Telnice - Děčínské hlavní nádraží zažívalo v neděli 31. března již od rána nevídaný ruch. Důvod byl vcelku jednoduchý - po dlouhém několikaletém čekání konečně vyjely osobní vlaky s cestujícími na část tratě 132, takzvané Kozí dráhy, jak jste se ostatně mohli na ŽelPage dočíst již v předstihu. Tyto jízdy navíc také nebyly zdaleka posledními. Již 20. dubna se mohou zájemci do Telnice svézt znovu v rámci dalších zvláštních jízd, jak informuje také náš Kalendář akcí. V letní turistické sezóně se pak podle organizátorů počítá s pravidelným provozem každý týden a v letech příštích by se provoz mohl rozšířit na celý úsek tratě, nicméně o tom je prozatím předčasné spekulovat.
A jaké tedy vlastně byly samotné nedělní jízdy? Na nedostatek cestujících si organizátoři rozhodně nemohli stěžovat. Podle Karla Mikoláška z Konzultační dopravní společnosti se vlaky svezlo více než 1200 cestujících a vlaky byly naplněny doslova až po střechu, místa k sezení nestačila. Mnozí se podivovali nad malou kapacitou spojů, které byly vedeny revitalizovaným motorovým vozem řady 831. Zde byl však organizátor částečně omezen ze strany provozovatele dráhy. Ve všech dopravnách na trati bylo totiž v důsledku výluky dopravních kolejí nemožné objíždění a proto nemohl být zařazen původně plánovaný přívěsný vůz. Druhý motorový vůz zase nebyl v danou dobu ve velmi omezeném čase k dispozici. I tak se svezlo množství cestujících, od rodičů s dětmi až po železniční nadšence. Pro příští jízdy se pak již určitě počítá s nasazením druhého motorového vozu a případně i vložených vozů, aby se předešlo podobným kapacitním problémům.
Zdroj: ŽelPage, Konzultační dopravní společnost
1 2 | Zpráv na stránku: |
I když je pravda, že platit souběžně vlaky a autobusy je trošku plýtvání.
Zrovna jsem hrábnul a jen tak mi přišel do ruky jízdní řád z roku 2004/2005, nalistuju trať 132 a tam je: 8 párů "až tam", z toho jeden je do Litvínova, 3 páry do Libouchce a 2 páry do Jílového. To je 13 vlaků z Děčína do Jílového v přibližně rovnoměrném rozložení od čtvrt na pět AM do třičtvrtě na deset PM s omezením jízd až na pár, pouze pracovní, dny jen nějaké ty Vánoce a podobně.
Pak vezmu poslední pravidelný jízdní řád a tam je 9 párů (všechny v celé délce, přičemž poslední jede už v 18:11 a do Litvínova (jen o víkend, ve všední končí v Telnici) a z těchto 9 vlaků 3 jedou jen o víkend a 3 ostatní zase nejedou o víkend. Takže ve všední den jede poslední vlak "až tam" ve 14:41. A to nepočítám, že ve všední je tam díra 4 hodiny přes poledne od osmi až do dvanácti.
Není toto jasný důkaz cílené likvidace?
http://duchlana.blog.cz/1202/kozi-draha
Každopádně tohle je jedna z mála uzavřených lokálek, která dopravní potenciál má.
Jinak co se týká turistického potenciálu, tak souhlasím s názorem, že jediným zajímavým lákadlem je Komáří Vížka, vše ostatní lze opět bez problému absolvovat autobusem (Tisá, Sněžník, potažmo Telnice). Vzhledem k tomu, že za Telnicí jsou koleje zčásti rozkradené, nevidím moc šanci na brzké obnovení provozu.
Co se týká turistických akcí, jako by tato, chtěl bych upozornit na následující. Osobně znám skupinu cca 10 lidí z České Lípy, která absolvuje téměř každou takovouto jízdu na této trati, vždy upozorňuje na nezbytnost obnovení provozu, přitom předtím na této trati nikdy tito lidé nejeli a patrně nikdy ani nepojedou. Domnívám se, že takovýchto může být mnohem více. Padlo zde i srovnání s tratí Kadaň - Kaštice. Za hlavní problém považuji, že u této trati a stejně tak třeba u trati Čížkovice - Obrnice je rozhodující, jaký vztah k ní mají lidé žijící v obcích okolo. Zatímco u zmíněných 2 tratí je vztah pozitivní, u Koziny je lidem existence trati fakticky ukradená, protože ji berou spíše tak, že vede někde za obcí...
Asi jen stručně - z Děčína má tato trať příliš málo zalidněnou spádovou oblast, aby na ní mohl být pravidelný provoz.
Organizačně bych si uměl odjezd prvního vlaku z Děčína představit dost lépe než ve skutečnosti proběhl. Narváno po střechu, řada lidí, kteří nedorazili hodně dopředu, se do vlaku nedostala. Asi by bylo vhodné jim vysvětlit na nástupišti proč tomu tak je. Přidou příště?
Také se nepodařilo, aby vystoupili cestující na zastávce, ve které vystoupit chtěli. Až poté si to pánové organizátoři ohlídali. Odbavení cestujících také nepostrádala, alespoň zpočátku rysy komedie...
Ale jízda samozřejmě stála za to. A to, že se kolem pohybuje ing. Šatava by skutečně mohlo být předzvěst lepší budoucnosti Kozí dráhy.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.