..: Oprava trati u Valašských Klobouků se protáhne :..

Býlnice - odjezd Os na Vlárský průsmyk, foto: Martin PitříkValašské Klobouky — Ve čtvrtek 28. února zjistili pracovníci Správy železniční dopravní cesty nestabilitu a posun části železniční tratě 283 mezi Brumovem a Valašskými Klobouky. Zhruba třicetimetrový úsek kolejí byl poškozen v důsledku tání většího množství sněhu. České dráhy, jakožto dopravce na trati tak musely přistoupit k zavedení náhradní autobusové dopravy mezi Valašskými Klobouky a Bylnicí, resp. Vlárským průsmykem. Zatímco původní odhady SŽDC hovořily o výluce v řádu několika dnů, maximálně týdnů, již v dalších dnech bylo jasné, že poškození je rozsáhlejší a oprava potrvá déle. Nynější prognózy hovoří o obnovení provozu nejdříve v průběhu června letošního roku. Opakuje se tak situace, která panovala v minulých letech například na trati mezi Českou Kamenicí a Jedlovou, kde byly však příčinou povodně a poškozený úsek daleko rozsáhlejší.

Zdroje: Česká televize


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.3.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


11.03.2013 (12:40)  
Ohryzek - sesuv na 343 - přechod přez Vrbovce

- to se svezlo proto, že na to pánové z ředitelství kašlali už 10 let. Tento stav byl dokumentován a průběžně kontrolován řadu let. To, že se to stane bylo jasné - jenom byla otázka kdy. Oprava se odsouvala až do doby, kdy se sveze a nebude se po ní dat jezdit proto, že do poslední chvíle nebylo jasné, jestli nakonec trať nezavřou úplně. Hned za Lipovem je velký příhradový most - ten je už na kraji žovotnosti.. a peníze na nový nejsou. Už teď se tam spekuluje o tom, že vlaky jezdit nebudou. Když si ale vzpomenu, co dělali místní obyvatelé, při výluce o které tu píšete, je kažnému jasné, že zrušení vlaku na Vrbovce nebude tak jednoduché - trať se tedy bude opravovat.. A nyní se jezdí po viaduktu, který může klidně někdy spadnout...
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
09.03.2013 (18:12)  
No, tak ale hlavně buďme rádi, že zase nějakého inteligenta nenapadlo tu trať místo drahé opravy raději zavřít (jak se již mnohokrát stalo na jiných místech...).
09.03.2013 (10:52)  
Ohryzek: V zimě vymete veksle někdo, kdo za to bude placený v zimě. V průměru 2 až 3 měsíce, za sezónu 10-200 hodin, podle toho, jaká je zima. A rozhodně na tuhle práci metaře není potřeba člověk s 50.000 superhrubé. Zatřetí: Existuje elektrický ohřev výměn.
Kupodivu i stanice vybyvená košťaty, třemi zaměstnanci a výpravčím měla před nedávnem problémy. Jezdilo se posunem zpět a úvratí přes západní zhlaví, jelikož výhybky na východním zhlaví i přes vešekeré vymetání nefungovaly. O kus dál ve stanici s eleketrickým ohřevem nebyl problém.
registrovaný uživatel kave 
09.03.2013 (0:08)  
zirecek: Mzdové náklady včetně všech odvodů do státního rozpočtu na jednoho signalistu činily cca 50 000 Kč měsíčně. Úspora za 8 je tedy pouze za jediný rok téměř 5 mil. Kč. Stanice je též připravena na dálkové ovládání z CDP, pak dojde i ke zrušení výpravčích a tím k dalším úsporám.
08.03.2013 (19:59)  
kave: Velká úspora mzdových prostředků - můžete mi to vyčíslit, ať to můžeme nějak kvantifikovat a ne jen hloupě populisticky popisovat? Připočtěme k tomu finanční náročnost "údržby" nového zabzař od AŽD.
registrovaný uživatel kave 
08.03.2013 (12:59)  
Ohryzek: Jeho vyjádření není žádná svatá pravda, ale obyčejný hloupý populismus. To může zrovna tak říct, že ne na jiné žel. stavby, ale třeba na dětskou onkologii. Tam je to určitě ještě potřebnější. Sám uvádíte, že teď musí jezdit Mn do Bohuslavic, dále po této trati jezdí občas i nákladní vlaky ze Slovenska. Shrnuto - rekonstrukce Bylnice byla potřebná, došlo tím k velké úspoře mzdových prostředků, zlepšení zabezpečení atd.
08.03.2013 (12:40)  
zirecek: Svatá pravda!

Jinak pro příklad netřeba chodit až na Jedlovou. Dne 6.4.2009 ujelo těleso sousední trati přes přechod Vrbovce. Ke zprovoznění došlo 15.7.2009.

Viz.:
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230137&kat=3&najdi=342397&n#342397
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskova-prohlaseni/zprovozneni-loukov.html

Jinak tato výluka vyvolala vozbu odklonových Mn vlaků do žst. Bohuslavice n. Vláří (resp. na vlečku vojenských skladů).
08.03.2013 (7:18)  
Úsek se sledoval dlouhodobě. Pomalá jízda 10 km/h byla zavedena již od března 2012. Hrozba zastavení provozu zde byla delší dobu. Dlouhodobě žádáno o finance na nutnou sanaci žel. spodku... Ještě že máme Bylnici po smysluplné rekonstrukci za 257 mega, aby nám tam jezdil motoráček a autobus. Možná stačilo udělat novou autobusovou zastávku před výpravní budovou za zlomek ceny a zbylých 256,950 mega dát na potřebné žel. stavby.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko