..: Plzeň, Hradec, Morava levněji. ČD rozšiřují promo jízdenky :..

Lokomotiva řady 362 právě přivezla rychlík z Plzně a Chebu, foto: Aleš PetrovskýPraha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.

Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.

ČD PROMO Brno – Zlín

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 110 Kč 90 Kč 165 Kč 140 Kč
Důchodce 90 Kč - 147 Kč 122 Kč
Žák 15 – 26 80 Kč 65 Kč 123 Kč 110 Kč
Dítě do 15 let 55 Kč 45 Kč 82 Kč 75 Kč
ZTP, ZTP/P 30 Kč 25 Kč 41 Kč 35 Kč

Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci

ČD PROMO Brno – Olomouc

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 105 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 105 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 78 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 52 Kč 45 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 26 Kč 20 Kč

ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
  • Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 90 Kč 75 Kč 125 Kč 105 Kč
Důchodce 75 Kč - 125 Kč 105 Kč
Žák 15 – 26 65 Kč 60 Kč 90 Kč 80 Kč
Dítě do 15 let 45 Kč 40 Kč 62 Kč 62 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 31 Kč 31 Kč

ČD PROMO Brno – Prostějov

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická
Cestující 15+ 80 Kč 70 Kč
Důchodce 70 Kč -
Žák 15 – 26 60 Kč 55 Kč
Dítě do 15 let 40 Kč 35 Kč
ZTP, ZTP/P 20 Kč 20 Kč

Neexistuje spojení autobusy SA.

ČD PROMO Praha - Hradec Králové

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 75 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

ČD PROMO Praha - Plzeň

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 90 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 90 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 70 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV


Aleš Petrovský | 27.8.2012 (14:44)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
27.08.2012 (21:05)  
Dobrý večer, je to perfektní tabulka. Nešlo by ji prosím doplnit ještě o jízdní doby, např s rozpětím od-do?
Když provedu nějaký souhrn, pak
Brno-Uh.Hradiště: ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Zlín: ČD výrazně levnější než SA,ale SA nejezdí přímo
ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Uh.Hradiště: ČD výrazně levnější než SA,
Brno-Prostějov: SA nejezdí vůbec
u ostatních ceny skoro srovnatelné, pětikorunu mohou vyvážit jiné podmínky
ostatně ČD nabízejí na hlavní nádraží nápoj, který si lze vyzvednout po odstátí fronty u informací, takže pokud náhodou dojdete na řadu, pak si můžete i zeptat, jak se chovat podle rady vyhlášené rozhlasem aby vás ve vlaku neokradli....

A proč IN25 postrádá smysl? Asi jenom tam, kde jsou zavedeny promo jízdenky, ne?
Děkuji
27.08.2012 (20:53)  
Jiřík - výborný postřeh - nechcete nabídnout své služby na nábřeží,to je jistě ještě nenapadlo....

koženka je sice špatná,ale lidi snesou všechno. Takovej panťák Pha -Benešov, kde je 50 stupňů, hlava na hlavě a lidi ani nedutaj a jedou.

Hlavní je cena, když ČD v zimě zdražily o pár korun,to jste měli slyšet ty slovní útoky na průvodčí.. Kdyby Čd provozovaly na Benešov klasickej dobytčák, ale levně, byl by pořád vyprodanej.
registrovaný užívateľ tarten 
27.08.2012 (20:35)  
wxdf, JP:
Máte sice pravdu, ale rozvést SA by rozhodně byla literární slušnost. U ČD to koneckonců je.
registrovaný užívateľ Kakov 
27.08.2012 (20:00)  
ad trasa brno-zlín, nebylo by na škodu lépe provázat R Brno-Břeclav-Olomouc a lokálku (trať 331) do Zlína
27.08.2012 (18:22)  
Ohledně IN50 souhlasím. Ta karta pomalu postrádá smysl - na několika lokálních tratích tu slevu dávají zdarma, na mnoha dálkových tratích je to jen o jednotky korun levnější, než SporoTiket s IN25... Buď má být ta sleva na vše (tj. včetně Promo, Sporotiketů aj.) a nebo být nemá. Ale pokud stojí dnes tuším na rok pětkrát tolik, než IN25, měl by být vidět i ten cenový rozdíl...

Také se ČD nemohou divit, že jednička je na mnoha rychlících prázdná, když na tratích s ČD Promo je pak jednička třeba třikrát dražší, než dvojka, ačkoli by to měl být 1,5 násobek....

Zdražování časových doplatků do 1. třídy tomu ještě více nahrává.
registrovaný užívateľ PepaN 
27.08.2012 (18:21)  
Nechic: přesně, pořád jen nadávají, jak se na ně kašle, nadávají na Prahu, ale když jsme tak špatní, proč jich dělá v Praze a okolí tolik? V pátek si není možné sednout při výjezdu z Prahy, protože krajánci (a bohužel i Slováci) jedou domu z práce a v něděli zase berou Čechy útokem a jedou zpět do Prahy, kterou pak pomlouvají, kde to jde...
A propós, víte proč je D1 v takovém stavu? ;-) No přece aby se Brňáci nedostali do Prahy...
registrovaný užívateľ Oto 
27.08.2012 (18:02)  
Josef Petrák: Já bych namísto selektivních ČD Promo ocenil práci s ceníkem plošně.

Ano, jak už jsem napsal na K-Reportu, myslím, že to je naprosto zbytečný krok jen zahušťující stávající tarifní guláš. Proč udržovat a propagovat dva podobné produkty s různými jmény - "dočasně-trvalé ČD Promo" a "SporoTiket"?

Daleko rozumnější by bylo rozšířit počet stanic, kam lze koupit SporoTiket (v některých oblastech republiky je nabídka dost sporadická, přestože konkurenční dálkové busy tam jezdí !) a jeho nejdražší variantu prodávat (bez vyžádání) i na pokladnách jako základní nabídku.

Aby cestující objevili SporoTiket jako levnou jízdenku, kterou dostanou i příště, až pojedou jinam. K čemu je mi naučit zákazníka na nějaké ČD Promo do Olomouce, když o týden později mu nabídnu do Budějovic jen obyčejné jízdné?

A možná taky odstranit z tabulky SporoTiketů alespoň ty nejkřiklavější možnosti "podstřelení" ceny dělením jízdenek.
Toho se zbytečně chytají novináři (http://ekonomika.idnes.cz/s-ceskymi-drahami-se-nekde-da-cestovat-levne-nebo-draze-ppo-/eko-doprava.aspx?c=A120822_144739_eko-doprava_fih). Nemyslím si, že by SporoTiket Praha-Břeclav nebo Praha-Bohumín přinášel tak extra vysoké tržby, aby nešel zlevnit.

IN50 pomalu a jistě postrádá smysl i mimo konkureční trasu Praha-Ostrava.

Ony ty placené karty jako IN50 (a ani IN25) neměly u nás smysl nikdy.

Takové karty mají smysl na Západě, kde jsou hlavní konkurencí železnice osobní auta se svými nemalými fixními náklady. Ale u nás byly vždy hlavní konkurencí ČD linkové autobusy (možná je to špatně, ale je to prostě tak). Ty byly vždy tarifně nejednotné, žádné slevové karty neměly a s nástupem RegioJetu se konkurence bez slevových karet objevuje i na kolejích.
A pokud chci získat nové zákazníky od dopravců bez slevových karet, tak se mi to žádnou placenou slevovou kartou nemůže podařit, ti lidi nejsou k žádné investici do karty ochotní.
ČD to bohužely pochopily až teď a řeší to špatně - pomocí ČD Promo na pár tratích, místo aby postupně tlumily koncept slevových karet všude.
27.08.2012 (17:54)  
DĚKUJEME
27.08.2012 (17:25)  
Ono by to ale také chtělo v prvé řadě zařídit, aby ti "noví cestující" nejeli také naposled, jakmile pojedou v kožence. Tedy zařídit, aby na trasách, kde je to promo jezdily přinejhorším vozy po revitalizaci.
27.08.2012 (17:05)  
Jsem rád, že ČD konečně po těch letech zareagovaly - byť s úděsným zpožděním - na autobusovou konkurenci (a to nejen SA) v relaci Olomouc-PV-Brno. 80 korun je tam pro celou trasu základ, jen expresní busy ČSAD Karviná to tuším jezdí za 92. Bohužel jízdní doba vlaku stále neodpovídá: vzhledem ke kombinaci krajských traťových úseků Olomouc-Nezamyslice a (Přerov-)Nezamyslice-Vyškov-Brno tam jsou prostoje a člověk je rád, když se do Brna dostane pod dvě hodiny. I tak je to úspěch. :)
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko