..: Nejkrásnějším nádražím roku 2012 je Opava východ :..

Nádraží Opava východ, foto: Payus Kopec Praha — Ve středu 12. prosince proběhlo v Hlavním sále Valdštejnského paláce Senátu ČR slavnostní vyhlášení již šestého ročníku soutěže o titul Nejkrásnější nádraží. Letošním vítězem se stalo slezské nádraží Opava východ, které je centrálním uzlem regionu - vychází odtud tratě do Ostravy-Svinova, Krnova, Jakartovic, Hradce nad Moravicí a trať do Hlučína s odbočkou do Chuchelné. Budova opavského východního nádraží byla dostavěna již roku 1851 v pozdně klasicistním slohu podle návrhu architekta Ernesta Ehrenhause a v letech 2004-2008 prošla nákladnou rekonstrukcí v souvislosti s elektrifikací a celkovou rekonstrukcí trati, při které byl kladen důraz na zachování původního rázu budovy včetně unikátních nástropních maleb. Zároveň také vznikla moderní nástupiště propojená podchodem a byl vytvořen terminál pro přestup na městskou i příměstskou autobusovou dopravu.

Další ocenění

Nejkrásnější nádraží 2012 - vyhlášení výsledků, foto: Michal Šimek Ani další finalisté nepřišli zkrátka. Zvláštní cenu Pohádkové nádraží udělili vyhlašovatelé soutěže nádražím Mnichovice (trať Praha - Benešov u Prahy) a Nemilkov (trať Klatovy - Horažďovice předměstí). Zatímco mnichovičtí ji získávají za příkladnou rekonstrukci a spolupráci s městem a dětmi při výzdobě nádraží, nádraží v Nemilkově uspělo díky své květinové výzdobě, o kterou se vzorně starají tamní zaměstnanci. Ocenění převzali od pravé pohádkové princezny, paní Ivany Andrlové, a jako poděkování absolvovali speciální prohlídku zimní Valdštejnské zahrady s odborným výkladem zahradníka pana Zdeňka Černého.

Finalisty letošního ročníku, kteří byli na vyhlašování také oceněni, byla dále nádraží Bělá nad Radbuzou, Česká Třebová, Jindřichův Hradec, Luhačovice, Mariánské Lázně, Šumperk a Telč. Pořadatelem každoroční soutěže je občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ - Souznění, Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, Mikroregion Konstantinolázeňsko, občanská sdružení Plzeňská dráha a ŽelPage a partneři soutěže.

Děkujeme všem, kteří se o nádraží starají, kteří nám pomohli ta nejzajímavější objevit nominací a kteří svému nádraží dali hlas.

Zdroj: Nejkrásnější nádraží, AEF CZ


RaPa Poslat mail autorovi | 17.12.2012 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.12.2012 (22:15)  
Pro Topiče: To už říkal pak Klaus, že se lidé málo radují, zapomněl dodat z čeho, když je tady úplně všechno špatně. Mně se nejvíc líbí Kladno Vrapice, nádherná příroda, všude plno dříví na topení a ukázka jak žijí někteří naši spoluobčané.
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
18.12.2012 (14:47)  
šepli, zesp: Pohledy na některé prostory stanic a zastávek na tzv. koridorech, které zarůstají lebedou a plní se odpadky apod. často poukazují na zbytečnost těchto prostor... Mnoho zářných příkladů např. mezi Prahou a Benešovem...
registrovaný uživatel Šepli  mail  
18.12.2012 (13:29)  
Sohlasím s topičem, je potřeba vyzdvihovat kladné věci, je to příklad pro ostatní.

zesp: Taky mám ten pocit, že po rekonstrukci se na údržbu kašle. Alespoň u obsazených stanic by se to určitě dalo řešit, ale to by zaměstnanci museli chtít, jako třeba v Nemilkově apod. Vždy je to o lidech.
registrovaný uživatel zesp 
18.12.2012 (11:41)  
Nádražní budova v žst Opava - Východ je opravdu krásná... O to více je škoda, že se těmto objektům po ukončení rekonstrukce již nevěnuje žádná pozornost a údržba je minimální, nechci-li říct přímo žádná... Právě u Opavy Východu mě nedávno při její první návštěvě a obdivování obnovené výzdoby interiérů zaujala obrovská mokrá skvrna s oprýskanou malbou a zpuchřelou omítkou v chodbě při východu z restaurace do hlavní haly, která zjevně vznikla (a zřejmě i pokračuje) dlouhodobým neřešeným zatékáním ze střechy, i když při rekonstrukci vyměněné... Co by přitom stála včasná oprava? Nyní už to je na omítnutí celé plochy zatečení a zřejmě bude hůř... Dalšími příklady jsou zrekonstruované stanice na koridorech. Odchodem dělníků a předáním do provozu končí jakákoliv další péče a údržba. A tak okapy na nástupištích se zanášejí listím, voda pak teče po zdech, nástupiště zarůstají trávou a plevelem, kolem budov nikdo trávu neposeče celý rok... No a odchodem provozních zaměstnanců při předání na dálkové řízení je pro takovou stanici vystaven "ortel smrti". Je až neuvěřitelné, jak rychle pak podléhají všechna zařízení ničení a mizení... Např. v mém okolí Prosenice, Říkovice, nově i Brodek u Přerova. Opravdu smutný pohled...
registrovaný uživatel PROST  mail  
18.12.2012 (1:39)  
Budova opravdu vypadá krásně a hlavně vnitřní interiéry. NA mě však nádraží udělalo největší dojem v osmdesátých letech, kdy jsem začal objevovat železnici- čilý provoz Brejlovců, jejich objíždění po první koleji, obyčejné nástupiště, bufet u první koleje, stavědlo, všude plno vagónů a hlavně atmosféra krytého perónu u slepých kolejí s bublajícím Krokodýlem do Olomouce. To vše tak nějak po zadrátování vymizelo. Konečně můj hlas ve "volbách" nepropadl.
17.12.2012 (19:22)  
Jiří Kocurek tak prazsky nadrazi taky nejsou zadna hitparara.napr Holesovice nebo Smichov
registrovaný uživatel Kuba 
17.12.2012 (18:20)  
A taky si není kde dát kolo, ale jinak je to u nás krásné.
17.12.2012 (18:16)  
Opavské nádraží je krásné, ale jedna výtku mám. Parkoviště .....
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
17.12.2012 (17:27)  
Pustím si bednu, dávají zprávy, kouknu do novin nebo na web na zpravodajství, všude se na nás valí samé negativní věci, podvody, krádeže, vraždy, "hroutící" se ekonomiky, samé průsery i když mnohdy jen vytvořené médii. Hledat, nacházet, vyzdvihovat a odměňovat něco pěkného, příjemného, kladného, prospěšného a vzniklého z podnětu a práce lidí, kteří jsou schopni dělat něco nad rámec svých pracovních povinnností pro potěchu svojí a spoluobčanů považuji za nadmíru prospěšné. Co kdyby se diskutující pro tentokrát oprostili od psaní negativních komentářů a zkusili to jednou z opačné strany. Docela by si to tato soutěž zasloužila. :-)
17.12.2012 (14:36)  
Jiří Kocurek: Píše hlavní. Ale vůbec, všechny brněnské jsou hnusné. Kromě zastávky v Lesné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko