Essen — Společnost Abellio Rail NRW, stejně jako česká Abellio CZ součást koncernu Holandských drah (NS), rozšiřuje své aktivity na poli německé železniční osobní dopravy. Jmenovaná společnost provozuje od roku 2007 osobní dopravu na železniční síti v okolí Essenu a Bochumi a dále na jih do Siegenu a Iserlohn. V říjnu 2012 tento dopravce zvítězil v tendru na provozování osobní dopravy na elektrizovaných tratích v oblasti, která je označována jako Saale - Thüringen - Südharz (zkráceně STS).
Jde o železniční tratě, které spojují Erfurt, Halle a Jenu a pokračují dále do Lipska a Kasselu. Nový dopravce převezme všechny vlaky osobní i spěšné vlaky, tzn. katerogie RegionalExpress (RE) a RegionalBahn (RB). V současnosti je vozba těchto vlaků na tratích v uvedené oblasti doménou DB Regio a vratných souprav s klasickými či patrovými vozy a lokomotivami řady 143. Konkrétně se jedná o tato vozební ramena:
- RE: Halle (Saale) - Sangerhausen - Nordhausen - Leinefelde - Kassel
- RE: Halle (Saale) - Sangerhausen - Nordhausen - Leinefelde / Sömmerda - Erfurt s dělením vlaků ve stanici Sangerhausen
- RB: Hallle (Saale) - Lutherstadt Eisleben s pokračováním dále směrem Sangerhausen - Nordhausen
- RB: Nordhausen - Leinefelde - Heilbad Heiligenstadt
- RE: Leipzig - Naumburg - Weimar - Erfurt
- RE: Leipzig - Naumburg - Jena-Göschwitz - Saalfeld
- RE: Halle (Saale) - Naumburg - Weimar - Erfurt
- RB: Halle (Saale) - Naumburg - Weimar - Erfurt - Eisenach
- RB: Großheringen - Jena-Göschwitz - Saalfeld
Na uvedených ramenech převezme Abellio Rail NRW dopravu od změny jízdního řádu v prosinci 2015 na dalších patnáct let. Vzhledem k takto dlouhému časovému úseku založí dopravce další sídlo v této oblasti. Předpokládané dopravní výkony se pro každý rok odhadují na 9 mil. ujetých kilomerů a 8,5 milionu přepravených osob. Lze ještě zmínit, že od prosince 2013 převezme tento dopravce rovněž osobní železniční dopravu mezi Wuppertalem a Sollingenem, rovněž na patnáct let.
Pro zajištění dopravy na výše uvedených tratích si společnost objednala celkem 35 nových elektrických jednotek Talent 2 vyráběných koncernem Bombardier Transportation. Abellio Rail NRW je tak již třetí společností, která si tyto jednotky objednala; nové Talenty již byly objednány koncernem DB a společností Südwestdeutsche Verkehrs-AG (SWEG). V případě objednávky od Abellio Rail NRW jde o patnáct pětidílných jednotek s kapacitou 225 cestujících a dvacet třídílných souprav, které pojmou 135 cestujících. Abellio Rail NRW za jednotky a náhradní díly zaplatí celkem 172 milionů eur (asi 4,3 mld. korun). Nové jednotky disponují vším, co je v moderních osobních železničních vozidlech již obvyklé - prostorným interiérem s velkým počtem míst pro jízdní kola, pohodlnými sedadly, WC s úpravou pro imobilní cestující, moderním informačním systémem a zesilovači mobilního signálu. Nástupní hrana dveří se nachází ve výšce 600 mm nad temenem kolejnice; pod každými dveřmi je rovněž instalována výsuvná rampa, umožňující překlenutí mezery mezi vozidlem a nástupištěm.
Zdroj: Eisenbahn Kurier, Wikipedia
1 2 | Zpráv na stránku: |
Qaws: Moje zkušenost u soukromníka je taková: S mezinárodními jízdenkami není problém, ty platí snad úplně všude, stejně jako InterRail. S cestováním uvnitř oblasti je to odllišné: Daná oblast je protkána různými dopravními svazy, takže z A do B se dá vždycky jet na nějakou svazovou jízdenku, případně jejich kombinaci (odzkoušeno z Bautzen do Berlína). Když jsem byl v popisované oblasti na dovolené, tak jsem měl týdenní svazovou jízdenku pro celé střední Duryňsko a mohl jsem si jezdit podle potřeby nejen vlaky DB, ale i tramvajemi, autobusy atd. Například automaty na nádražích vydávají automaticky svazovou jízdenku, pokud celá cesta leží na území jednoho dopravního svazu. Je vždycky dobré se před cestou informovat o existujících tarifních úpravách a možnostech, neboť lze docela hodně ušetřit ;)
U InterRailu je pak otázka, co z toho dopravce bude mít? :-)
No, to je o kalkulaci, IFRS, odpisu účetním a daňovém. Může to vyjít. A je něco špatného na tom, když dobrý výrobce dobrého výrobku vydělá? Pocitově je mi to milejší, než rekonstrukcí prodlužovat agonii vozidel o uspořádání 1A. Možná by ty soupravy za 15 let mohly být zajímavé pro ČD, kdyby Správa cesty přešla na 15kV, 16,2/3 Hz. :-)
Nebo třeba reko + VŘ někde (ne nutně jinde) na dalších 15 let - snese německý úředník vypsat zakázku tak, aby na jejím konci jezdily linku 30 let staré vozy?
Tak mě napadá, jestli tahle VŘ na všecky linky nakonec nebudou velmi dobrým kšeftem pro výrobce vozidel :o))
Několik souprav BR 424 zaskakovalo v Bln v problémových chvílích S-Bahn (posila Regio) - a byly milým zpestřením.
:-) U těch BR 442 je třeba dát si pozor, abys je na Stadtbahn nepřeslechl. Malinko motor zabzučí - a je to fuč. :-)
:-) A vadí "Sasíkům", že "příměstský" Talent 2 vozí Express RE, mezi dvěma městy cca až 600.000 obyvatel? :-)
(Jak dlouho se to dneska jezdí? Hodinu?)
I na drážďansku se již Talenty 2 objevují zcela pravidelně na SaxoniaExpressech čili RE50 Dresden - Leipzig.
I u nás v Berlinovicích nad Sprévou se BR 442 začala ve velkém se změnou JŘ konečně zjevovat - ovšem červená, v barvách DB RB. A sluší jí to, i Stadtbahn "omládla" :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.