..: Jednotky V250 Albatros nedlouho po startu staženy z provozu :..

Vlak FYR 9260 tvořený jednotkou V250 Albatros, 28. prosince ve stanici Amsterdam Centraal připravený na odjezd do Bruselu, foto: Matouš Danielka Amsterdam — Od nového jízdního řádu začaly na spojích Fyra obsluhujících trasu Amsterdam – Brusel/Breda jezdit nové vlaky V250 Albatros italského výrobce AnsaldoBreda, které nahradily dočasné, lokomotivou tažené soupravy. Spoje Fyra provozují národní dopravci – nizozemský NS (Hispeed) a belgický NMBS/SNCB. Vlaky však pýchou a hrdostí, kterou název Fyra odvozený od francouzského slova fier (= hrdý) má představovat, zatím nejsou, ba právě naopak. Dodávky jednotek V250 mají již pětileté zpoždění, jejich cesta na novou vysokorychlostní trať mezi Amsterdamem a Bruselem je trnitá. Již v roce 2008 byla jednotka testována na železničním zkušebním okruhu u Cerhenic.

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák V září 2009 byl kvůli zpoždění zahájen provoz klasických souprav s lokomotivami Bombardier Traxx MS řady 186 najatými od Alpha Trains. Od 9. prosince 2012 pak tyto soupravy konečně nahradily osmivozové vysokorychlostní jednotky V250 s maximální rychlostí 250 km/h a výkonem 5 400 kW. Ty jsou však od začátku provozu značně poruchové. Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav. Problémy se, mimo jiné, týkají také komunikace vlaku se zabezpečovacím zařízením. Soupravy jsou aktuálně nahrazovány na vnitrostátní lince do Bredy klasickými soupravami, v případě mezinárodních spojů do Belgie je využívána autobusová doprava s přípoji v Belgii na místní vlaky. Celá situace prochází hloubkovým šetřením. Návrat nových souprav může nastat až za několik měsíců. Největší radost má z nastalé situace patrně společnost Thalys, jež spojuje Amsterdam s Paříží přes Brusel staršími jednotkami TGV.

Zdroj: Presseurop, Railway Gazette, Wikipedia


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 4.2.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Belgie Nizozemsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.02.2013 (18:27)  
Pro Jiří Kocourek, vytažmo Rabín:

Tak to máte kliku. Já mám zkušenosti obdobné Rabínovým. A kolega - Ital - mi potvrzoval, že ti dobří italští kuchaři, už dávno vaří v Americe, nebo Německu... :-) Snad v tom Jižním Tyrolsku ...
04.02.2013 (18:02)  
Rabín: Třeba taková poctivá italská Pizza, když člověk zastaví Ducatti aby si dal přestávku, než pojede dál do Cremony do Stradivariho muzea. ... Že bych si pustil Verdiho?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
04.02.2013 (14:00)  
Samozřejmě nevidíme to problematiky V250 Albatros detailně, pokud někdo ano, tak ať obratem vysype fakta.

Ale cosi může ukazovat například na "špatný design". Toto hovoří za vše: Již 17. ledna byl jejich provoz zastaven na popud belgických železnic, když tři z devíti souprav skončily odstaveny pro poškození sněhem a ledem nahromaděným pod vozy. Na trati pak byly nalezeny kusy krytů ze souprav.

Italský konstruktér prostě nepočítal s provozem v takových podmínkách, jaké mohou panovat v zimě v oblasti Beneluxu. Ale tento problém určitě bude jen špičkou ledovce, najdou se tam určitě i jiné, mnohem závažnější věci, které lze skutečně považovat za dětské nemoci. Ale zmíněný problém spíš nasvědčuje na zhovadilost.
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (13:15)  
tarten: Tak v tom případě bych se jako zákazník zaměřil hlavně na to, jak to, že souprava byla odzkoušena, odzkoušena ve Velimi i na podmínky zabzař, kterým disponují v Holandsku a jak to, že souprava dostala průkaz způsobilosti bez zjevných technických i softwarových problémů, na které by se muselo přijít.
Pokud si koupíte televizi, taky hned nepoběžíte k výrobci. Továrna něco vyrobí a jsou tu zkušebny, které musí odhalit nedostatky. Takže stále nevidím problém ve výrobci. U nás existuje Elektrotechnický zkušební ústav v Tróji, kde se například ty televize (ale i zařízení pro drážní vozy) zkouší a pokud je něco špatně, výrobek se vrací. A můj rodič tam vystavuje normy, tak jsem i viděl jak se takové výrobky zkouší. Takže pokud mi ta telka vykazuje poté nějaký technický, nebo softwarový problém, může za to špatná kontrola ze strany zkušebních institutů.
registrovaný uživatel Kakov 
04.02.2013 (13:01)  
Davson: s Vaším příspěvkem souhlasí, nikde netvrdím, že co je italské je automaticky špatné, Vámi uvedený příklad ukazuje že né vše musí být špatné, ale konkrétně u této jednotky, pokud to zpoždění 5 let nebylo způsobeno "hloupostí zákazníka" (tj. změnami podmínek, tak je to špatná vizitka výrobce....
registrovaný uživatel tarten 
04.02.2013 (12:42)  
Davson:
Tak zrovna to stažení z provozu po ostrém nasazení, které musí každého zákazníka nesmírně potěšit, mi "česká" pendolina dost připomnělo...
Když si naopak Ital koupil Italo (= francouzské AGV), zjevně to jezdí a o žádném stažení z provozu se nepsalo...
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (12:14)  
p. Kovařík: Já teda nevím, ale ve článku je napsané, že problémy nastaly až od nasazení jednotek, to je 9.12.2012 a staženy z provozu byly 17.1.2013. Zpoždění dodávky jednotek o pět let mohlo mít zcela jiné důvody a nemusely být zrovna technické. O tom se článek nezmiňuje, takže musím s vámi nesouhlasit. Škoda 109E měla také zpoždění s vývojem a neznamená to, že české výrobky mají nějakou chronickou nemoc...

Když už jsme u "chronických technických nemocí", podíval bych se raději na sever, než na jih.....

A pokud odbočím do světa na gumových kolech, tak všem známý a hodně vychvalovaný motor je JTD. Tento italský nápad využívají i jiné světové produkce. Tam nic nemocného tedy opravdu nevidím, narozdíl od koncernových výmyslech ve výrobě "motorů".
registrovaný uživatel Kakov 
04.02.2013 (12:05)  
Davson: to máte částečně pravdu, ale je rozdíl mezi "dětské nemoci" a "chronické dětské nemoci"

jako 5 let zpoždění je moc...
registrovaný uživatel Davson  mail  
04.02.2013 (11:15)  
Nevím co máte proti výrobkům z Itálie. Já mám jedině italská auta i motorku a Pendolino je co? Taky italské a myslím, že každá mašina si projde nějakými poruchami na začátku provozu, stejně tak Pendolino. A i škodovácké lokomotivy nebyly bezchybné na začátcích provozu. Proč se asi 162 říká Peršing? Za pár měsíců ty chyby vychytají a i tato jednotka bude bezchybná.
Tak mne teď napadlo, co v tý Velimi dělají:-)
registrovaný uživatel Keprt 
04.02.2013 (10:59)  
Když se tu toto téma a tento výrobce nakousl - nemáte někdo "up-date" k IC4 DSB?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko