Praha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.
Zdroj: E15.cz
Počítá zákon také s tím, že se nikdy nepřihlásí více než jeden zájemce?
MD mělo zpracovánu variantu zrychlení trati tak, aby se z Olomouce na Svinov dalo dojet pod 2,5 hodiny. Pak by i při obratu v Ostravě-středu došlo ke zmenšení turnusové potřeby o jedno vozidlo. Na odpisech a personálních nákladech by pak bylo možné dosáhnout úspory odpovídající odhadem 30 - 50 Kč na vlkm. V době vypsání výběrka na dopravce ale tehdejší vedení SŽDC nebylo schopno garantovat, že práce na trati proběhnou včas.
Ovšem před časem bylo prezentováno, že v rámci z evropských peněz financovaných "přejezdových balíčků" by mělo dojít i na trať Olomouc - Krnov - Opava. Snad příprava na straně SŽDC pokročila natolik, že při opakovaném vypsání VŘ bude již možné reflektovat budoucí stav infrastruktury a cena za vlkm by se mohla dostat na podstatně přijatelnějších 140 - 150 Kč za vlkm.
stačilo, aby nedošlo k vyřazení arrivy a soutěž byla platná.....
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.