Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
A co cestující, který má časový doplatek do 1. třídy?
Tak dlouho jsme palaky, až náš pán půh (gř) vyslyšel :-).
Plzeň - Praha je krátký úsek, ale souběžně s ním vede dálnice. Mám dost skušeností s koženkovými R na Cheb.. A děkuju ČD za osvěžení vozového parku směr na Plzeň. Určitě se mi velmi líbí nápad vozit oba dny 680ku až do Františkových lázní - takto se tam dá v klidu pobýt a druhý den zpět. SUPER!
A všichni VŠ povinný určitě ocení večerní spoj na Prahu.. Luxustní.
Velmi potěšující je i naklápěcí přípoj na další 4R v Chebu! Tak se lze dostat do Norimberka 8x denně cestovní dobou 5 hodin a to jak severní, tak jižní trasou.
Zcela nově se naskýtá pro obyvatele Norimberka a přilehlého okolí osmihodinová jízda klopidlem v sobotu do Ostravy a v neděli zpět. Velmi vhodné aby si zajeli zachlastat do Stodolní a poté vyzkoušeli co s jejich útrobami udělá naklápění. Třeba se mezi nimi najde někdo kdo podpoří kdysi slibovanou drátizaci z Norimberka do Chebu. Pak by se Pendolino konečně podívalo na německé koleje. Na tratích, kde kralují 610 a 612 by nikoho neuráželo.
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/-11769/.
A pokud k němu mám časový doplatek do 1. třídy (což mám), tak mohu jet, potřebuji pak už jen místenku, která je za 120 Kč dost nezajímavá. Takže nakonec jedu R nebo Ex.
EC174: S tím Smíchovem jste to opravdu netrefil - jestli tam jezdíte jen Pendolinem, asi se to moc nedá posoudit. Z osobáků tam vystupuje tak polovina lidí a z rychlíků minimálně třetina. Prakticky pro celou levobřežní část Prahy je Smíchov lepší než hl.n., a i z centra to kolikrát vychází lepší. Kdybyste nutil obyvatele celého Jihozápadního města včetně Řep jezdit na hl.n., znamená to prodloužení cesty aspoň o půl hodiny. A i do Dejvic do školy jsem z tratě 171 spíš jezdil přes Smíchov, protože to bylo rychlejší - holt trasa metra A se "netrefila" na hl.n. Teď bydlím poblíž Kačerova (metro C), takže logicky bych z tratě 171 měl jezdit na hl.n., ale ten Smíchov vůbec není k zahození - s trochou štěstí jsem za 20 minut autobusem s jedním přestupem doma, zatímco na hl.n. než ten vlak dojede, než projdu podchodem a čekám tam na plné metro, pak další přestup...
Cca v roce 2005 projížděl Smíchov dopolední expres ve směru z Prahy do Plzně. Vzhledem k tomu, že tehdy nebyl do Chebu zdaleka dvouhodinový interval rychlíků a na tenhle vlak navazoval v Plzni aspoň osobák, bylo to vyloučení "smíchovských zákazníků" docela úlet a samozřejmě už se to neopakovalo.
SC Místenka Praha-Plzeň stojí k jízdence v pokladně 35 Kč, při nákupu přes eShop 34 Kč.
Je pravda, že 1. třída stojí 120/200 Kč, ale vy mluvíte o ČD Promo, které do 2. třídy stejně neexistuje ...
Nastoupil bych, ale za 120 Kč místenky mne ani nenapadne, protože tolik mne nestojí ani jízdenka. :-) ČD PROMO jde za 80 Kč sehnat zcela bez problémů. A za cenu té místenky nedostanu odpovídající plnění ani náhodou. Takže bych uvítal, kdyby se něco změnilo i zde. Třeba akční ceny místenek i do první třídy. Jinak to ti 2-3 lidi ve dvou vozech nezachrání.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.