..: Kozí dráha o Velikonocích po dlouhé době ožije :..

Motorový vlak u Chlumce u Chabařovice, foto: Laborec425Telnice — Již v létě předloňského roku jste se na ŽelPage mohli dočíst o problémech, které provázely trať 132, tzv. Kozí dráhu, vedoucí z Děčína přes Krupku a Telnici do Oldřichova u Duchcova. Zastavení osobní dopravy, zavedení dlouhodobé výluky, krádeže železničního svršku, neúspěšné pokusy o obnovení provozu — tím vším si tato trať v posledních letech prošla. Už několikrát to, nejen ve druhé polovině roku 2012, vypadalo, že se vlaky na trať opět podívají, ale nakonec se tomu tak z různých důvodů nestalo. Nyní mají však příznivci této dráhy důvod k oslavám. Po dlouhých měsících se zejména díky spolupráci města Děčín s Konzultační dopravní společností a Správou železniční dopravní cesty vlaky na tuto trať opět vydají. SŽDC totiž konečně potvrdila, že lze přidělit kapacitu dráhy pro vlaky osobní dopravy a umožnit jízdy objednaných vlaků.

Pravidelná doprava na Kozí dráze na objednávku kraje byla zastavena již v roce 2007. Na trati se pak například v roce 2009 uskutečnily různé zvláštní víkendové jízdy, které financovaly zejména města a obce ležící při trati. Mediálně známá byla také akce Žluté jaro na železnici, v rámci které na trať 132 vyjel i soukromý dopravce RegioJet. Jenže ten už byl jedním z posledních, který se na trať podíval. Zanedlouho poté byla totiž vyhlášena dlouhodobá výluka, oficiálně kvůli špatnému stavu železničního svršku. Po neúspěšných pokusech v roce 2011 vypravit na trať historické vlaky se začali angažovat starostové z místních obcí a měst, kteří se pokoušeli objednat různé vlaky, zejména v roce 2012, ale bezúspěšně, a to i v úsecích, kde žádná větší poškození tratě zjištěna nebyla. Jedním z posledních pokusů byly plánované adventní jízdy na konci loňského roku, ale i pro celý letošní grafikon Správa železniční dopravní cesty vyhlásila v celém úseku výluku, která měla původně trvat až do konce platnosti jízdního řádu. Ke konci zimy se ale konečně ledy povolily a na trať tak nyní konečně budou moci vyjet vlaky.

RegioJet na trati 132, foto: bazala68Ale stejně jako většina dobrých zpráv, i tato má své "ale". Obnovení provozu se totiž nebude konat v celém čtyřicetikilometrovém úseku tratě, ale pouze v části mezi Děčínem a dopravnou Telnice. Na zbylém úseku zůstává prozatím i nadále zavedená výluka, která je způsobená špatným technickým stavem tratě, zejména díky krádežím. Ta je opakovaně prodlužovaná již od roku 2010 a opravy by si podle SŽDC vyžádaly milionové investice, a tak se zatím cestující vlakem na úsek mezi Telnicí, Krupkou a Oldřichovem v nejbližších měsících zřejmě nepodívají. Zato z Děčína do Telnice se zájemci mohou svézt již o Velikonocích. V neděli 31. března se na trať vydají hned čtyři páry osobních vlaků, jak upřesnil Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti, která provoz na trati organizuje. Odjezdy z Děčína budou v 9.30, 12.30, 14.30 a 16.30 h, jízda do Telnice bude trvat přibližně 42 minut. Kdo by chtěl vystoupit již v Jílovém u Děčína, může navštívit zdejší Velikonoční jarmark, který se zde v tento den koná. Bližší informace naleznete v našem kalendáři akcí, případně přímo na stránkách Kozí dráhy. To však nejsou jediné letošní jízdy, které se na trati uskuteční. V letní sezóně zde budeme moci osobní vlaky potkávat o poznání pravidelněji a už v průběhu jara se na trať nejspíš vydají další vlaky.

Zdroje: Konzultační dopravní společnost, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.3.2013 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky Jízdní řád

Weitere aus ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer mah 
20.03.2013 (21:09)  
M 152.0: Škoda to být může, ale kdo nebo co by na té trati do Oldřichova jezdilo?
Editor oder ŽP Admin Jan Máca  mail  
20.03.2013 (21:09)  
Zdeněk Štěpánek: Jak je uvedeno v kalendáři akcí zde na ŽP, pojede 831.105. Dopravce připadá v úvahu JHMD nebo RailSystem.
20.03.2013 (18:31)  
jeste dotaz. Už se ví, čím pojedeme? Ještě by mě zajímal dopravce. Na webu dráhy to vypadá na JHMD.
20.03.2013 (13:12)  
alespon jedna vyborna zprava v dnesni zaplave samych prusvihu... Uz si jdu zaskrtavat kalendar
Registrierter Benutzer Honza  mail  
17.03.2013 (2:40)  
karloslt: jj už jsem to zjistil z Mapy.cz že je to 100m. Totiž z této fotky (ta poslední): http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2751443

to vypadá, že je mnohem delší (zkreslení 2 rozměrným obrázkem). Vypadá to, že je perón až k tomu šedivému baráku, ve skutečnosti končí u poslední lampy, co je ještě u toho vysokého řadového baráku. Vešel by se tam tak nejvýš 4 vozový klasický (24,5 m) vlak (bez lokomotivy).
17.03.2013 (1:41)  
M 152.0: hlavně že ne něco jiného :-)

Honza: 100 metrů dlouhé nástupiště - co je na tom divného?
Registrierter Benutzer M 152.0  mail  
17.03.2013 (0:00)  
Sice je škoda, že ne až do Oldřichova, každopádně mi tahle zpráva teď o půlnoci krásně zvedla náladu! :D
Registrierter Benutzer Honza  mail  
16.03.2013 (19:59)  
V pondělí jsem se víceméně náhodou octl u přejezdu na zastávce Děčín zastávka a bylo viděl, že se na trati pracuje.

Edit: zajímalo by mě, na co jsou dimenzovaná nástupiště (nebo aspoň v tom Děčíně zastávce), že by se tam vešlo snas i EC.
Registrierter Benutzer DJ 
16.03.2013 (18:32)  
Nemyslím si, že by to tentokrát (v tom úseku Děčín - Telnice) nevyšlo, pokud i lidé ze SŽDC tvrdí, že není problém s přidělením kapacity, tak asi jediný možný zádrhel tím padá.

Bude se i těchto vlaků týkat výrazně vyšší poplatek za přidělení dopravní cesty? Platí stále toto likvidační pravidlo, kde na vybraných tratích vyžaduje SŽDC výrazně vyšší poplatek?
16.03.2013 (12:26)  
Bidlo62: Správný postřeh, ale představa, že vlaky jezdí a šotouši šílí, je tak nádherná.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko