..: ČD Restaurant: Bio pokrmy, online služby a vlakušky i v 2. třídě :..

Logo ČD Restaurant, foto: České dráhyPraha — České dráhy ve spolupráci se společnosti JLV v úterý 4. prosince představily několik novinek v jejich gastronomických službách. Ať jde o novou jednotnou značku drážních restaurací, tradiční změny v nabídce, které reflektují roční období, způsob přípravy a uchovávání jídel, tak také již dříve avizované on-line objednávání jídel či novinky v bonusovém občerstvení ve vlacích SC Pendolino. V neposlední řadě bude také pokračovat nabídka tzv. bioproduktů z čerstvých přírodních surovin.

Starý název, nové využití

Jídelní a bistrovozy ČD, v nichž bude své služby JLV nabízet, budou nově vystupovat pod jednotnou značkou ČD Restaurant. Ta by měla zdůraznit, že jídelní i bistrovozy jsou restauracemi na kolejích, kde se cestující dočkají nabídky za stejné ceny, jež jsou obvyklé v kamenných restauracích. Od začátku nového jízdního řádu tak nahradí dosavadní Novou gastronomii. Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing JLV, dodává: „Nová gastronomie mizí z českých kolejí pouze jako značka. Její kvalita, ideje a cíle budou ale samozřejmě pokračovat i pod názvem ČD Restaurant. I nadále chceme přinášet stále kvalitnější pokrmy i služby a nabízet zákazníkům plnohodnotnou gastronomii.“

Čerstvěji a hlavně BIO

Vepřová pečeně na víně s dýní Hokaido, foto: JLVZměnou má také projít proces přípravy pokrmů, kdy dosavadní zmražené předpřipravené pokrmy nahradí nový technologický postup přípravy. „V této otázce jsme rozhodovali velice pečlivě a citlivě. Hledali jsme způsob, jak nabídnout jídlo připravené tradičním způsobem, ale s dobou přípravy srovnatelnou s polotovarem. Odpověď jsme našli ve formě čerstvého zchlazeného pokrmu,“ říká Radek Korselt, cateringový specialista Českých drah. „Jídlo je předpřipraveno a zchlazeno na pět stupňů Celsia. V jídelním voze pak probíhá regenerace pokrmu, jež znamená finalizaci formou dopečení, dosmažení, ohřátí. Tím, že jídlo nebylo zmraženo, nedochází k jeho znehodnocení nejen po chuťové stránce, ale i s ohledem na vitaminy a další obsahové látky. Klademe důraz na čerstvost,“ pokračuje Radek Korselt.

V minulém čtvrtletí bylo v nabídce jídelních vozů Českých drah nabízeno i první jídlo v bio kvalitě v podobě vepřové pečeně na víně s dýní Hokaido a šťouchanými bramborami. Vzhledem k zájmu cestujících se JLV rozhodly v tomto projektu nadále pokračovat a nově by se měly objevovat i tzv. farmářské produkty, které nemusí být striktně z bio produktů, ale pocházejí výhradně od českých ekofarmářů. První taková jídla se objevují právě v nové sezónní nabídce pro zimní období.

Nová sezonní nabídka a nabídka vín

Zakarpatský boršč, foto: JLVMezi novinky pro zimní sezónu patří z menších jídel zakarpatský boršč s kysanou smetanou (49 Kč), plněný ovocný knedlík s tvarohem a šlehačkou (45 Kč), plátky marinovaných kuřecích prsíček na tartaru z červené řepy (59 Kč), či trhaný ledový salát ? la Caesar s dresinkem (69 Kč). Z hlavních jídel pak budou moci strávníci v zimní nabídce vybírat mezi farmářskými pečenými vepřovými žebry v pikantní marinádě (129 Kč) a rolovaným kuřecím stehnem s bylinkovou nádivkou (159 Kč). Samozřejmostí zůstává i stálá nabídka v podobě známé svíčkové nebo minutek, jako je třeba filet ze pstruha duhového. Stejně jako v dřívější době dochází také k rozšíření u nabídky vín, kdy k stálé nabídce přibývá i samostatný vinný lístek s další nabídkou vín jako je například Ryzlink rýnský 2009 (69 Kč) a Zweigeltrebe 2009 (69 Kč).

Nové bonusové občerstvení, snížení cen v minibarech

Změnou projde i nabídka tzv. bonusového občerstvení v první třídě vlaků SC Pendolino. Dosavadní nabídka teplého a studeného nápoje zůstává, nově se ale mohou cestující těšit na čerstvé plněné pečivo místo dosavadních trvanlivých baget, rozpékané sladké a slané pečivo, nabídku cereálií či müsli a jogurtu.

Spolu s obměněnou nabídkou bonusového občerstvení dochází i k drobným změnám cen nabízeného sortimentu v pojízdných minibarech. S výjimkou cappuccina a horké čokolády, které nově stojí 32 Kč, stojí všechny ostatní teplé nápoje 29 Kč. U čaje to tak například znamená snížení ceny o 10 Kč, u kávy o 6 Kč a u již zmiňovaného cappuccina a čokolády o 7 Kč. U studených nápojů se snížila o 4 Kč na 25 Kč cena perlivé či neperlivé vody. Spolu s tím dochází i k rozšíření nabídky zvýhodněných kombinací: teplý nápoj s croissantem stojí 45 Kč (dříve 49 Kč) a kombinace studeného nápoje se sendvičem je v nabídce nově za 79 Kč.

Konec čekání na obsluhu: on-line objednávky a vlakušky i v 2. třídě vlaků EC, IC a Ex

Palubní portál ČDWiFi, foto: České dráhy / Jiří BílikTo, o čem se již dlouhou dobu mluví nejen u Českých drah, ale i u konkurenčních dopravců, nabývá nyní u ČD reálných rozměrů. Mluvíme o on-line objednávání pokrmů z bistrovozu prostřednictvím palubní wi-fi sítě. To bude od ledna spuštěno ve vlacích SC Pendolino a stane se součástí dosavadního palubního systému. Cestující tak nebudou muset čekat, než se k jejich místu dostane steward, u kterého by si jídlo objednali, ale objednávku učiní přímo přes vlakový portál na svém počítači. Jídlo bude poté doneseno cestujícímu přímo na jeho místo. Poslední novinkou, která v nejbližší době čeká cestující ve vlacích Českých drah, je rozšíření tzv. vlakušek i do vozů druhé třídy vlaků EC, IC a Ex, jak jsme již dříve informovali. České dráhy nyní hledají subjekt, který služby vlakušek zajistí na příští čtyři roky. S jejich nasazením se pak počítá na linky Ex1 Praha - Ostrava - Bohumín, případně Ex3 Praha - Brno.


Komentář — Jídelní vozy v podání JLV v posledních letech prodělaly radikální změny. Ať již v podobě nabídky či používaných jídelních vozů; přesto ne vše je tak, jak by si mnozí cestující představovali. Naštěstí ty tam jsou doby, kdy návštěva jídelního vozu byla pro obyčejného cestujícího, nezajímajícího se o železnici, spíše adrenalinová záležitost. Rozdílná úroveň nabídky, tak i stejné pokrmy za různé ceny. Jistě si mnoho čtenářů vzpomene, že před pouhými čtyřmi lety šlo na českém území mít "řízek XXL s opékaným bramborem" jednou za 159, jindy ale i za 323 Kč. Přitom šlo o stejný jídelní vůz provozovaný stejnou firmou, ale pokaždé na jiném místě v rámci ČR. Spolu s příchodem dřívější "nové gastronomie" se podařilo časem sjednotit nejen nabídku pokrmů (vzpomene si ještě někdo z čtenářů na pizzu nabízenou jen ve vlaku EC Praha?), ale i ceny. Ty jsou sice stále ve dvou hladinách, respektujících například různé daňové zatížení apod., ale i tak se nyní mohou strávníci v jídelních vozech pod značkou ČD Restaurant spolehnout, že na území Česka, Slovenska a Maďarska zaplatí za totéž jídlo vždy totožnou cenu. Stejně tak v případě Rakouska, Německa a Polska, kde platí vyšší úroveň. Také cenová úroveň u jídel už víceméně odpovídá cenám, za jaké dané pokrmy zákazníci obdrží v běžné restauraci a víceméně i odpovídá množství a kvalita porcí, narozdíl od dřívějších cen, které spíše odpovídaly cenám v pětihvězdičkovém hotelu, zatímco kvalita kolikrát sotva soupeřila s bufetem čtvrté cenové.

Potud vše v pořádku. Problém ovšem nastává u nápojů. Zkusme se zamyslet: Když přijdu do restaurace na jídlo a objednám si čaj nebo kávu, tak na jednu stranu neočekávám, že bude stát jen pár korun, na druhou stranu ale zase očekávám, že to bude něco na úrovni. Bohužel u JLV sice za dané nápoje zaplatíme "restaurační cenu", kvalita tomu ani zdaleka neodpovídá. Příklad číslo dvě: Jdu po ulici a mám žízeň. Půjdu kvůli tomu do restaurace, abych si koupil dvoudecovou kolu za třicet nebo kafe za 40? Většina lidí zcela jistě ne a zmíněnou kolu si koupí někde ve stánku či obchůdku nebo si koupí z kafe z automatu. Tady tedy máme opačný extrém - z automatu sice nečekám žádnou extra kvalitu, ale tomu také odpovídá cena. Bohužel u JLV zatím funguje koncept "kvalita z automatu za cenu restaurace". Sice jistá cenová diferenciace, jak je zmíněno v samotném textu článku, již nastala, přesto to ani zdaleka není to, co by cestující, i v kontextu s nabídkou konkurenčních dopravců, očekávali. Milé JLV, jestli mohu poradit - prodávejte si v jídelních a bistrovozech kafe a čaj za 35-39 korun, ale používejte k tomu kvalitní kávu a kávovary, stejně jako odpovídající čajové směsi. Naopak v pojízdných minibarech, které projíždějí uličkami ve vlaku (tedy ona analogie stánků na ulicích) klidně nabízejte instantní kafe a čaj z pytlíku, v tom případě ale nastavte odpovídající cenu. Schválně jsem si udělal průzkum v okolí a spousta lidí určila jako horní hranici částky, kterou jsou za současné čaje a kávu v kelímku dát, 20 Kč. Jo a ještě něco - jste u nás na kolejích jediná firma, která jako půllitrové balení studeného pití nabízí jen vodu a vše ostatní je jen v baleních 0,25-0,33 litru.

Zdroje: České dráhy, JLV, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 27.12.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Alex7 
28.12.2012 (19:14)  
To ČD prodělají!!! Jezdí do Ostravy pod cenou a ještě cestující opíjí vlakuškami a dalšími službami. To si jako myslí, že přitáhnou nové cestující???

Pochopil bych to, kdyby cestující za to patřičně platili, ale za hubičku luxus? Are you kidding fucking me?

Busman: Tipuji si, že R9 bude dotovat vlakušky na Ex1. Vždyť o cestující na R9 není nouze, komfort je kupodivu fajn, tak proč tam dávat vlakušky a pití!?
28.12.2012 (16:34)  
Nevím proč by ve vlaku jídlo mělo stát pár korun je to luxusní jídlo a přirážka ne tak ty tři stovky by mi přišly adekvátní
ale pro zaměstance by mělo být zdarma nebo za dotovanou stravu jako mají zaměstnanci v kancelářích
registrovaný uživatel Leinad 
28.12.2012 (15:00)  
1) Někdy by stačilo pár optimalizací. Na co průvodčí v povinně místenkovém spoji kontroluje jízdenky vždy všem? Jaký je důvod přivolávacích tlačítek v 680, když se stejně nepoužívají(osobní zkušenost - zmáčknu a neděje se nic, minibar přijede klasicky za dlouho, štíplístek nereaguje)
2) ČD by si měly držet "značky" - stejná třída vozů stejné kategorie by měla být všude stejná, takže buď v ČD Ex 1. třídy je zásuvka, minibar, WiFi, pití zdarma... nebo není. A ne že kromě kategorie a třídy rozhoduje i linka.
28.12.2012 (14:28)  
doomlukas:vypada to, ze mame kazdy jinou predstavu o dobrem pivu. A u RJ je 5 stevardu na 5 vozu, prazdna ulicka. U CD ex 10 vozu a 2 pruvodci, nekdy 3. Patky, nedele ulicky nepruchozi. To je daleko snazsi pit jak duha a chovat se jako zvire. A pri kazde vetsi mimoradne udalosti maji v jidelaku super kseft. Co taky delat ze? Si pamatuji na snehovou kalamitu pred par lety. Pri prijezdu do Ostravy 240min zpozdeni, vypity jidelak. Ozraly cisnik ktery si z nej udelal soukromou kurarnu.
28.12.2012 (12:33)  
mr.bean: Heineken dobrý fakt není, je to prachsprosté europivo stejně jako ten gambáč. Ale třeba za takového Matušku klidně dám hodně peněz... Jinak u nás je široká nabídka dobrých piv za přijatelné ceny, chce to jen trochu invence a hledat mimo velkochemičky typu Prazdroje, Staropramenu nebo Heinekenu... Nic složitého to není. Je potom na JLV, za jakou cenu to prodají dál. Já bych v nižší ceně problém neviděl, jak jsi sám říkal, u RJ je pivo za dvacku a k žádným nepřístojnostem to tam nevede, tak nevím, proč by mělo u ČD. Jako já tu vyšší cenu zaplatím, ale ne za podřadné europivo. Když budou mít JLV třeba Poličku nebo Vyškov i za těch 35 Kč, ok, dám si to, i když pro tato piva je to neobvykle vysoká cena.

Jinak před velikonocemi jsem jel z Prahy vlakem ČD, za Pardubicemi vlak někoho srazil a za chvíli byl kompletně vyprodaný gambáč za 35 Kč i budvar za pade nebo za kolik ho mají...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
28.12.2012 (11:24)  
Na možnost on-line objednávky jídla ve vlaku SC až na místo se velice těším, protože současná praxe není vyhovující. Když jedu SC Praha - Olomouc, kromě bezplatného občerstvení za Prahou ke mně nikdy žádný stevard z bistro vozu během jízdy nepřijde, i když sedím v 1. třídě. No a chodit do bistra něco objednávat se mi prostě nechce. A když jsem se tam párkrát vypravil pro Plzeň, tak mi ji sice přinesli na místo, ale pak si už nikdo nepřijde ani pro prázdnou sklenici, ani se zeptat, jestli si třeba nedám ještě. On ten personál JLV ve vlacích SC je podle mého názoru značně líný, což těmto vlakům příliš nesluší...
To v obyčejném expresu kolem mě chodí vlakuška minimálně každých 10 minut, takže objednat si cokoliv a hned není žádný problém. I proto jezdím raději Ex než SC - v expresu se prostě o člověka lépe starají :-)

Zaujalo mě nasazení vlakušek také do 2. třídy. Vidím v tom dva problémy - vlaky z/do Ostravy bývají většinou tak plné, že v mnoha případech vlakuška chodbičkou ani neprojde - chtělo by to povinné místenky, klidně i za nulovou hodnotu, ale prostě aby byly... A zajímalo by mě, jestli se plánuje pro každý vůz 2. třídy jedna vlakuška (nebo třeba pro 2 až 3 vozy jedna vlakuška), nebo jestli to bude zajišťovat stejná vlakuška, která se stará o 1. třídu - v takovém případě by byla úroveň v 1. třídě velmi snížena, protože by vlakuška věčně byla někde jinde.
28.12.2012 (9:30)  
Páňula

maďarský express 2* malé piva za 380,-Kč = 2004 rok
27.12.2012 (20:55)  
S tím pivem se spíše nádherně vydělává...
1.) ČR je snad jedinou zemí, kde se prodává pivo ve vlaku jak na běžícím pásu, jedno jestli léto nebo zima.
2.) Kolikrát vidím cizince a další, kteří když se chtějí ožrat, tak se ožerou... Cena piva tady a v Norsku? I kdyby ten lahváč stál 103kč (se zálohou :D), tak si to ti cizinci na lince Ostrava - Praha dají a stále se na tom vydělá.
3.) Ti kteří by kupovali pivo za 12kč a ožrali by se tam a udělali by bordel, tak to neudělají a provozovatelé mají o 2 starosti méně. Není takový bordel + stejně nic nevydělají...
27.12.2012 (20:41)  
Že vás to želpejdžáci pořád baví, přežvykovat recyklované tiskové zprávy nádražáků o recyklovaném jídle od společnosti, které je úplně jedno, jestli něco prodá nebo ne...
(jestli teda za to máte nějaký příjem, tak jako bych nic neřekl, ale mohlo by to být označeno jako placená inzerce)
registrovaný uživatel M 
27.12.2012 (18:01)  
Kdo si chce dat pivo k jidlu, tak tomu je jedno, jestli stoji 25 nebo 35. Pripadne nejak na chut (OK, na chut by si asi dal jinou znacku) totez.
A od chlastani by naopak cena mela odrazovat, cili je to naprosto OK a nevidim sebemensi duvod, proc by ve vlaku mel byt k dispozici alkohol za dostupne ceny. Spis cena nealka je divna, protoze vyjde levnejsi koupit si alkohol nez nealko. Ale to je ceskej zazrak tak nejak obecne, nejen ve vlaku:)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko