..: České dráhy rozšiřují akční jízdné na další regionální tratě :..

Motorová jednotka řady 814, foto: Raven Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.

Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“

809.140-7, Straškov - Vražkov, foto: Tomáš Kubovec Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.

Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.

Seznam úseků, kde je sleva poskytována
014Kolín – Ledečko
064Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město
076Mělník – Mladá Boleslav hl.n.
081Rybniště – Rumburk
083Rumburk – Dolní Poustevna
084Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží
097Lovosice – Teplice v Čechách
110Louny – Slaný
131Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina
135Most – Moldava v Krušných horách
141Karlovy Vary – Merklín
142Karlovy Vary dol. n. – Potůčky
144Nové Sedlo u Lokte – Nová Role
146Cheb – Luby u Chebu
147Františkovy Lázně – Plesná
148Cheb – Hranice v Čechách
161Rakovník – Blatno u Jesenice
162Rakovník – Kralovice u Rakovníka
178Svojšín – Bor
182Poběžovice – Staňkov
184Tachov – Domažlice
185Domažlice – Klatovy
191Nepomuk – Blatná
192Číčenice – Týn nad Vltavou
197Číčenice – Nové Údolí
198Strakonice – Vimperk
202Tábor – Bechyně
203Strakonice – Březnice
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
212Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou
220Benešov u Prahy – Mezno
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva)
223Olbramovice – Sedlčany
227Kostelec u Jihlavy – Slavonice
235Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
236Čáslav – Třemošnice
237Havlíčkův Brod – Humpolec
251Žďár nad Sázavou – Nedvědice
252Velké Meziříčí – Studenec
292Lipová Lázně – Mikulovice
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
297Mikulovice – Zlaté Hory
305Kroměříž – Zborovice
310Valšov – Bruntál
311Rýmařov – Valšov
Seznam tratí ČR (ŽelPage)

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš | 26.2.2013 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Téoz  mail  
27.02.2013 (22:39)  
Nechic: ano, skupinovka pro dva je dražší než 2krát IN25...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
27.02.2013 (22:33)  
Takže 2 lidé na promotrati za skupinovou slevu pojedou dráž? :D
registrovaný uživatel Pavolo 
27.02.2013 (22:18)  
Mimo diskuzi, ale bylo to tu trochu nakousnuto. Nemáte někdo přehled nejvytíženějších traťových úseků v republice? Docela by mě to zajímalo.
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.02.2013 (22:05)  
M-průvodčí: ti vám jezdit přestanou, protože mají sotva na to "studenské" jízdné.
A odkdy že to přestane?
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (22:00)  
JP: Vycházel jsem z předpokladu, že v Dětmarovicích odpadá přesmyk LS/PS a že Rakušáci za Břeclaví na PS přešli o něco dřív, takže do našeho přechodu na PS se tam někde muselo přesmykat také? Jak to tedy bylo doopravdy?
registrovaný uživatel MaF 
27.02.2013 (21:53)  
Sim: OK, jak říkám, problém to je, jen to přirovnání k lokálce mě zvedlo ze židle. Tak zlé to zas není.

Exaktně jak moc je to horší než předchozí stav nebo jako moc se to blíží "lokálce" by odpověděl výpočet (na který nemám znalosti) nebo simulace (na kterou nemám dost času). V potaz by se ale musely vzít všechny přepravní proudy. Také by to hodně záviselo na inteligenci řízení provozu. Hezké téma na diplomku ;-)

No, ale abychom to uzavřeli optimisticky, je jistá naděje, že se ještě dožijeme "Rekonstrukce žst. Přerov, 2.stavba", v rámci které se úzké hrdlo přesune zase jinam (patrně někam kolem Běchovic).

PS: No počkejte, až se Metrostav zakousne do kolejí od Rokycan, možná se Vám tam ty vlaky hromadit začnou ;-)
27.02.2013 (20:51)  
M-průvodčí: Zvláštní humorné příspěvky, ale dobré ... :-)

Sim: "Cenově jasné" to není. Vlakem i autem to na těch krátkých vzdálenostech vyjde stejně. Pokud beru plné jízdné bez nějakých extra slev a nerozpočítávám amortizaci auta. Spíš je to o tom, že nestojí v koloně, netráví čas hledáním parkovacího místa....
A v tom je problém, že se to týká tratí, které vedou do velkých měst. Ale mnohým lokálkám, které spojují malá města nebo vesnice, to moc nepomůže.
registrovaný uživatel Sim 
27.02.2013 (19:46)  
Keprt > docela zajimava myslenka - aneb: tam kde lokalka skomira, bo lidi jezdej (treba z pohodlnosti) radsi autem ... pokud by vlak byl zcela gratis, jezdil by tim nekdo?

Ono totiz, mam napriklad kamarada, ktery nekolik km do prace dojizdel vyhradne kolmo. Ted v zime mu fabriku prestehovali, ma to cca 2x tak daleko a to uz je na nej moc, nechce prijet do prace uz vyflusanej, takze jezdi jinak. Jak? Autem preci, protoze byl navyklej na kolo a na to, ze si muze jet kdykoliv a kudykoliv, pripadne se nekde cestou zastavit. Co na tom, ze mu primo pred barakem stoji autobus, ktery jede cca 2x za hodinu a ktery mu stavi i 200 metru od fabriky ... zvyk je proste zelezna kosile a pocit nesvobody, ktery je vseobecne s vhd spojeny, nedokaze dost lidi prekonat, i kdyz cenove je to zcela jasne.

A u me to nebylo o moc jine; dokud jsem jezdil Plzen - Olomouc, pouzival jsem na to zpravidla motorku, pouze v zime, kdy to "nebylo uplne vono" jsem pak jezdil autem (se stejnou spotrebou i nakladama). Teprv pri jezdeni do Ostravy se to u me prehouplo do stadia, kdy me to rizeni na tak dlouhou streku zacalo stvat a prelezl jsem na vlak (ktery me ale tehda stval mnohdy vic, takze jsem v motosezone vlakem prakticky stejne nejezdil, bo klimatizace byla tenkrat u drahy asi sproste slovo).

V tomhle obdobi jsem ve fazi, kdy se snazim skorotchana presvedcit, aby streku Plzen - Ostrava jezdil vlakem a ne autem. Zatim je ve fazi, kdy ho jezdeni po D1 nestve natolik, aby ten vlak zkusil. Pritom je vcelku jisty, ze jakmile to prubne a zjisti, ze to neni takova divocina, jak cekal, uz se mu nebude chtit travit X hodin za volantem.

No a na tech lokalkach to je podobny - spousta lidi to nezkusi treba proto, aby se nemuseli mackat. A nikdo je nepresvedci o tom, ze se v sukafonu, kde jede 6 lidi, mackat bude leda umyslne k te tete, co si k ni prisednou.

Cimz se dostavam k reakci na KK:
a pokud takový člověk z nějakého důvodu pojede vlakem
bude to bud:
- ve stavu nouze (kleklo mi auto, mobil ma vybitou baterku a ja si nepamatuju cislo na nikoho ze znamych), velmi pravdepodobne "s nejvetsim sebezaprenim" (aneb radsi bych sel pesky, nez vlezt do vlaku, jenze vono je to preci jen daleko) ... tady zadna akce nepomuze a je v podstate i fuk, kolik to stoji. Bud to cloveka zaujme a casem to zkusi znovu, nebo se vlaku bude vyhybat jeste vic.
- ze zvedavosti ... tady muze nejaka takovahle akce pomoct ... ale najdete mi nekoho, kdo par let sedi doma na zadku a rika si "ja bych se tak chtel jet podivat do tamte vesnice na naves, chtel bych jet vlakem, ale kdyz ono je to porad jeste na me tak drahe. Radsi jeste pockam, treba casem zlevni ... a jesli zlevni aspon o ctvrtinu, pak pojedu"

Pokud pred koncem zaviraci doby zlevni v obchode rohliky na padesatnik, koho tim chteji nalakat? Ty, kteri do toho obchodu bezne nechodi, nebo ty, kteri tam obvykle chodi, ale kupuji si neco jineho?

rotože to osloví i ty lidi (a není jich málo), kteří žádné karty řešit nechtějí, kteří prostě dostanou chuť zajet si do sousedního městečka na pivo

Mno, ja nerikam, ze takovi lide nejsou ... urcite jsou, ale ... bude jich tolik, aby chteli jet do hospody zrovna do te vesnice, kam jede tenhle vlak? A pokud uz jedou na pivko do hospody, myslite, ze budou resit, ze vlak je stoji dneska o trinact kacek min, nez jindy?

Ve svym okoli pomerne casto jedu "pres kopec na pivo" ... ale v 90% autem (nekdo ze skupinky nepije nebo si proste dam nealko) a ve zbytku zpravidla tam busem (s predsevzetim, ze zpatky pojedu poslednim spojem) a zpatky pesky, bo se mi z hospody nechce :-D

Vim, ze nejsem modelovej priklad, ale ja si fakt nedovedu predstavit profil nikoho, na koho by tahle akce mohla mit dlouhodoby pozitivni vliv (= aby "objevil" ze vlak je pouzitelny a jezdil i po opetovnem zdrazeni na puvodni uroven), pokud je jen docasna.

MaF > po lokalce klidne taky muze jezdit jeden vlak za druhym, pokud by o to byl zajem. A pokud mate uzke hrdlo v nejvytizenejsim useku, je to pruser podstatne vetsi, nez kdyz to mate na vice mistech, kde neni takovy provoz.

jestli je teď nejužší hrdlo v Dluhonicích, nebo je to stále UnO-Choceň.

Bezpravi je porad dvoukolejka, takze v jednom smeru je to delka nejdesliho useku deleno rychlost (kolik tam, je, 80?) prujezdu vlaku timto usekem (plus nejaka rezerva). A mame dva smery, takze celkova kapacita je dvakrat takova, navic se vetsinou nejedna o rozjezd z nuly.

Urovnove krizeni je kapacitne pruser, i kdyz je relativne kratke - minutove zpozdeni muze zpusobit, ze vlak musi pred usekem zastavit a rozjizdi se z nuly, takze na prujezd je pak potreba vic casu. Navic je to misto krizeni v jednu chvili obsaditelne jen pro jeden smer, takze aby to bylo propustnejsi nez Bezpravi, musel by zdejsi usek vlak projet za polovinu intervalu mezi dvema vlaky u Bezpravi (plus pomerne velka rezerva, dva protijedouci vlaky se uhlidaji hur, nez dva za sebou jedouci).

I kdyz je mi jasne, ze ten usek u Dluhonic muze byt podstatne kratsi, v Bezpravi opravdu uzke hrdlo nevidim. To kdyz uz, tak u MuN, tam je v podstate urovnove krizeni taky a rychlost na zhlavi je mensi.

Nevím, nevšiml jsem si, že by se nám Praze začaly hromadit vlaky. Jak u Vás?
U nas v Plzni jsem si toho taky nevsiml, ale dekuji za optani ;-)
27.02.2013 (19:24)  
Jsem za seznam vděčný, aspoň si člověk před turistickou sezonou naplánuje výlety tak, aby ty doposud neznámé kusy projel...
registrovaný uživatel Keprt 
27.02.2013 (17:46)  
jezdit s InKartou ....nebo.. s uvdenou slevou, v obou případech budu jezdit výrazně levněji než autem ... daleko více než o polovinu, pokud budu počítat celkové náklady na auto!!!

No dobře. A teď něco z reálného života. Bydlím a mám příbuzné (tedy více méně znám situaci) v několika vesnicích (a jednom městečku) velmi různorodého sociálního složení. VHD (vlak i bus) se zdaleka nejvíce uplatňuje v těch dvou přípražských, kde žije velmi dobře situované občanstvo, které by - ti v produktivním věku - mohlo jezdit denně dobrým autem, ale z různých - obecně zřejmých - důvodů dává při dojíždění do Prahy přednost VHD. A teď ty vesnice, příbramsko a "oblast podřipských lokálek". Obyvatelstvo podstatně chudší, ale ti v produktivním věku přesto jezdí prakticky výhradně vlastními auty (byť často šunkami), velmi často i pár set metrů po vesnici - čistě z pohodlnosti; VHD pouze děti+důchodci. V jedné té vesnici nabídka VHD velmi dobrá, v jedné mizerná - situace (využití) stejná. Co tím chci říct? Náklady na ten který způsob přepravy jsou jedním, nikoliv jediným, faktorem. Ty ostatní bychom jistě taky dali všichni dohromady. ČD přicházejí s nějakou slevou na tratích, které teď více či méně z různých důvodů skomírají, ale toto jim atraktivitu (i kdyby sleva byla trvalá) mezi obecenstvem nezajistí. Sleva nezmění trasování, cestu nezrychlí, nabídku spojení nerozšíří. Jako PR proč ne, ale zázraky od toho nečekám.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko