..: Souprava railjet byla opět testována v ČR :..

railjet za Brnem, foto: Martin Grill Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.

Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy

Railjet pro ČD: řídicí vůz obsahuje 6 míst Business třídy a 32 míst první třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Railjet pro ČD: bistro vůz nabízí také 10 míst první třídy, včetně míst pro vozíčkáře, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Railjet pro ČD: čtyři vozy soupravy nabídnou standardní kapacitu 80 míst druhé třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vozy 3-6 (2. třída)
Railjet pro ČD: poslední vůz nabídne 64+10 míst druhé třídy, s dodatečnou kapacitou pro zavazadla, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
 

Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
07.03.2013 (23:02)  
souhlasím s arj,vždyť už v těch našich "slavných" vlacích řady 680 Pendolino je rozdíl v sedačkách mezi 1.a 2. třídou pouze v barvě potahu, wi-fi je zásuvky taky jen pro jídlo si musíme dojít, no zapomněl jsem,místenka v 1. třídě stojí 120Kč a do druhé se dá koupit od 35Kč. Jízdné se tak dostává někam na dvojnásobný rozdíl a to se mi zdá skoro dost.
registrovaný uživatel SYN 
03.03.2013 (12:46)  
Flexaretista: Asi půjde o to jak často se Vámi popisovaný scénář (statisticky) vyskytuje... protože když se nevyskytuje, tak ten malý oddíl je docela fajn, relativní soukromí, blízkost bufetu (snad možnost snadné donášky na své místo), prostě leckomu by to mohlo v obvyklém případě vyhovovat... Ono se stane že ani jednička bez postiýených nemusí být vždy oázou klidu, stačí nějaké nemocné (ubrečené) děcko nebo něco takového a máte problém i bez postižených...
Prostě nechal bych to tak, až jak se osvědčí, důležité je že při včasné rezervaci je dostatek jiných míst jedničky takže stačí si vybrat podle vlastních preferencí...
28.02.2013 (9:23)  
Jeden můj malý postřeh, neberte to prosím jako nějakou ofenzivu vůči postiženým, tak to opravdu nemyslím, spíše je to postřeh nad kolizí zvažovaného obchodního konceptu a možné provozní reality.

Chápu z toho schématu vozů správně, že 1. třída = oddíl pro specifické osoby (vozíčkáři, ale i jiní)?

Nic proti tomuto konceptu, sám jsem rád, když se bourají bariéry mezi zdravými a postiženými co nejvíc. Ale nevím, jestli by mě třeba představa cesty 300km v jednom malém propojeném oddíle třeba s cestujícím na vozíku s vážnými nervovými poruchami, který nekontrolovaně vydává skřeky každé 3 minuty (ano, jsou i takoví) opravdu motivovala k tomu, připlácet si za komfortní a klidnou 1. třídu. Asi bych si 1.třídu po takovéhle zkušenosti nekoupil podruhé, protože to už můžu jet s ostatními dvojkou a výsledný dojem bude přinejmenším stejný.
25.02.2013 (23:09)  
quido.speedy: V patek sem tim vasim kosmickym Bbdgmee zas jel. Sedel sem u okna a kdyz sem sel na zachod, tak sem 2 lidi pokopal a vzbudil. Fakt nechapu, co je za vyhodu delit se o prostor pro nohy s cestujicim proti mne a mit hromadu nevyuzitelnyho prostoru pod sedadlama, ktery sou k sobe zady, oproti normalnimu "letadlu".
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:09)  
M: Ono se uz vi, jaky v tom bude cenovy rozdil, ze o tom diskutujete..?

Ono se snad ani pořádně neví, jestli vůbec budou povinně místenkové - aspoň na území ČR.
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:02)  
honzatvs: Jestliže mají společnou linku obsluhovat soupravy ČD i OBB, tak je zvláštní, že mají mít odlišnosti v interiéru...

Vlastně by mě zajímalo, jaký přesně je cílový stav interiéru railjetů ÖBB po té předělávce.
25.02.2013 (16:50)  
quido.speedy: nechápu, proč by mělo být tohle uspořádání nepoužitelné. Rozteče jsou 1850/925, což je podle mě na cesty okolo 4 hodin naprosto dostačující. Pokud se Vám to zdá málo, tak si můžete vždycky připlatit za jedničku (2000/1000). Zajímalo by mě, kolik byste byl ochoten za Vámi požadovaný komfort (zhruba 60 míst na vagón) zaplatit.
25.02.2013 (12:15)  
Čtyři řady? 78 míst ve voze 2. třídy? Třeba Bbdgmee je super dvojka. Tohle je možná nové, ale interiér je tragický (stísněný). Než mít šest 100% použitelných míst, tak tam papírově narveme osm, ale stejně se budou využívat jen čtyři... Tohle není šalina kde trávím 20minut...
registrovaný uživatel M 
25.02.2013 (10:14)  
Obecne receno asi takhle - je to jako jet slusnym autem po plne a po prazdne dalnici:-) Vcetne miry hluku.
registrovaný uživatel arj 
25.02.2013 (8:23)  
Mohu se zeptat, jaká je v moderních dálkových vlacích výhoda jedničky?
Za ještě nedávných časů (a mnoha tratích ČD/ŽSSK i dnes, ) byl rozdíl v 6 x 8 místech, látce x kožence. Ale u "moderních" vozů mi rozdíl v komfortu pro zadek uniká - zvlášť když na dvojku mám mnoho slevových možností, zatímco v jedničce je plný tarif 1,5 násobku plné dvojky.

Jednička má efekt na vlacích typu Thalys, Eurostar, kde dostanu najíst, průvodčí je nablízku atd, ale už třeba v TGV (taky povinně místenkový) mi nějak efekt uniká.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko