..: Tragický začátek října na železnici, Drážní inspekce varuje :..

přejezd lebka Praha — První říjnový víkend se zapsal do statistik Drážní inspekce smutně vysokými čísly. Během dvou dnů se událo celkem sedm mimořádných událostí, kdy došlo ke střetu osoby s vlakem; třikrát si nehoda vyžádala lidský život. Takový nárůst přitom inspekce za poslední roky ještě nezaznamenala. Dosud nejvíc mrtvých po střetu vlaku s osobou bylo v roce 2011, kdy se toto číslo během prvních deseti měsíců vyšplhalo až na 150 osob z celkových 197 nehod. V roce 2012 se pak za deset měsíců událo ještě o osm nehod víc než během stejného období před rokem. Jelikož nastupující zimní období s sebou obvykle nese zvýšený počet incidentů na kolejích, Drážní inspekce na svých internetových stránkách vyzývá veřejnost ke zvýšené pozornosti v blízkosti železnice. Zároveň připomíná, že podle zákona o dráhách je většina míst na železnici nepřístupná. Výjimku tvoří pouze železniční přejezdy, místa, kde je dráha vedená po pozemní komunikaci, a prostory pro veřejnost speciálně určené – jako nástupiště, odbavovací haly a čekárny, účelové komunikace v obvodu dráhy a volné plochy vzdálené nejméně 2,5 metru.

Zdroj: Drážní inspekce


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 15.10.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
15.10.2012 (20:22)  
Souhlas s Ťululu. Leckde se zakáže chodit z bezpečnostních důvodů, místo aby se tam udělala cestička nebo přechod tratě, protože by třeba ta cestička byla užší než dovoluje nějaká norma. No tak tam choděj lidi neregulovaně a je to ještě nebezpečnější. To jsme si pomohli, že.
15.10.2012 (18:45)  
Vidím to ve 2 rovinách.Za prvé člověk,který je rozhodnutý skončit se životem (bohužel takových neustále přibývá) a nechá se přejet vlakem (což je téměř 100% jistota,že ten střet nepřežije)...takový člověk to udělá,i kdyby tam bylo těch plotů 10 a tabulka zákazu vstupu do kolejiště na každém metru.
Mnohem škodlivější je skupina,která tvoří většinu tohoto národa...který je známý tím,že neuznává žádná pravidla natož zákazy.Někdy snad ti lidi postrádají i pud sebezáchovy.Než by udělali pár kroků do podchodu (nadchodu),riskují život tím,že přecházejí koleje,často i těsně za vlakem,kterým přijeli...a co mi vůbec hlava nebere...na tratích resp.ve stanicích,kde jezdí vlaky 100 a více km rychlostí.
Že je to traumatizující jak pro fíru,tak i pro lidi,kteří vlivem takového počínání pak někde uvíznou na cestě do (z) práce apod a proklínají dráhy všemi způsoby...asi netřeba zdůrazňovat.Ale asi se s tím nic moc dělat nedá...podobně jako s počínáním šílenců a arogantních hovad na našich silnicích.Je to prostě o mentalitě a o povaze...a taky o kontrolních mechanismech,právních normách atd.,což je vůbec zásadní problém této země...ale zrovna v těchto případech by to nejspíš stejně nic nevyřešilo.
A ti slušní...ti mají prostě smůlu.
15.10.2012 (18:29)  
Já jsem pořád názoru, že lidé nemají chodit cestou, kde je chodník či přejezd, ale chodník či přejezd má být tam kde lidi chodí, já když jdu pěšky, taky jdu nejkratší cestou, ono je totiž něco jiného chodit pěšky a jezdit autem, ale v ČR se víc myslí na ty v autě. Jinak přes koleje nechodím, žádný nejsou na trasách, na kterých se pohybuji, ale kdyby byly, tak bych je přešel (samozřejmě podle toho, v jaké vzdálenosti je přejezd, pokud bude kousek, tak půjdu na přejezd)
15.10.2012 (17:46)  
turista: Jednak budou proti ekologové kvůli migraci zvěře (a myslím, že oprávněně) druhak by ten plot musel být nekovový (kovy do sběrny dány) a nehořlavý (dřevěným plotem naopak zatopeno bylo). Obzvláště v místech výskytu neviditelných ... Nebo by plot mohl být kovový, ale musel by být pod vysokým napětím. Což by v důsledku mohlo přinést více mrtvých než ochránit.
PS: Plot pod napětím je dobrý způsob jak zamaskovat vraždu - 230V napětí by totiž nestačilo na ochranu před sběrači kovu. O masakru volně žijícího zvířectva ani nemluvě.
15.10.2012 (16:04)  
Pokud se dotyčný nechá přejet v místě veřejnosti nepřístupném pak je v podstatě vždycky sebevrah, ne? Poněvadž dobrovolně leze do míst, kde lze ke smrti tak snadno přijít....
15.10.2012 (16:03)  
jak se u toho mrtvého zjistí pro účely oné statistiky, že to byla sebevražda a ne nehoda?

policejním vyšetřováním přece. Mezi sebevraždou, nehodou či dokonce zamaskovanou vraždou je důležitý a velký rozdíl, proto při každé takové nehodě policie tolik zdržuje ...

čísla u těžce zraněných (částečně tedy pokusů o sebevraždu) nijak dramaticky od roku 2005 neklesla.

Vidím to tak, že sebevražda pod vlakem se téměř vždy povede. Proto je ostatně tak "populární", že ...
registrovaný uživatel Keprt 
15.10.2012 (15:54)  
turista: a jak se u toho mrtvého zjistí pro účely oné statistiky, že to byla sebevražda a ne nehoda? Čísla u těžce zraněných (částečně tedy pokusů o sebevraždu) nijak dramaticky od roku 2005 neklesla.
15.10.2012 (15:38)  
To vyplnulo z nějakého průzkumu?

Je to dobře vidět v ročence MDČR.
https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2011/rocenka/htm_cz/cz11_612000.html

od roku 2006 jsou z údajů vyloučeny sebevraždy a pokusy o sebevraždu

... a počet mrtvých klesnul o 90% z cca 250 na cca 25. Takže asi tak.
registrovaný uživatel Keprt 
15.10.2012 (15:15)  
dobře známo, že velká většina přejetých jsou sebevrazi

To vyplnulo z nějakého průzkumu? V "naší" zastávce v posledních letech pár smrťáků bylo - v místě nelegálního "přechodu" přes koleje (další potenciální oběti vídám obden skotačit v kolejišti v honbě za svým vlakem), takže na "velkou většinu" sebevrahů bych až tak nesázel.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
15.10.2012 (15:07)  
Jojo, člověk, který jde na koleje s úmyslem se nechat přejet, si to rozmyslí hned jak uvidí první plot. Ani ho nenapadne pod vlak vlézt z místa snadno přístupného, jako třeba přejezd nebo nástupiště, kdepá. Navíc ta naše povaha česká je známá tím, že jakmile se někde objeví plot, vůbec nikoho nenapadne ho přelézt nebo spíš poškodit jen proto, aby pokračoval v dosavadní praxi tamtudy chodit.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko