Praha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.
Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.
ČD PROMO Brno – Zlín
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
- Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 110 Kč | 90 Kč | 165 Kč | 140 Kč |
Důchodce | 90 Kč | - | 147 Kč | 122 Kč |
Žák 15 – 26 | 80 Kč | 65 Kč | 123 Kč | 110 Kč |
Dítě do 15 let | 55 Kč | 45 Kč | 82 Kč | 75 Kč |
ZTP, ZTP/P | 30 Kč | 25 Kč | 41 Kč | 35 Kč |
Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci
ČD PROMO Brno – Olomouc
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 105 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 105 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 78 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 52 Kč | 45 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 26 Kč | 20 Kč |
ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
- Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
- Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
- Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie | ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 90 Kč | 75 Kč | 125 Kč | 105 Kč |
Důchodce | 75 Kč | - | 125 Kč | 105 Kč |
Žák 15 – 26 | 65 Kč | 60 Kč | 90 Kč | 80 Kč |
Dítě do 15 let | 45 Kč | 40 Kč | 62 Kč | 62 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 31 Kč | 31 Kč |
ČD PROMO Brno – Prostějov
Specifické podmínky
- Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | |
---|---|---|
Cestující 15+ | 80 Kč | 70 Kč |
Důchodce | 70 Kč | - |
Žák 15 – 26 | 60 Kč | 55 Kč |
Dítě do 15 let | 40 Kč | 35 Kč |
ZTP, ZTP/P | 20 Kč | 20 Kč |
Neexistuje spojení autobusy SA.
ČD PROMO Praha - Hradec Králové
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 80 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 80 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 75 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
ČD PROMO Praha - Plzeň
Specifické podmínky
- Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
- Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná | ČD Promo zákaznická | SA běžná | SA kreditová | |
---|---|---|---|---|
Cestující 15+ | 100 Kč | 80 Kč | 100 Kč | 90 Kč |
Důchodce | 80 Kč | - | 100 Kč | 90 Kč |
Žák 15 – 26 | 75 Kč | 60 Kč | 70 Kč | 65 Kč |
Dítě do 15 let | 50 Kč | 40 Kč | 50 Kč | 50 Kč |
ZTP, ZTP/P | 25 Kč | 20 Kč | 25 Kč | 25 Kč |
Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV
ČD pokulhávají jak vyřazeným "muzeem na kolejích", tak spoustou křížení (kdo někdy čekal 15-20 min. na volný protisměr na jednokolejné trati v Ivanovicích na Hané nebo ve Vyškově, ten o tom ví své...;). Ale taky netřeba zapomínat na poměrně nové vozební rameno Šumperk-Olomouc-Přerov-Nezamyslice(-Brno), které je sice ještě delší než přes Prostějov, zato s lepší návazností od Ostravy.
Pokud se tedy nepostaví nová VRT Oc-Brno kolem dálnice, případně se těch cca. 70 km do Holubic nezdvoukolejní, tak vlak bude vždy prohrávat...:D
Zapomněl jste na jeden detail. Takto se choval stát mnoho let po revoluci (prostě dorovnávat ztrátu dotacemi na nulu). Výsledek byl, že nezbývaly peníze na investice do vozového parku.
Myslím, že současný systém, kdy to, co dopravce vybere navíc, může investovat, ba i mít mírný zisk (prý do 3%), je lepší.
I kdyby ten vlak jinak srovnatelny byl (jakoze neni, prootze rychlost, uroven vozidel a zejmena cetnost jsou jasne na strane busu), tak tohle proste porazit nejde.
Mimochodem, trat 331 vubec zaintegrovana neni. V busech pak je nemalo trati, kde i ve spicce jede 3-5 autobusu v 20 minutach a potom pres hodinu nic. Slovo takt je zde sproste slovo. Nemluve o tom, ze misto vecernich autobusu by v klidu mohly jezdit osobni auta.
Proste CD (ale nejen ty) muzou delat co chteji, ale bez systemu to nema sanci.
Tak jsem si postezoval a muzu jit spat:)
No a jeste poznamka "pozor na sva slova" - pokud bude znamenat, ze navzdory sleve prijem vzroste (a Jugy "nebude" mit pravdu), tak se tim snizi ztrata a tim padem se dotuje prilis a Jugy nakonec tu pravdu mit bude:-) Nebo je nekde v uvaze chybka? Myslim, ze ne...
a) trzby vzrostou -> dotace (dorovnani ztraty) lze snizit
b) trzby klesnou -> majstrstyk:)
c) trzby se nezmeni -> zbytecna akce, kterou s sebou nese naklady (treba na zaskoleni)
Ovsem ano, u vsech tri variant se da rict, ze tam byla kombinace vlivu a da se to vzdy interpretovat v podstate jakkoliv (protoze nemame tu moznost srovnani s tim druhym vesmirem:)
Ale jasne, v autobuse se priplaci, kdyz se budu chtit stehovat. A cestujici s obrimi zavazadly, to je typicky cestujici na trase Prostejov-Brno. Vice objemovych zavazadel jezdi uz jenom na eSkach kolem Prahy...
Jinak souhlas s Jirim Kocurkem - mozna neni nutne za uplne vsim hledat SA. Vlak na tehle moravskych trasach nezlevnil kvuli SA, ale casto kvuli tomu, ze docela dost nekonkurenceschopny proti jakymkoliv busum a vetsina tech busu (mozna na orzdil od jinych tras) zluta neni
Tuhle jsem ze zvyku koupil Liberec - Praha-Čakovice, nově přes internet. Teprve potom jsem zjistil, že PID mě staví do nevýhody, Liberec - Praha hl. n. byla levnější, a to i tehdy, když jsem na ni nemohl uplatnit IN 25 (jakožto na druhý Sporotiket téhož dne po jiné trase). Marně jsem hledal, jaký je storno poplatek. I rozhodl jsem se to zkusit, vyplnil jsem jako důvod storna nesprávné vyplnění jízdenky. Pak jsem čirou náhodou někde mezi tiskovými zprávami zjistil výši poplatku. Pochopitelně jsem tedy ještě dále prodělal. Příště už jsem místo zdlouhavé večerní cesty posledním zastávkovým vlakem jel o hodinu dříve žlutým autobusem (od DPMLJ mě odradila nutnost přemístění se od nádraží do centra a komplikovanější rezervace), který má storno do 30 minut před odjezdem zdarma a jízdné (včetně hypotetické platby za 30 minut v pražské MHD) vyjde pořád levněji než obyčejný SporoTiket...
Jinak plně souhlasím s turistou - např. SparTicket Europa se musí koupit nejpozději tři dny předem.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.