..: České dráhy nově nabízí Včasné jízdenky do Evropy i do 1. třídy :..

Koláž jízdních dokladů, foto: Aleš Petrovský Praha — Příchod nového grafikonu železniční dopravy, který proběhl tuto neděli 13. prosince, se nenesl pouze ve znamení změn jízdních řádů a časových poloh jednotlivých vlaků, ale i změn tarifních. Kromě drobných úprav v tarifu pro vnitrostátní přepravu (TR10) České dráhy ve spolupráci se zahraničními dopravci přistoupily také ke změnám v cenotvorbě jízdenek do zahraničí. Zatím v zásadě nijak hlasitě nepublikovanou, ale velice zajímavou věcí je rozsáhlejší zavedení kontingentních Včasných jízdenek Evropa v 1. třídě. Zatímco dříve tak cestující při využití první třídy platil několikanásobně více, protože do „jedničky“ neexistovaly ze strany Českých drah až na výjimky žádné akční nabídky, nyní může být možnost vyššího komfortu za přijatelný příplatek atraktivnější pro daleko širší spektrum zákazníků. Pro cestující z řad našich západních sousedů přitom podobné nabídky nejsou žádnou novinkou, například německý dopravce Deutsche Bahn či rakouské ÖBB akční nabídky do 1. třídy mají v mezinárodní i ve vnitrostátní přepravě již delší dobu.

Interiér 1. třídy v soupravě Railjet ÖBB, foto: Georgo Výhodnost nových jízdenek si můžeme ukázat například na typické trase Praha - Vídeň s nákupem přibližně týden předem. Včasná jízdenka do 2. třídy vyjde na 524 až 938 korun, v závislosti na použitém vlaku, do té první pak stojí u všech vlaků v tuto chvíli 1076 Kč, což již není takový rozdíl. Oproti tomu v minulosti stála Včasná jízdenka přibližně stejnou sumu, ale do 1. třídy bylo nutné zakoupit běžný doklad, který bez různého dělení jízdenek či dalších slev vyšel na cca 1786 Kč, což byl téměř 3,5 násobek oproti nejlevnějšímu tarifu 2. třídy.

Naproti tomu ve vnitrostátní dopravě zatím žádné Včasné či Akční jízdenky do 1. třídy České dráhy nezavádějí. I tak se ale řadě cestujících může od nového jízdního řádu cestování vyšší třídou zlevnit. Nově je totiž běžné jízdné do 1. třídy vypočítáváno jako 1,3 násobek jízdného 2. třídy při jakékoliv vzdálenosti, zatímco doposud to byl při vzdálenosti do 120 km 1,5 násobek.

Zdroje: České dráhy, Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu (ZUJ)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.12.2015 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Evropa Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
15.12.2015 (0:36)  
Mezinárodní vlaky ano, vnitrostátní ne? Ty vole, to mi ho vyndej...
Olomouc-Praha (IC): 171-189 /// 334
Olomouc-Praha (SC): 224 /// 484
Takže plusminus dvojnásobek
registrovaný uživatel Honza  mail  
14.12.2015 (21:43)  
JP: dík. To už by se elefantem v jedničce z Lovosic do Prahy celekm jet dalo.
14.12.2015 (21:22)  
Honza: Můj tip je, že to funguje i na IN50. Ta je přece vždy 50% výši ceny obyčejného jízdného. A na obyčejné jízdné se ten koeficient aplikuje.
registrovaný uživatel Honza  mail  
14.12.2015 (21:17)  
Jak je to s IN 50? Bere se ta cena z té zlevněné ceny, nebo té 100%?
14.12.2015 (19:32)  
Typické pro ČD - mohli by to cestující využívat, proto to utajíme :/
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko