..: AVE Madrid - Barcelona slaví 5 let :..

AVE S-103, foto: RENFE Madrid — Španělský dopravce RENFE přepravil ve svých vlacích AVE na koridoru Madrid - Barcelona za 5 let od uvedení do provozu (20. února 2008) celkem 27,2 milionu cestujících. Ten byl tehdy zahájen se 17 spoji denně v každém směru a jízdním časem nejrychlejších vlaků 2 hodiny 38 minut mezi oběma největšími španělskými městy. Dnes RENFE nabízí až 29 spojů denně a cestovní čas non-stop vlaků se zkrátil o osm minut. Za poslední rok využilo služeb AVE na této trase nebo v její části více než 5 mil. cestujících, což činí podíl na trhu 51,2 %. Nejvíce pak láká relace Madrid - Barcelona, kde to bylo 2,7 milionu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 5,6 %. Navíc od 8. února letošního roku je možné na daném ramenu cestovat za akční cenu 32 eur. Další v pořadí se umístily dílčí relace Madrid - Zaragoza s 1,08 mil., Barcelona - Zaragoza 446 tis., Madrid - Camp de Tarragona 280 tis. a Madrid - Lleida 223 tisíci cestujících.

Průměrné obsazení vlaků se pak pohybuje kolem 80 %, přičemž typický cestující je osoba ve věku 35 - 60 let (61,1 %), který vlak používá především z důvodů pracovních (65,3 %) nebo z důvodů rodinných a volnočasových (29,5 %) s průměrnou frekvencí 21 cest za rok. Z výsledků nedávného průzkumu by každý osmý klient z deseti doporučil služby AVE na tomto koridoru. Lidé si zde nejvíce cení spolehlivosti a s ní související přesnosti a také rychlosti.

Počty přepravených cestujících v hlavních relacích v období let 2008 až 2012

  • Madrid - Barcelona: 12 941 321
  • Madrid - Zaragoza: 6 543 121
  • Barcelona - Zaragoza: 2 566 741
  • Madrid - Camp de Tarragona: 1 553 345
  • Madrid - Lleida: 1 278 619

Zdroj: Via Libre


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 25.2.2013 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Španělsko


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
27.02.2013 (8:54)  
rpet: nevim to, protoze nejsem sotous. ale moje presvedceni nevychazi ze znalosti technickych indicii parametru VRT. vychazim z blbe logiky, ze pokud na neco nemam a nebudu na to mit ani za dvacet let, tak si to proste neporizuju.
No v tom je možná kámen úrazu. Já se sice za šotouše nepovažuji, zato jsem tento obor vystudoval a už pár let v něm pracuji, proto se snažím argumentovat technickými parametry. To, že Vy na ně neslyšíte je spíše Váš problém.

ziti na dluh je nejhorsi mozna varianta - osobne odzkouseno.

No měl byste ale v prvé řadě rozlišovat žítí na dluh = projedení peněz a investice do budoucna. Chcete snad říct, že když si podnikatel pujčí na nové zařízení, které pak bude splácet je špatně? Chcete říct, že je lepší platit vysoké účty za energie v nezatepleném baráku, než abyste si půjčil na zateplení?
Registrierter Benutzer mic 
27.02.2013 (8:49)  
ppp:
1, máme na dánice a pod - máme? nejsou tak trrochu na dluh? Nejsou na špatných místech? nechybí v dopravě systém, který by leccos zlevnil a zjednodušil?
2,mají na to ostatní - ano, to je ta správná cesta do pekel. Když má soused, tak já taky. A se Švýcarskem se opravdu srovnávat nemůžeme:o)
3, kdy jindy? - no třebas až nebudeme dlužit prakticky nesplatitelné peníze.
rostoucí životní úroveň - hmm a proto rostou fronty u regálů s nápisem "sleva" a krachují hospody. stát nemá pomalu ani svůj provoz. Tak kde je ta rostoucí úroveň?

"které investice navrhnout" - no, především začít u tzv. úzkých hrdel. eliminovat rychlostní cimbuří, doplnit kapacitu kolem uzlů. No a ta alternativní pardubická studie se mi jeví jako relativně schůdnější - už první etapa má efekt.
Co se čistokrevné vrt týče, obávám se, že pro nás není moc vhodná i kdybychom na ni měli. Použití jednotek například vylučuje přímé vozy. Tzn. např. v Ově by ty vlaky končily asi na jednom místě (Svinov, nebo nové nádr?) zatímco konvenčním vlakem můžu jet bez přestupu do spousty míst na Ostravsku. A jestli konvenční vlak jede Pha-Ova za 3h (výhledově méně - 2,5h? tak vrt přes Brno za dvě? Kdo bude ochoten si za tu půlhoďku připlatit? Obávám se, že zdejší lidé jsou na cenu citlivější, než na ušetřenou půlhodinu.
S tím souvisí i poznámka k té hypotéce: záleží na tom, s čím srovnávám. Pokud budu mít nájemné 15000 a splátku 5000, budu se rozhodovat jinak, než když bude obojí 10000. A úplně jinak se bude rozhodovat úředník s vidinou stálého místa až do důchodu a úplně jinak osvč. Každopádně hypotéka na bydlení je docela výjmečný případ, kdy dluh je ještě akceptovatelný, jelikož jistina má relativně trvalou hodnotu. To se o jiných věcech říci nedá.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
27.02.2013 (8:40)  
Ohledně Španělska:

Cena BCN-MAD 254,50 za Club na této lince je tak nějak adekvátní ceně letenky v business při otočce v rámci jednoho dne. Ale AVE má oproti letadlu několik přidaných hodnot:

1) je rychlejší
2) dá se tam od začátku do konce pracovat
3) zpravidla nehorzí zpoždění generovaná různými příčinami v rámci celého řetězce cesty

Všeobecně, Španělé se rádi setkávají. A i když služebních cest kvůli krizi malinko ubylo, je generelně nemyslitelné, aby nějaké jednání probíhalo jen od stolu nebo skrze videotelefon. Společný oběd a osobní setkání je prostě něco, co žádná virtuální technologie nedokáže nahradit.

Myslím, že ta čísla zveřejněná v článku hovoří za vše. Lidé do 25 let postupně do 30 let nemají ani na autobus. Ale pak je tu generace starších lidí, kteří měli štěstí a ještě mají práci a pak důchodci, kteří mají svůj důchod od státu garantovaný. Dokonce nyní důchodci podporují své nezaměstanené potomky...

Významnou skupinou cestujících, zvláště v sezóně, jsou zahraniční turisté, převážně Britové, Rusové a Japonci. Zprovoznění přímých TGV/AVE v dubnu 2013 Francie - Barcelona - Madrid ještě o něco přileje na této skupině cestujících. Protože když už někdo navštíví Barcelonu, tak zpravidla i Madrid nebo opačně. Britové se po kontinentální Evropě pohybují o dovolené vlakem ve významných počtech, protože pokud nevezmou letadlo, mají problém s naším prvostranným provozem na silnici a není tolik lidí, kteří se odhodlají půjčit si auto pro cestu na vzdálenost, kam se lze pohodlně dopravit vlakem.
Registrierter Benutzer PPP 
27.02.2013 (8:21)  
rpet: kdyz na neco nemam, tak si to proste neporizuju

A tady je ten kámen úrazu. Kdo tvrdí, že na to ČR nemá?
1) Máme na dálnice a měli jsme na koridory (přinejmenším srovnatelnost nákladů považuji vzhledem k předchozí diskusi za prokázanou)
2) Mají na to i ostatní. A to nemyslím ani Francii ani Španělsko, jako spíš Nizozemsko, Belgii, Švýcarsko (srovnatelné velikostně), Polsko, Uzbekistán, Maroko, Turecko, Indie (přinejlepším srovnatelné ekonomicky - ano, ti všichni chystají stavbu VRT) a spousta dalších.
3) Kdy jindy na to máme mít když ne teď. Peníze z EU pomalu klesají s naší rostoucí životní úrovní (buďme za to rádi), takže už nikdy nebudou tak vhodné podmínky jako teď.

A vezměme to odjinud. Tvrdíte VRT nestavět. OK. Které investice do dopravní infrastruktury tedy navrhujete? Tvrdit, že potřebujeme koordinaci veřejné dopravy na celostátní úrovni a celoplošné IDS je sice pěkné (sám to tvrdím již řadu let), ale patří to do jiné diskuse. Preferujete tedy stavbu dálnic, další přestavbu koridorů (za stejné peníze s mnohem menším efektem na jízdní doby a neřešící kapacitu, ba právě naopak) nebo co teda. Nebo nemáme v ČR stavět vůbec nic, dokud korupce nebude potlačena?

A poslední poznámka k tomu, "když na to nemám, nekupuju to". Dovolím si oponovat. Třeba taková hypotéka na dům je poměrně standardní i v ekonomicky fungujících rodinách. Důvod je prostý: něco potřebuju a teď na to nemám, ale mám udržitelné řešení financování té věci. Potom se vyplatí to radši koupit hned a akceptovat vícenáklady půjčky, protože náklady na pronájem bytu než si na jeho koupi našetřím by mě vyšly mnohem dráž. Stejně tak se vyplatí půjčit si na pořádné řešení v podobě VRT a splácet to, protože záplatování dopravy podle aktuálního rozpočtu by mělo mnohem větší celkové náklady než ta půjčka a jednou tu VRT stejně postavit musíme (nebo tu vyhlásíme skanzen a budeme na hranicích vybírat vstupné - taky možnost).
Registrierter Benutzer rpet  mail  
27.02.2013 (7:59)  
@ spalda:

nevim to, protoze nejsem sotous. ale moje presvedceni nevychazi ze znalosti technickych indicii parametru VRT. vychazim z blbe logiky, ze pokud na neco nemam a nebudu na to mit ani za dvacet let, tak si to proste neporizuju.

ziti na dluh je nejhorsi mozna varianta - osobne odzkouseno.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
27.02.2013 (7:56)  
@ bartik09:

ja tuhle logiku miluju (kdyz voni zijou na dluh, tak my budeme taky!).

vliv VRT na zamestnanost. ale jo, mel by. nejakej. v anglii nam taky tvrdili, ze na jednu mili VRT vychazi 110 pracovnich mist! tvrdili to do doby, nez je nejakej student poucil o matematice a logice. ted se resi, jak z ty patalie ven...
Registrierter Benutzer rpet  mail  
27.02.2013 (7:53)  
@ tarten:

jen zakladni dotaz: a ty vis, kolik lidi stahnes do VRT, kdyz neznas cenu jizdneho? nebo bude taky regulovane aby bylo dostupne "pro vsechny"? cesta do pekel, priteli.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
27.02.2013 (7:51)  
@ spalda:

precti si prosim te poradne, o cem a jak argumentuju, a pak reaguj. ja o voze, ty o koze.

kdyz nejsou penize, tezko neco udelas.

a to, ze nejsou ani v UK, jsem popsal dostatecne. ideologii nepouzivam, to neni muj sport. ale cenu nakladu za automobil versus cenu jizdneho ve VRT v CR asi opravdu srovnavat nelze (neb srovnani neexistuje).
Registrierter Benutzer mic 
27.02.2013 (7:33)  
A co ta "alternativní trasa" přes Pardubice? Pokud se dobře pamatuju, tak slibovala systémovou hodinu do Brna taky za podstatně nižší náklady navíc rozložitelné do delšího časového období. První etapa byla tuším taková zkratka mimo ČT.
A jak se vyvíjí ten spor o územní plán, který prý může znemožnit vrt na Benešov? Zaregistroval jsem, že Praha má docela bobky...
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
26.02.2013 (21:15)  
tarten:
Turista: 125,90
Preferente: 212,10
Club: 254,50

nevím jestli to je zrovna konkurence pro aerolinky :-/
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko