..: Od března více vlaků SuperCity Pendolino na západ čech :..

Pendolino u Plzně, foto: Daniel Houdek Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.

Zdroj: POVED - konečný návrh JŘ (PDF)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.10.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
22.10.2012 (9:21)  
EC174: Co mě však značně naštvalo, je zastavení SC na Smíchově. Opravdu nechápu, jaký to má význam. Když jedu v sobotu do Chebu, ani na hlavním nádraží skoro nikdo nenastupuje (do 1. třídy naprosto nikdo).

Njn, pořád je to VHD i když je to pendolíno, takže je snaha tam dostat další lidi, ne jen Vás. Chápu, že zastavením na Smícháči utrpí Vaše ego, ale je celkem logické stavět v třetí nejzatíženější stanici pražského uzlu (po Hlaváku a Masaryčce). Spíš bych se obával, jestli se něco nesemele zase na 171, i když co si tak pamatuju, tak zrovna sobotní pendolíno, když už bylo zpožděné, tak si to přivezlo z různých průserů na 1.koridoru.


Martys: Mě se to stále více zdá jako testování odezvy na pendolina s jejich případným přesunem až přijdou railjety.

Railjety by do toho zasahovat moc neměly (bo ÖBB), spíš by to mohlo být testování po ústupu z Ostravy z důvodu konkurence. Otázkou zůstává jestli pak Jančura a Novotný zase všechno odvezou.
registrovaný uživatel Kakov 
22.10.2012 (8:03)  
M:
na druhou stranu proč by nezastavoval?
registrovaný uživatel M 
22.10.2012 (2:23)  
SC bude (v 2013) zastavovat v Libni? Nebo to byl nejaky humor, ktery jsem nepochytil?
21.10.2012 (19:07)  
Tak nějak plíživě se tady (v Plzni) objevuje. Bohužel v časech, které dopravci tak nějak zbyly. Pro plzeňáky bude zajisté zajímavý jedině ten pondělní ranní spoj.
Mě se to stále více zdá jako testování odezvy na pendolina s jejich případným přesunem až přijdou railjety.

Obzvláště je zajímavý tím, že po letech budování lepších zítřků (myšlen 3.kor) dosahuje jízdní doby, kterou měl "Mnichovák" s Brejlovcem.
Je tam větší vata, protože nás čeká Rokycany-Plzeň, kopání v uzlu Plzeň a to současně. Nebo chceš, aby zase KCOD vzali cestující útokem jako při Rokycany-Beroun?
21.10.2012 (18:04)  
Tak nějak plíživě se tady (v Plzni) objevuje. Bohužel v časech, které dopravci tak nějak zbyly. Pro plzeňáky bude zajisté zajímavý jedině ten pondělní ranní spoj. Obzvláště je zajímavý tím, že po letech budování lepších zítřků (myšlen 3.kor) dosahuje jízdní doby, kterou měl "Mnichovák" s Brejlovcem.

Co se týče toho nedělního večer - samozřejmě pro relaci Praha - Plzeň - někam dál je to nesmysl. Ale když někdo v tom sedí od Olomouce, tak už to dojede. Stejně tak cestující od Brna do Plzně to s povděkem uvítá, protože v Práglu nemusí 55 min oxidovat kvůli skvělé celodenní taktové nenávaznosti a za 25 min mu pojede Pinďa.

Pokud někdo potřebuje "za Plzeň" jede o půlhodiny později z Prahy a má přípoje v Plzni na všechny směry. Tím nekritizuji polohu Pendolina, ale je nutné říci, že dneska jedním vlakem za hodinu jednou za týden nepokryjete všechny touhy.

Co se týče zmíněného Smíchova - tam nezastavovaly jen dva vlaky - Pařížák a Mnichovák (v některých letech i Stuttgarťák) a to jen při odjezdu z Prahy. Samozřejmě ty dvě ušetřené minuty měly ohromný význam, když pak pohraničníci dvě hodiny rozebírali a sestavovali vlak na čáře (železné oponě). Osobně bych na Smíchově zastavoval vším až do doby, než bude nějaká nová rychlá trať do Bavorska s trochu jinou klientelou a zcela jinou přepravní vzdáleností. Ale stejně to nikdy nebude Libeň, která se dá projet 100, či budoucí Zahradní město, které bude možné projet 160. To je pak už časová ztráta znát. Na Smíchově díky nevůli zadavatelů, či neschopnosti tvůrců bude na Věčné časy 60km/h. Navíc na Smíchově je jiná linka metra než na hlaváku. Všechny ostatní rychlíkové stanice v Praze buď metro nemají, nebo jsou či budou na stejné trase "C".
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.10.2012 (16:00)  
Pro EC 174 / Pinďa na Smíchově.

Smíchov (nádraží) je pro řadu cestujících z Prahy velmi výhodný, MHD (tedy nejen metrem) docela dobře propojený. To se o Hlavním nádraží Františka Josefa Wilsona tak ouplně říct nedá. Obdobně Holešovice. I jizdní doba krtka vs. vlak - chůze dlouhými podchody je pro mne výhodnější. :-)
21.10.2012 (15:10)  
Komedie Pendolino pokračuje. Dráhy mají dost kvalitních souprav pro ostravskou trať na to, aby Pendolino mohlo jezdit jenom na západ a nedaly se nahradit tam, kde jezdily dosud. Ale ne, přidá se jednou týdně tam a zpátky jeden spoj.
registrovaný uživatel Ráďa 
21.10.2012 (13:46)  
Nevíte kde se dá sehnat na netu připravovaný jízdní řád pro celou ČR na rok 2012/2013? Díky
registrovaný uživatel EC 174  mail  
21.10.2012 (12:38)  
Protažení vlaků SC do Plzeňského a Karlovarského kraje je výborná věc. Škoda, že se tak neděje i v pracovní dny a v častějším taktu - no, tolik těch pendolin bohužel nemáme, ale třeba expresy z klasických vozů na trase Bohumín - Cheb by byly skvělé.
Co mě však značně naštvalo, je zastavení SC na Smíchově. Opravdu nechápu, jaký to má význam. Když jedu v sobotu do Chebu, ani na hlavním nádraží skoro nikdo nenastupuje (do 1. třídy naprosto nikdo). Tedy v dalším GVD už bude i Libeň, a pak pro jistotu i Běchovice, a Radotín by taky nebyl špatný...
21.10.2012 (10:00)  
Proč až od března, v zimě budou zahálet?
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko