Moskva — 12. února byly oficiálně vyhlášeny výsledky výběrového řízení na dodání 16 čtyřvozových a 8 šestivozových dvoupodlažních jednotek, s možností opce, pro moskevský AeroExpress, který zajišťuje spojení největších moskevských letišť Vnukovo, Šeremetěvo a Domodědovo s nejvýznamnějšími železničními stanicemi. Vítězem tendru se stal švýcarský Stadler Rail, který porazil výrobce drážních vozidel Alstom a Škoda Vagonka. Celkově bude objednáno 112 vozů, s možností kontrakt rozšířit o dalších 60 v případě uplatnění opce. „Díky těmto jednotkám je možné vyřešit problém navyšování kapacity spojený s neustále rostoucí popularitou vlaků Aeroexpress při omezené infrastruktuře, která vyžaduje neobvyklé koncepce vozidel,“ sdělil ředitel společnosti Alexej Krivoruško a dodává: „Díky novým vlakům se zvýší kapacita o 30-40 %.“ Nové jednotky budou uvedeny do provozu v průběhu roku 2015, přičemž kompletní série, vyrobená částečně ve Švýcarsku a částečně v nově vybudované továrně v běloruském Minsku, dorazí k provozovateli do konce roku 2016.
Zdroj: RailJournal, AeroExpress
Pokud jde o Rusko - obavam se, ze realne ceny by se moc nahradnich dilu do Ruska stejne neprodalo. Rusky second source bude nekolikanasobne levnejsi. A sirokorozchodna 109E? Vite snad o nekterem ne-ruskem vyrobci, ktery dodaval do Ruska kompletni lokomotivy? Kdyz uz, tak elektrickou vyzbroj a nejake know-how ve spolecnem podniku, jako Alstom, Siemens nebo prakticky i CZ Loko. Nehlede na to, ze je 109E prusvih i doma.
No jo, ale na kterém poli? Na západ ji nikdo z tamních tradičních výrobců nepustí, v Polsku a na východních trzích ji převálcujou výrobci z Polska, a to nejen cenou. Polsko je na tom o něco dál, Poláci jsou podnikavější a jako "levná pracovní síla" pracují i pro velké západní výrobce - já osobně jsem řídil partu Poláků, kteří nám (čti: Bombardier) kreslili novou tramvaj pro Essen. Taková parta nasbírá na západě zkušenosti a právě proto vypadají novodobá polská vozidla tak dobře, jak vypadají. A další věc: Jak jinak si lze vysvětlit např. úspěchy Solarisu s tramvajemi v Jeně a Brandenburgu? Protože podnikavý Solaris šel do toho, co v malém počtu nikdo z velkých a tradičních výrobců prostě nechtěl vyrábět, protože rozjetí opakované výroby stojí obrovské peníze - Solaris to naopak vzal jako výzvu.
Škodovka propásla svou obrovskou příležitost tím, že zastavila trh s náhradními díly pro lokomotivy do Ruska a současně s normálněrozchodnou verzí nevyvinula širokorozchodnou verzi 109E. Ta by se tam podle mne dobře prodávala, Škoda je tam velmi tradiční značka.
takže si dovolím tvrdit, že významově je Jožka blíž ke skutečnosti.....
podle mě by se škodovka měla snažit daleko víc a hlavně na jiném poli než kousat a škrábat ;-)
:-) Lavice podél?!? No to ani omylem! To pak stojící cestující strkají do sedících.... :-)
No vidíte, a já zase nemám rád lavice napříč, dělají vůz téměř neprůchozí při již mírně zvýšeném zaplnění. Jó, kdybysme byli bohatší (jako že nejsme) a mohli bysme si dovolit (snad krom nejvyšší špičky) nechat ty vozy jezdit tak často aby zůstávaly poloprázdné (rozuměj, téměř všechna místa k sezení obsazena, počet stojících cestujících minimální), PAK by lavice napříč připadaly vhodné i mě, ale jinak ne...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.