Praha — První říjnový víkend se zapsal do statistik Drážní inspekce smutně vysokými čísly. Během dvou dnů se událo celkem sedm mimořádných událostí, kdy došlo ke střetu osoby s vlakem; třikrát si nehoda vyžádala lidský život. Takový nárůst přitom inspekce za poslední roky ještě nezaznamenala. Dosud nejvíc mrtvých po střetu vlaku s osobou bylo v roce 2011, kdy se toto číslo během prvních deseti měsíců vyšplhalo až na 150 osob z celkových 197 nehod. V roce 2012 se pak za deset měsíců událo ještě o osm nehod víc než během stejného období před rokem. Jelikož nastupující zimní období s sebou obvykle nese zvýšený počet incidentů na kolejích, Drážní inspekce na svých internetových stránkách vyzývá veřejnost ke zvýšené pozornosti v blízkosti železnice. Zároveň připomíná, že podle zákona o dráhách je většina míst na železnici nepřístupná. Výjimku tvoří pouze železniční přejezdy, místa, kde je dráha vedená po pozemní komunikaci, a prostory pro veřejnost speciálně určené – jako nástupiště, odbavovací haly a čekárny, účelové komunikace v obvodu dráhy a volné plochy vzdálené nejméně 2,5 metru.
Zdroj: Drážní inspekce
Mnohem škodlivější je skupina,která tvoří většinu tohoto národa...který je známý tím,že neuznává žádná pravidla natož zákazy.Někdy snad ti lidi postrádají i pud sebezáchovy.Než by udělali pár kroků do podchodu (nadchodu),riskují život tím,že přecházejí koleje,často i těsně za vlakem,kterým přijeli...a co mi vůbec hlava nebere...na tratích resp.ve stanicích,kde jezdí vlaky 100 a více km rychlostí.
Že je to traumatizující jak pro fíru,tak i pro lidi,kteří vlivem takového počínání pak někde uvíznou na cestě do (z) práce apod a proklínají dráhy všemi způsoby...asi netřeba zdůrazňovat.Ale asi se s tím nic moc dělat nedá...podobně jako s počínáním šílenců a arogantních hovad na našich silnicích.Je to prostě o mentalitě a o povaze...a taky o kontrolních mechanismech,právních normách atd.,což je vůbec zásadní problém této země...ale zrovna v těchto případech by to nejspíš stejně nic nevyřešilo.
A ti slušní...ti mají prostě smůlu.
PS: Plot pod napětím je dobrý způsob jak zamaskovat vraždu - 230V napětí by totiž nestačilo na ochranu před sběrači kovu. O masakru volně žijícího zvířectva ani nemluvě.
policejním vyšetřováním přece. Mezi sebevraždou, nehodou či dokonce zamaskovanou vraždou je důležitý a velký rozdíl, proto při každé takové nehodě policie tolik zdržuje ...
čísla u těžce zraněných (částečně tedy pokusů o sebevraždu) nijak dramaticky od roku 2005 neklesla.
Vidím to tak, že sebevražda pod vlakem se téměř vždy povede. Proto je ostatně tak "populární", že ...
Je to dobře vidět v ročence MDČR.
https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2011/rocenka/htm_cz/cz11_612000.html
od roku 2006 jsou z údajů vyloučeny sebevraždy a pokusy o sebevraždu
... a počet mrtvých klesnul o 90% z cca 250 na cca 25. Takže asi tak.
To vyplnulo z nějakého průzkumu? V "naší" zastávce v posledních letech pár smrťáků bylo - v místě nelegálního "přechodu" přes koleje (další potenciální oběti vídám obden skotačit v kolejišti v honbě za svým vlakem), takže na "velkou většinu" sebevrahů bych až tak nesázel.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.