..: LEO Express zítra nevyjede, cestující lákají České dráhy :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1909, Lichkov, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Praha — Médii dnes proběhla informace o tom, že nový dopravce LEO Express, který měl dle plánů zítra 7. listopadu 2012 zahájit pilotní provoz s cestujícími na trase Praha – Bohumín, nevyjede. Jeho plánovaná premiéra na českých kolejích tak zřejmě skončí fiaskem. „Chybí jim potřebné průkazy, kterými prokazují technickou způsobilost zabezpečovacího a elektrického zařízení,“ dodává Jiří Karkoš, náměstek technické sekce Drážního úřadu. Dopravce zdůvodňuje zrušení spojů ve svém strohém oficiálním stanovisku nepředložením kompletní dokumentace k jednotkám ze strany Stadleru, kterou Drážní úřad podmiňuje získání povolení k provozu s cestujícími. To sice Drážní úřad vydal již minulý týden, vzhledem k nedodržení podmínek však dosud nenabylo právní moci.

České dráhy nabízejí zákazníkům výhodné jízdenky

Pendolino, strašák konkurence?, foto: Duhy České dráhy pružně zareagovaly na vzniklou situaci a nabídly zákazníkům, kteří nemohou operativně změnit své plány a potřebují cestovat mezi Prahou a Ostravou v čase zrušených spojů, možnost jízdy spoji SC Pendolino 509/514 se slevou 50 % bez nutnosti nákupu rezervace a bez manipulační přirážky za nákup jízdenky přímo na palubě. Podmínkou je prokázání se platnou jízdenkou dopravce LEO Express. Nabídka platí pro všechny cestující soukromého dopravce mezi stanicemi Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava–Svinov a Ostrava hl.n. Připomeňme, že podobným způsobem reagoval na vzniklou situaci i dopravce Regiojet, když croissantem zdarma lákal cestující ze zrušeného expresu Beskyd do spoje IC 1018. Za zmínku stojí také skutečnost, že kvůli posunutí odjezdů vlaků Regiojet z Havířova o téměř hodinu zpět již zdaleka nebude spoj 1018 v novém jízdním řádu (od změny GVD 1016) posledním večerním spojením mezi Ostravou a Prahou.

Zlatočerní přecenili své síly, cestujícím vrací kompenzace

Zvonec na konec? Ne, švýcarská tradice pro štěstí jako dárek od Stadleru, foto: Juraj Kováč Všichni zákazníci dopravce LEO Express, kteří si do této chvíle zakoupili jízdenky, obdrží zpět kompenzaci ve výši hodnoty jízdného (v případě návratku na pokladně) nebo ve výši dvojnásobku hodnoty jízdného (v případě kreditu navráceného na účet). Ti, kteří se rozhodnou pro návratek na účet formou kreditu pro pozdější nákup jízdenek, musí svoji jízdenku zaslat na určenou e–mailovou adresu spolu s žádostí o navrácení. Netřeba dodávat, že prodej jízdenek vázaných na konkrétní datum ještě před vyřízením potřebných povolení pro provoz s cestujícími, byl vcelku rizikovým krokem, který – jak se nakonec ukázalo – nevyšel. Vzhledem k dostatečnému času na přípravu celého projektu a masivní mediální kampani tak lze vzniklou situaci považovat za vnitropodnikové selhání. Nijak pozitivní zprávou není ani častá nefunkčnost zákaznické linky a rezervačního systému nebo značně opožděné informace o zrušených jízdách ze strany dopravce. S nefunkčním rezervačním systémem se navíc dnes potýkal i RegioJet.

Zdroje: České dráhy, LEO Express, E15.cz


Dominik Jaroš | 6.11.2012 (20:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vesos  mail  
09.11.2012 (9:39)  
Chtěl bych vnést trochu jasno do legislativy. Někteří diskutéři se ohánějí možností použít elektrické spotřebiče po Evropě a na druhou stranu jedním dechem mluví o jejich schválení pro daný stát. Nemají pravdu. Jsou dva typy výrobků - stanovené a ostatní. U stanovených je nutná spolupráce autorizované osoby (notify body) při vydání EU prohlášení o shodě, u ostatních si je může výrobce/zástupce/dovozce vydat sám. EU prohlášení o shodě pak platí pro celou EU a jediný, kdo ho může napadnout je orgán dozoru (u nás ČOI, jedná vždy na základě podnětu od zákazníka, nemá v podstatě kapacity na kontroly z vlastní inicativy) EU PoS (DoC - Declaration of Conformity) je vydána na základě shody s nařízeními (direktivami) EU, které musí být zapracovány do národních legislativ.
U železniční dopravy nelze takováto celoevropská prohlášní použít, protože nedošlo z historický a ekonomických důvodů ke sjednocení železniční cesty a jejího zabezpečení. Takže drážní vozidlo se sice honosí EU DoC, ale to se týká pouze direktiv EU, každý stát si schvaluje vozidla pro provoz podle svých kolejí a jen záleží na tom, jak moc má specifickou cestu a vše okolo. Z toho důvodu musí projít těmito zkouškami a nesmí dřív na koleje.
Ono i u takových tramvají vydává drážní úřad průkaz způsobilosti, přesto, že by se mohlo zdát, že nic nebrání v běžném užívání. Problematika kolejové dopravy je mnohem složitější, než schvalování nějakého mixéru.
09.11.2012 (7:58)  
quido.speedy: Tady ale nikdo netvrdí, že se v Evropě sjednotí trakční soustavy a zabezpečovačky, šlo jen o schvalovací proces a předávání dokumentace. Když to hodně zjednoduším, co brání tomu aby každý správce infrastruktury zveřejňoval technické požadavky na provoz vozidel na jeho tratích, a výrobce by pak jen deklaroval, že je splňuje? To vše pokud možno ve světových jazycích, a není potřeba překládat dokumentaci ke každému kusu železa ve vozidle do všech jazyků. Z pohledu laika je nepochopitelné, proč když mělo začít Pendolino jezdit do Wiener Neustadt, muselo si tuto trasu zkušebně projíždět včetně dvou možných odklonových tras, když předtím do Rakouska už tři roky jezdilo - jako by si každý kamion musel plánovanou trasu včetně objížděk nejdřív projíždět bez nákladu.

Jinak chápu že detekce přerušení kolejnice je plus, ale už před 30 lety se vědělo, že střídavé motory s měniči frekvence jsou budoucností trakce, to nikoho nenapadlo to začít nějak řešit? Když se teď nebudeme bavit o zemích na západ od nás, jak to je se zabezpečovačkou třeba v Maďarsku a Polsku? Takové Taurusy a Traxxy jsou v Maďarsku vidět "všude", předpokládám že jsou schválené a problémy se zabezpečovačkou nemají. Nerozumím tomu, ptám se, pořád mi nejde do hlavy k čemu to je, že ČR a Slovensko jsou pro moderní vozidla pořád takovými "bílými místy na mapě".
registrovaný uživatel ISF 
09.11.2012 (7:14)  
Pak SŽDC uhnulo infrastrukturou, snižovala se citlivost přejezdů atp.

SŽDC snižovala citlivost čeho?
09.11.2012 (0:56)  
stoupa No pozitiva v tom určitě najít jdou. Třeba detekce přerušené kolejnice... ...to se hodí nejen při průserech (např. takzvaná "detekce sběrače kovů")

To je třeba jedna z věcí, která je u nás fajn a na západě nikde není. A právě asynchronní motory dávají této vlastnosti hrozně pokouřit. Stejně jako zabezpečovačce. Rakouské 1216 tu taky prvně jezdily je 80km/h a pak dlouho jen do 120km/h. Pak SŽDC uhnulo infrastrukturou, snižovala se citlivost přejezdů atp. A to na koridoru mediálně provařené 25Hz KO nikde nejsou... na nich je to s asynchrony nereálné až nemožné.

Nejvýkonější a nejrychlejší vozidlo co smí na tomhle jakToNazvat jezdit je jedině 109E. A pak je tu ES64F4 (pouze do 140km/h). A 1216 jsou mimo koridor na nic, resp. ano, jezdí i jinde, ale vždy je to událost jako když vyjede pára.
Tohle není nějaký nekritický obdiv vůči Škodě, ale fakt.

Otázkou zůstává, co by mělo být pro stát a SŽDC prioritou. Ale to je zcela jiný příběh. Flirt se se svými 2.6MW do limitu vešel a koneckonců zabezpečovačka na Ostravu už je stejně na půl vykastrována kvůli pendolinu (ta druhá polovina je nová)... ...takže asi tak...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.11.2012 (22:48)  
pro quido.speedy:
Jo, a wo to go. Naše tratě nejsou krom rozchodu kompatibiní s okolím a jsou i tací, kdo to považují za výhodu.
:-) To snad raději jezdit na žezlo, než ... :-)
08.11.2012 (21:59)  
Já myslím že tu většině uniká EMC (které je sice pro LE schváleno) ale obecně sem nelze pustit 90% západní produkce kvůli naší zabezpečovačce. Možná za 100let, až bude jednotný VZ, ARR, návěstí, napájecí systém, zabezpečení přejezdů, počítače náprav... ...do té doby je to jen utopie pramenící z neznalosti...
08.11.2012 (20:34)  
Sim, mluvím o situaci, kdy ten projekt nebyl ještě rozběhnutý. Asi jako začít prodávat lístky v květnu na červen a pak říct "ne, ještě nemáme žluté vagony, storno". IMO v té době neměly 162 ani všechny papíry na DÚ.

Druhá situace je ta, co popisuješ, kdy objednají trasy na další GVD a pak si v listopadu řeknou, že je využijou ne v prosinci, ale až v březnu 2012. :-)
registrovaný uživatel Sim 
08.11.2012 (18:52)  
Pepo, ale bylo by mozna korektni pripustit, ze touhle dobou pred rokem k tomu v podstate doslo - v rezervacnim systemu se objevily vlaky, na ktere bylo mozno koupit listky a ktere pak nevyjely. Reseno to ale bylo s podstatne vetsim predstihem, nez u cernych a jednalo se radove o jednotky postizenych cestujicich.
08.11.2012 (17:43)  
bartik09: Naštěstí ani do HighJetu ani do InterCity neprodával jízdenky, dokud nebylo jisté, že to je vyrobené, schválené a připravené. :) V tom je risk LE unikátní.
08.11.2012 (17:29)  
jregent: Myslel jsem, ze vsichni vedi, o cem je rec...
http://ekonomika.idnes.cz/jancura-muj-vlak-bude-mit-sest-trid-a-kino-fph-/ekonomika.aspx?c=A071002_173324_ekonomika_maf
http://ekonomika.idnes.cz/jancura-pusti-na-koleje-mene-vlaku-nez-sliboval-frt-/eko-doprava.aspx?c=A111117_205415_ekoakcie_brm
http://ekonomika.idnes.cz/jancuruv-regiojet-vyjede-pozdeji-nakoupil-ojete-vagony-p2j-/ekoakcie.aspx?c=A110518_1587383_ekoakcie_vem

Kdysi jsem jeste cetl clanek, ve kterem Jancura kritizoval cenu railjetu (45 mil/vagon), protoze on bude mit srovnatelny za 30 mil.

Urcite by se jeste nasly dalsi velkohube projevy, na druhou stranu se mi zda, ze pochopil, ze slibovanim nesplnitelneho si zbytecne kazi povest a uklidnil se...
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko