravniho hlediska nema zadny vyznam. trat vede z decina do par vesnic, prumysl v tech mistech neni, krome jilove neni vubec nic. lidi na vesnicich ten vlak taky nepotrebuji neb z okoli Decina je vyhodnejsi jet mhd a z Telnice do decina nikdo nepotrebuje (z telnice se jezdi do UL taky MHD)
06.04.2013 (12:42)  
Čím je právě kozí dráha tak jedinečná, že se stále bojuje o zavedení provozu? Vždyť napříč republikou existuje řada zrušených tratí, o které nikdo nejeví zájem. Díky za odpověď.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko