Praha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.
Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.
ČD PROMO Brno – Zlín
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 110 Kč | 90 Kč | 165 Kč | 140 Kč |
Důchodce | 90 Kč | - | 147 Kč | 122 Kč |
Žák 15 – 26 | 80 Kč | 65 Kč | 123 Kč | 110 Kč |
Dítě do 15 let | 55 Kč | 45 Kč | 82 Kč | 75 Kč |
ZTP, ZTP/P | 30 Kč | 25 Kč | 41 Kč | 35 Kč |
Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci
ČD PROMO Brno – Olomouc
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 105 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 105 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 78 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 52 Kč | 45 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 26 Kč | 20 Kč |
ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
- Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie | ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 90 Kč | 75 Kč | 125 Kč | 105 Kč |
Důchodce | 75 Kč | - | 125 Kč | 105 Kč |
Žák 15 – 26 | 65 Kč | 60 Kč | 90 Kč | 80 Kč |
Dítě do 15 let | 45 Kč | 40 Kč | 62 Kč | 62 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 31 Kč | 31 Kč |
ČD PROMO Brno – Prostějov
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | |
---|---|---|
Cestující 15+ | 80 Kč | 70 Kč |
Důchodce | 70 Kč | - |
Žák 15 – 26 | 60 Kč | 55 Kč |
Dítě do 15 let | 40 Kč | 35 Kč |
ZTP, ZTP/P | 20 Kč | 20 Kč |
Neexistuje spojení autobusy SA.
ČD PROMO Praha - Hradec Králové
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 75 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
ČD PROMO Praha - Plzeň
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 90 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 90 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 70 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV
Když provedu nějaký souhrn, pak
Brno-Uh.Hradiště: ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Zlín: ČD výrazně levnější než SA,ale SA nejezdí přímo
ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Uh.Hradiště: ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Prostějov: SA nejezdí vůbec
u ostatních ceny skoro srovnatelné, pětikorunu mohou vyvážit jiné podmínky
ostatně ČD nabízejí na hlavní nádraží nápoj, který si lze vyzvednout po odstátí fronty u informací, takže pokud náhodou dojdete na řadu, pak si můžete i zeptat, jak se chovat podle rady vyhlášené rozhlasem aby vás ve vlaku neokradli....
A proč IN25 postrádá smysl? Asi jenom tam, kde jsou zavedeny promo jízdenky, ne?
Děkuji
koženka je sice špatná,ale lidi snesou všechno. Takovej panťák Pha -Benešov, kde je 50 stupňů, hlava na hlavě a lidi ani nedutaj a jedou.
Hlavní je cena, když ČD v zimě zdražily o pár korun,to jste měli slyšet ty slovní útoky na průvodčí.. Kdyby Čd provozovaly na Benešov klasickej dobytčák, ale levně, byl by pořád vyprodanej.
Máte sice pravdu, ale rozvést SA by rozhodně byla literární slušnost. U ČD to koneckonců je.
Také se ČD nemohou divit, že jednička je na mnoha rychlících prázdná, když na tratích s ČD Promo je pak jednička třeba třikrát dražší, než dvojka, ačkoli by to měl být 1,5 násobek....
Zdražování časových doplatků do 1. třídy tomu ještě více nahrává.
A propós, víte proč je D1 v takovém stavu? ;-) No přece aby se Brňáci nedostali do Prahy...
Ano, jak už jsem napsal na K-Reportu, myslím, že to je naprosto zbytečný krok jen zahušťující stávající tarifní guláš. Proč udržovat a propagovat dva podobné produkty s různými jmény - "dočasně-trvalé ČD Promo" a "SporoTiket"?
Daleko rozumnější by bylo rozšířit počet stanic, kam lze koupit SporoTiket (v některých oblastech republiky je nabídka dost sporadická, přestože konkurenční dálkové busy tam jezdí !) a jeho nejdražší variantu prodávat (bez vyžádání) i na pokladnách jako základní nabídku.
Aby cestující objevili SporoTiket jako levnou jízdenku, kterou dostanou i příště, až pojedou jinam. K čemu je mi naučit zákazníka na nějaké ČD Promo do Olomouce, když o týden později mu nabídnu do Budějovic jen obyčejné jízdné?
A možná taky odstranit z tabulky SporoTiketů alespoň ty nejkřiklavější možnosti "podstřelení" ceny dělením jízdenek.
Toho se zbytečně chytají novináři (http://ekonomika.idnes.cz/s-ceskymi-drahami-se-nekde-da-cestovat-levne-nebo-draze-ppo-/eko-doprava.aspx?c=A120822_144739_eko-doprava_fih). Nemyslím si, že by SporoTiket Praha-Břeclav nebo Praha-Bohumín přinášel tak extra vysoké tržby, aby nešel zlevnit.
IN50 pomalu a jistě postrádá smysl i mimo konkureční trasu Praha-Ostrava.
Ony ty placené karty jako IN50 (a ani IN25) neměly u nás smysl nikdy.
Takové karty mají smysl na Západě, kde jsou hlavní konkurencí železnice osobní auta se svými nemalými fixními náklady. Ale u nás byly vždy hlavní konkurencí ČD linkové autobusy (možná je to špatně, ale je to prostě tak). Ty byly vždy tarifně nejednotné, žádné slevové karty neměly a s nástupem RegioJetu se konkurence bez slevových karet objevuje i na kolejích.
A pokud chci získat nové zákazníky od dopravců bez slevových karet, tak se mi to žádnou placenou slevovou kartou nemůže podařit, ti lidi nejsou k žádné investici do karty ochotní.
ČD to bohužely pochopily až teď a řeší to špatně - pomocí ČD Promo na pár tratích, místo aby postupně tlumily koncept slevových karet všude.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.