Praha — Již tradicí se u nás stala spolupráce Českých drah s obchodními řetězci při prodeji výhodných jízdenek. Tento podzim tak České dráhy spolu se supermarketem Lidl opět nabízí možnost cestování všemi vlaky Českých drah na zvýhodněné jednodenní síťové jízdenky ČD Net Lidl za 199 korun. Cenová úspora oproti běžné jízdence ČD Net je 351 korun. Cestovat můžete o třech listopadových sobotách, konkrétně 10. 11., 17. 11. a 24. 11. Zakoupené poukázky lze za platnou jízdenku ČD Net vyměnit buď u pokladních přepážek, nebo bez manipulační přirážky u průvodčích přímo ve vlaku. Jízdenka platí ve 2. vozové třídě. Při využití spoje SC Pendolino je třeba dokoupit potřebnou rezervaci.
Zdroj: Lidl
Spousta věcí u sebe má napsáno, že není možné kombinovat s jednorázovým doplatkem do 1. třídy, což ale není doplatek na InKartě, to je když si strejdové omylem sednou do jedničky a průvodčí jim řiká „buď si přesednete nebo si připlatíte 30 korun“. S tím by se to dalo lehce pomýlit (aspoň já jsem nějakou dobou tuhle nuanci nechápal, doplatek jako doplatek - btw. veselé je, že tenhle jednorázový doplatek může být klidně vyšší než ten týdenní).
(Edit: těch 30 korun je příklad, je to prostě rozdíl mezi cenou jízdenky 1. a 2. třídy - což se těžko dělá u jízdenek které nemají prvotřídní variantu, proto asi ta výše zmíněná klauzule.)
Rozdil ve vyhodnosti jizdenky pro sotouse a nesotouse je naprosto jasny. Bezny cestujici pouziva vlak jako prostredek k tomu, aby se dostal nekam. Sotous bere veci mimo drahu jako nutne zlo k tomu, aby se co nejvic povozil vlakem. Jednoduchou logikou se dostavame k tomu, ze sleva sitovky, ktera umoznuje cestovat kdykoliv odkudkoliv kamkoliv, je mnohem vetsi prinos pro sotouse, nez pro bezne cestujici. Co na tomhle nechapete?
edit: babilon byl rychlejsi :-)
btw, nemohla to byt globule nebo nejaka podobna poukazka, ktera neumoznovala kombinovat jednickovy doplatek? Nebo puvodni eliska?
Nic takového jsem netvrdil.
Ale vy tu s babilonem tvrdíte, že síťová jízdenka je jen pro šotouše.
To jsem také nikde netvrdil. Ten, kdo si síťovku kupuje, protože je pro jeho cestu levnější, je normální cestující. Ten, kdo si ji kupuje, aby si mohl cestu libovolně natáhnout a v průběhu operativně měnit, je šotouš.
Šotouš je prostě ten, pro kterého je železnice víc než jenom prostředek, jak se co nejrychleji dostat z místa A do místa B.
Tak to by mě fakt zajímalo.
FYI: 460 jsem tam psal jen aby to nastínilo období, nebyla cílem cesty ;)
babilon > neco, k cemu ten doplatek nesel pouzit, tu bylo/je ... jen si nevzpomenu co.
Edit: spokojím se s tykáním, dík.
Ano, opravdu ke všemu. Je to vlastnost toho doplatku.
To ovšem neznamená, že jim nejste. Šotouš není jenom ten, kdo fotí, i když odsud to slovo vzniklo.
Tak takový šotouš nejsem, a proto mě spíš uráží, když jsem za šotouše označen.
Edit:
Ano, když jede vyjímečně například 451 místo 471, tak jsem ochoten změněnit cíl cesty a program dne.
Ale že by každý, kdo chce jen poznávat okolí tratí (především krajinu) musel být šotouš, to asi ne.
Ať jsem, nebo nejsem šotouš, také si občas raději zajedu po 073, kde je pěkný výhled na skály kolem Mojžíře a Povrlů a Dobkovic, především na jaře, když to všechno kvete, nebo na podzim se projedu po 097 z Lovosic do Opárna, kde je krásný výhled do Opárenského údolí pěkně z výšky nad vrcholky stromů. Nebo se rád na podzim povozím trolejbusem po Ústí, kdy to má zvláštní podzimovou atmosféru.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.