..: ČD zavádějí ve vlacích "rodinné zóny" :..

Slon Elfík - maskot dětských cestujících u ČD., foto: Petr Palma, České dráhyPraha — Ve vlaku je řazen vůz s oddíly pro cestující s dětmi do deseti let. Pro mnohé cestující notoricky známá hláška nádražních rozhlasů získá v nejbližší době u mnoha vlaků Českých drah zcela nový význam. Doposud toto hlášení informovalo o přítomnosti vyhrazených oddílů, které se ale ve své podstatě nijak neodlišovaly od ostatních míst ve vlaku. Dětští cestující se tak v nejlepším případě dočkali alespoň různých obrázků a omalovánek od průvodčích, kteří k tomu měli k dispozici například již 18. sérii tzv. dětských jízdenek, básniček a podobně. Symbolem těchto aktivit se postupně stal slon Elfík, kterým byly často polepeny zvenčí i vozy s vyhrazenými oddíly.

Herní plán Elfíkovy cesty, foto: České dráhyČeské dráhy nyní tento koncept rozšiřují o tzv. rodinné zóny, které budou jako první ve spojích SC Pendolino. Půjde o celkem 12 míst u 3 rozkládacích stolků, vyznačených v rezervačním systému jako místa se zvláštní vlastností ve 4. voze jednotek řady 680. Na těchto místech bude vylepen hrací plán (podobně, jako je tomu u vlaků ICN SBB) hry Elfíkova Cesta a průvodčí budou mít k zapůjčení hrací figurky a kostky. V předvánoční době budou průvodčí navíc dětem nabízet i Elfíkův vánoční sešit proti nudě. „Pro děti vydáváme také tzv. Elfíkovy dětské jízdenky, časopis Můj vláček nebo pohádky, příběhy a rébusy v časopisech pro cestující. Na hlavních nádražích v Olomouci a Ostravě jsou i zvláštní čekárny ČD Lounge pro cestující s dětmi, které jsou vybaveny dětskými koutky,“ dodává Petr Vondráček, manažer přepravních produktů ČD.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianRodinné zóny do budoucnosti ale nezůstanou doménou jen spojů SC Pendolino. Obdobně budou vybaveny i příslušné oddíly v modernizovaných kombinovaných vozech Bbdgmee236, kde budou hrací plány taktéž vylepeny a taktéž vlakový doprovod zapůjčí hrací náčiní. Dalšími vozidly, které budou těmito rodinnými zónami vybaveny budou soupravy Railjet, které navíc nabídnou, podobně jako u rakouské verze, i dětské kino s promítáním pohádek. Vozidla s takto vyhrazenými oddíly poznají zvenčí cestující podle specifického označení. Petr Vondráček k tomu dodává: „Vyhrazené vozy a oddíly pro cestující s dětmi budeme postupně označovat slonem Elfíkem, který je maskotem Českých drah pro nejmenší zákazníky. Učí je například správně cestovat vlakem, vyvarovat se nebezpečnému chování v blízkosti železnice a označuje také služby vyhrazené pro nejmenší zákazníky a jejich doprovod.“

Přebalovací pult ve voze Bdghmeer ZSSK, foto: Tomáš KamenárKromě těchto nejnovějších aktivit pokračují České dráhy i v dalších změnách, které usnadní cestování cestujícím s dětmi, jako je například vybavování nových i modernizovaných vozidel přebalovacími pulty na WC, vybavováním čekáren ČD Lounge dětskými koutky a podobně. Z aktivit ostatních dopravců operujících na českém území, směřujících k dětským cestujícím, zmiňme například dopravce LEO Express. Ten sice nenabízí vyhrazené oddíly pro děti, ale nabízí Dětský kufřík zábavy obsahující různé společenské hry, popřípadě zapůjčí tablety, pomocí kterých si děti mohou hrát hry na palubním portálu. Oddíly vyhrazené pro děti (dětský koutek) sliboval již při svém vyjetí i RegioJet. Tyto vozy však po několika odkladech - poslední mluvil o zahájení jejich provozu se začátkem GVD 2012/2013 - dosud nejsou v provozu. RegioJet je přitom původně sliboval nasadit do provozu již v průběhu zimy 2011/2012.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 18.12.2012 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
20.12.2012 (1:55)  
Hm, temný oddíl by mi taky nevadil. A to ještě leckde jde světla aspoň při shodě se spolucestujícími ztlumit, ale takovej slon nebo regina, tam si leda můžu dát kabát přes hlavu...

Jenže tímhle stylem bychom za chvíli mohli mít oddíly pro cestující s fretkou kteří chtějí za jízdy hrát mikádo a kouřit vodní dýmku...
registrovaný uživatel Trakia 
19.12.2012 (23:34)  
Tak mně napadá,že já bych bral,kdyby existoval vyhrazený oddíl pro cestující,kteří nemají rádi ve vlaku příliš velké umělé světlo.Mně opravdu štvou cestující,co musejí ve vlaku furt číst nebo podobně a opruzují velkým světlem.Ono je v té tmě za oknem přece jen něco trochu vidět a taky mi to líp ubhá,když je jenom takové to intimno.
registrovaný uživatel tarten 
19.12.2012 (22:33)  
M.Ch.: V pražských tramvajích T3 a T6 je, pokud se nepletu, celá pravá řada sedaček vyhrazena pro osoby se sníženou schopností pohybu.

Je to jen přední půlka pravé strany, tedy obvykle 6 nebo o něco víc míst. Plus první levá pro slepce se psem. Před časem to ale bývaly celkem jen 4.

Já mám zkušenost i opačnou, když mě horlivý průvodčí nechtěl do "vozu pro cestující s dětmi" vůbec pustit se slovy "Kampak, pane?".

Pokud čeká, že budou děti nastupovat později, nevím proč by to průvodčí nemohl udělat. A cestující má samozřejmě pokynu průvodčího poslechnout, pokud není v rozporu s přepravními podmínkami. A to tenhle zřejmě nebyl. Samozřejmě ale v obhajitelném případě a měl by vysvětlit, že ze zkušenosti čeká děti, a že by vás pravděpodobně za čas musel jít zas zvedat.
registrovaný uživatel tarten 
19.12.2012 (22:29)  
Busman: Většinou je to plné blbě koukajících cestujících, kteří ani neví, kde sedí.

Konkrétně tohle by ale do značné míry snadno a levně vyřešilo větší množství cedulek/nálepek - totiž uvnitř vagónu.
registrovaný uživatel tarten 
19.12.2012 (22:20)  
mohac: nebylo by treba zavirat se s cigaretou na WC, kdyz by byl nekde ve vlaku vyclenen kuracky oddil. Nekurak to nepochopi, ale chut na cigaro dokaze byt pekne kruta.

Tak mě napadá, smí se ve vlaku ještě "hulit" ta elektrická náhražka cigára?
registrovaný uživatel tarten 
19.12.2012 (22:04)  
M.U: navazují kamarádství a nezlobí ...

... a velmi "tiše" se perou a honí. Ale jinak souhlas. Už samotný efekt segregace je ostatním cestujícím pohodlný. :-) Konec konců, jak je daleko, než vyjede první railjet s "rodinným" oddílem - rok a půl? Sice jsou také průchozí, ale ono se to po určité vzdálenosti utlumí.

Škoda, že nelze vytvořit extra oddíly také pro jiné hlučné skupiny cestujících, třeba Italy a Dederóny.
19.12.2012 (17:25)  
M.U.-takovy vagon by byl super. Treba vytrhat pulku sedacek z Bpee, dat tam hracky nebo Dvd, to by byl mazec. Ale jen prvni nebo posledni vagon, pruchozi by to asi nebylo. Ale je to stejne sci-fi. Na druhou stranu budme radi za Bbdgmee236, ovsem bude to vetsinou nejlepsi vuz z cele soupravy takze zkuseni cestujici pujdou najisto, deti nedeti. Ale uz jsem letos zazil, ze nekteri pruvodci jedno kupe zamknou a cekaji opravdu na rodinu s detmi. Take jsem ale videl, ze si to kupe zabrali jako sluzebni.
registrovaný uživatel Davson  mail  
19.12.2012 (17:01)  
Tak to vypadá, že už se "rekonstrukce" děje. Dnes stojí Pendolino v nymburských dílnách v jednom z hangárů.....
registrovaný uživatel Pazzy 
19.12.2012 (15:35)  
Jooo, vzpomínám, jak jsme vezli děti z Klatov do Prahy a v tom vlaku byl ještě jeden tábor s 50 dětmi a jedna skupina asi mírně zpomalených dětí... Dohromady ke stovce....
Ale jen ty naše byly tak unavené, že spaly i na chodbičce na zemi :-)
19.12.2012 (15:04)  
mr.bean

Jezdím s jinými kravaťáky za firmení kačky na trase ŠalinGrad - MetroGrad a zpět ... nejradši Vindobonou, která má jen 2 sedadla a sedím si tam velmi příjemně a v kupé jsem sám. Teď mě ale čekají Košice ... takže jak píšete ... obrnit se trpělivostí ...

Tomáš Kraus

zcela jistě bych všechny s dětmi nahnal do jednoho vagonu, ale pro ně upraveného - velkoprostoru, kolektiiv dětí se umí mezi sebou daleko více zabavit naž nudící se jedinci samotní, navazují kamarádství a nezlobí ...

Nejkatastrofálnější je to v letadle a dlouhé přelety
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko