..: Souprava railjet byla opět testována v ČR :..

railjet za Brnem, foto: Martin Grill Česká Třebová/Praha — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) ve čtvrtek 21. února vyslaly do ČR soupravu netrakční jednotky Siemens Viaggio Comfort s lokomotivou řady 1216 nesoucí reklamu firmy Kapsch. Na trase Vídeň - Brno - Česká Třebová - Otrokovice - Vídeň railjet vykonal zkušební jízdu jak v taženém, tak sunutém režimu. Nejednalo se ale o první jízdu tohoto vlaku u nás - vlastní silou dojel v minulosti do Velimi, stejně jako do Ostravy na veletrh Czech Raildays. ČD chtěly test provést bez publicity, nicméně deník E15 prolomil ve středu embargo. Dráhy slibují veřejnosti prezentaci jednotky ÖBB v dubnu tohoto roku. Mezi tím se rýsují informace o nasazení souprav v ČR. Jako termín spuštění provoz Praha - Vídeň - Graz je určena polovina prosince 2014, nicméně první souprava je už nyní ve stádiu realizace. České dráhy a ÖBB se navíc dohodly na použití produktu railjet - do ČR podle všeho budou zajíždět také rakouské soupravy. České jednotky budou ale mít mírně odlišný interiér. Podle dostupných nákresů bude prémiová Business Class redukována na 6 míst v uspořádání 3 a 3 proti sobě. Naopak první třída bude mít v čelním voze kapacitu 32 míst.

Viaggio Comfort pro vlaky railjet ČD: sedm vozů, tři třídy

Railjet pro ČD: řídicí vůz obsahuje 6 míst Business třídy a 32 míst první třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 1 (řídicí, Business, 1. třída)
Railjet pro ČD: bistro vůz nabízí také 10 míst první třídy, včetně míst pro vozíčkáře, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 2 (bistro, 1. třída)
Railjet pro ČD: čtyři vozy soupravy nabídnou standardní kapacitu 80 míst druhé třídy, foto: České dráhy / Siemens
Vozy 3-6 (2. třída)
Railjet pro ČD: poslední vůz nabídne 64+10 míst druhé třídy, s dodatečnou kapacitou pro zavazadla, foto: České dráhy / Siemens
Vůz 7 (2. třída, prostor pro zavazadla)
 

Zdroj: České dráhy, Železničář 24/2012


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.2.2013 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.02.2013 (15:04)  
M: S tím ee máte samozřejmě pravdu, chápal jsem to jako širší označení pro skupinu vozů s jinými podvozky než Görlitz V a se standardním vybavením na západní úrovni, třebaže je to takto nepřesné (Bautzeny X mz-ety). Na druhou stranu takové ARmpee, Bdmpee, Bdghmsee, Bmee, BDbmsee nemají k mz-etám daleko, ee série z Dunakeszi/MOVO(/ŽOS Trnava) je prostě mezistupeň. A kvůli navýšení spojů bych určitě nekřičel, zejména jezdí-li v taktu Praha - Brno tak spolehlivé vlaky jako Jesenius, Hungaria a Avala.
registrovaný uživatel M 
22.02.2013 (14:24)  
Mozna se neco zmenilo a D1E nejezdi vubec, ale...

1. na D1E jezdi nejake emzetove soupravy? Podle razeni (a i podle toho, co jsem dvakrat videl) to jsou ee, ne?
2. podival jsem se na razeni a obehy a cely koncept zajistuji 2 soupravy, z nichz jedna stoji kazdy den od 9 do 17 v Praze. Ano, mohla by se otocit jednou do Brna (stihlo by se to vicemene akorat), ale mam pocit, ze stejna osoba by rvala, ze to jezdi prazdne a je to k nicemu
3. laskavy ctenar at tedy navrhne nejake chytre obrat mezi cimkoliv, kde uprostred dne bude stejna poptavka jako na krajich
4. je to furt o tom samem - BUD budou vagony pul dne stat v koprivach NEBO budou jezdit prazdne. Pripadne BUD budou cely den a tyden jezdit ty stejne soupravy NEBO se ve spickach dnu a tydnu bude dat pripojit posila. Ale je trochu divny (mozna jsem jedinej, komu to tak prijde) kricet, ze je spatne oboji. Ale evidentne mezi nami taci jsou - kdyz se jede doleva, tak krici, ze se melo jet vpravo. A kdyz se priste jede doprava, tak krici, ze se melo jet vlevo...

Edit - ano, tu soupravu by asi slo na otocku poslat treba do Usti. Nebo v zasade kamkoliv v Cechach. Na jeden obrat. V CD ale bohuzel nejsou takovi odbornici jako na zelpage, kteri proste od klavesnice dokazou presne popsat, co by bylo treba. Teoreticky...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.02.2013 (14:06)  
Pro Martin Grill>

Ó ano. ty kočáry, co ČD posílá do Berlína vykazují vybydlenost snad větší, než ony od Mav-Start.... Chtělo by to sem nové, souhlasím :-)
22.02.2013 (13:39)  
"[...]Že ty Bee272/273 mají to nejlepší za sebou nijak nerozporuji,[...]"
JiříK.: To Vás tedy upřímně lituji. Kéž by na 300 R73/4X a 83/4X jezdily alespoň tyto vozy pravidelně.

Sim: Dobrá pointa, máte ode mne bludišťáka;)
registrovaný uživatel Sim 
22.02.2013 (13:11)  
JiříK. > prestizni pro CD je, kdyz emzetova souprava pro D1EX pul dne prostoji v koprivach, zatimco lidi se vozi v kozence?
22.02.2013 (12:21)  
MG: Po trati 300 jezdím několikrát týdně. Že ty Bee272/273 mají to nejlepší za sebou nijak nerozporuji, akorát je bohužel u všech dopravců (nejen železničních) normální, že to nejlepší co mají nasazují na svoje "nejprestižnější" spoje. Takže v situaci, kdy ČD stále ještě nemají ani zdaleka potřebný počet kvalitních vozů (natož vozů na 160, kdy nasadí na Ex béčko a rázem je sekera 20 minut) se nelze bohužel divit, že je nasazují tam, kde je aktuálně nasazují. Tedy nejde o žádnou nemocnou logiku... spíš je nemocný ten, který to nedokáže pochopit. (Nemocná logika by to byla v okamžiku, kdyby těch kvalitních vozů bylo 3 pr***e a ČD je na 300 neposílaly z důvodu, "že se tam 160 nevyužije".) Doufejme tedy, že ČD nezůstanou jen u railjetů, ale pohnou se kupředu i ty soutěže MD, ať vítězové nakoupí co nejvíc nových vozidel i na dnes nejzanedbávanější vlaky - rychlíky.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.02.2013 (12:14)  
JiříK: Špatné je, že "to nejlepší" je třeba i patnáct let staré a prakticky beze změn se prohánělo na těch "nej" vlacích. My, kteří bohužel musíme jezdit s ČD, neboť v naší trase ještě dlouho nic lepšího nebude, holt máme objektivní připomínky k tomu, co monopolní dopravce na dané trati nasazuje. A pokud mi někdo hodlá napsat, že na trati 300 jhsou zbytečné vozy na 160, coby jediný argument proti nasazení lepších vozů na níže zmíněné rychlíky, nechť si nejdřív skočí k doktorovi - jeho mozek postihlo konečné stádium šotoušství, tzv. šotodemence.
22.02.2013 (11:23)  
Ondrej Zaoral:
Budou je ale k sobe Nemci chtit pustit kdyz to ma tak malo jednicky?
Dovolil bych si upozornit, že v relaci Vídeň - Berlín už přes Prahu jezdí jen jeden pár denních vlaků (Vindobona) a dny jeho existence lze velmi pravděpodobně začít odpočítávat. V momentě, kdy se otevře nádraží ve Vídni a zavede linka Praha - Vídeň - Graz snad budou mít všechny zúčastněné železniční správy dost rozumu na to, aby zavedly úplný dvouhodinový takt z Prahy jak do Vídně a tak do Budapešti a nedocházelo k nějakým vyjímkám jednou denně, jejichž důsledkem je např. navýšení potřeby řady 1216 s ohledem na její o poznání delší obrat v Praze.
22.02.2013 (11:14)  
Uz aby tu byly :) Budou je ale k sobe Nemci chtit pustit kdyz to ma tak malo jednicky?
22.02.2013 (11:10)  
V čam byla logika nemocná, že nejlepší vozy se dávaly na vlaky nejvyšších kategorií a na nižší kategorie až když něco zbylo? (Že těch vozů má být dostatek i na R je pak věc jiná...)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko