..: Plzeň, Hradec, Morava levněji. ČD rozšiřují promo jízdenky :..

Lokomotiva řady 362 právě přivezla rychlík z Plzně a Chebu, foto: Aleš PetrovskýPraha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.

Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.

ČD PROMO Brno – Zlín

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 110 Kč 90 Kč 165 Kč 140 Kč
Důchodce 90 Kč - 147 Kč 122 Kč
Žák 15 – 26 80 Kč 65 Kč 123 Kč 110 Kč
Dítě do 15 let 55 Kč 45 Kč 82 Kč 75 Kč
ZTP, ZTP/P 30 Kč 25 Kč 41 Kč 35 Kč

Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci

ČD PROMO Brno – Olomouc

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 105 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 105 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 78 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 52 Kč 45 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 26 Kč 20 Kč

ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
  • Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 90 Kč 75 Kč 125 Kč 105 Kč
Důchodce 75 Kč - 125 Kč 105 Kč
Žák 15 – 26 65 Kč 60 Kč 90 Kč 80 Kč
Dítě do 15 let 45 Kč 40 Kč 62 Kč 62 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 31 Kč 31 Kč

ČD PROMO Brno – Prostějov

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická
Cestující 15+ 80 Kč 70 Kč
Důchodce 70 Kč -
Žák 15 – 26 60 Kč 55 Kč
Dítě do 15 let 40 Kč 35 Kč
ZTP, ZTP/P 20 Kč 20 Kč

Neexistuje spojení autobusy SA.

ČD PROMO Praha - Hradec Králové

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 75 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

ČD PROMO Praha - Plzeň

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 90 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 90 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 70 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV


Aleš Petrovský | 27.8.2012 (14:44)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
dopisovateľ alebo člen ŽP IR  mail  
30.08.2012 (22:22)  
Karel Kovařík: Ano, rozumím, na co upozorňujete. Ale proč bych vůbec měl přestupovat, když bus jede do ZL přímo? A přestup na trolejbus? U aut. nádraží přestoupíte ve ZL na všechny trolejbusy, které ve městě jezdí (pokud vůbec potřebujete jet dál trolejem), nejen na ty, které jedou z Otrokovic od nádraží. Nemluvě o tom, že se tím ta doprava z Otrokovic výrazně prodlouží (a dík pásmovému jízdnému i prodraží). A např. do UH jede spěšňák z Brna téměř 2 hod., i když bez přestupu, ale bus tam je za 1 h 5 min, místo 116 km vlakem jedete 74 km busem a za 80,- Kč. O smysluplnosti nabídky ČD na trase BO - OL tu psali jiní, znalí oné trasy.
Mmch, na trase BO-ZL jedou busy různě dlouho dle denní doby (špičky) a konkrétní trasy a počtu zastávek. Jsou linky, které tu trasu jedou 2:00 h (ČSAD VS) i 1:45 h (Housa).
registrovaný užívateľ Kakov 
30.08.2012 (21:54)  
IR: já bych na vašem místě trochu přibrzdil s tím soudem o nabídce pro trasu Brno-Zlín!!!

řekněme si na rovinu, pro cestujícího je jedno kudy a přes co jede, důležitá je doba jízdy a cena, nikoliv délka trasy.

otevřete si idos a porovnejte

Brno-Zlín bus cca. 2 h a 10 minut (spoje mezi 6-9.00
vlak 2 h a 8 minut přes Břeclav! a s jedním přestupem!

když jsem poprvé viděl návrh GVD s R Brno-Břeclav-Olomouc, tak jsem se zhrozil (zpohledu na mapu), ale při bližším zkoumání musím uznat, že je to to nejlepší co se z téhle části železnice dá vyždímat

zpět k trase Brno-Zlín co může trochu zlepšit pozici vlaku, je fakt, že v Otrokovicích se může přestoupit i na trolejbus, který defakto vyřazuje přestup a spoj se stává "bez přestupový"
dopisovateľ alebo člen ŽP IR  mail  
30.08.2012 (21:27)  
Jirka Panther: No, mně připadá to srovnání s S.A. jako velmi účelové, protože aspoň tedy na těch zmiňovaných trasách BO-UH-ZL jezdí spousty přímých busů za 100 až 120,- Kč (a věřím, že je tomu tak i jinde). A jako cestujícího mě vůbec nezajímá, jestli někomu stát jeho bus dotuje, mě zajímá, že S.A. je pro mě drahá firma a jedním kouknutím do idosu zjistím, že všichni ostatní jezdí za míň (nevím, zda i Housa Car je někým dotovaný, skoro bych řekl, že snad ani ne, i když je z nich nejlevnější). Co mě taky zaráží, jak nesmyslné vlakové spoje se na těchto trasách nabízejí. Prostým pohledem do mapy je zřejmé, že jet vlakem z BO do ZL a UH je nesmysl. Vždyť je to téměř okružní jízda Moravou. A ještě nabízet, abych tam jel přes Břeclav - vždyť to je asi tak logické, jako jet z BO do Ovy přes Prahu! A to jako na trasách, kam jezdí přímé busy, mám jet vlakem místo za 100 tak za 110 a jako bonus cestou ještě 2x až 3x přesedat? Vždyť z BO do ZL žádné přímé vlaky nejedou a jet přes Kojetín, Hulín, Otorkovice (či Bzenec, Mor. Písek, Otrokovice) znamená 2 až 3 přestupy. Přitom u ČD je jediný přestup už adrenalinová záležitost, natož potom tohle... Omlouvám se, že se rozepisuji, ale trochu mě to "zvedlo". Vidím tu jako podstatu celé této nabídky to, že se lidé akorát rozhádají (už na začátku diskuse se někteří logicky pozastavovali, že je to vše pro Moraváky a "krajánky"), ČD vypadjí jako lidumilové, kteří nabízejí div ne modré s nebe a přitom (aspoň na zmiňovaných trasách) nabízejí akorát velké kulové.. s přehazovačkou. Slušněji řečeno tedy naprosto nepoužitelné nesmysly. Nemluvě o tom, že kdybych chtěl cestující nalákat a dokázat, že jsem opravdu nejvýhodnější, tak z idosu snadno a rychle najdu na příslušné trase vždy ten nejlevnější spoj busem. Jenže to by se asi ukázalo, že by se pak těmi "promo" akcemi ČD většinou ani nemělo smysl zabývat... Připadne mi to celé jako taková nabídka pro nabídku. Aby někdo vykázal činnost, ČD vypadaly na veřejnosti dobře a prostý lid měl dojem, jak jim dráhy vycházejí vstříc...
registrovaný užívateľ Kakov 
30.08.2012 (20:58)  
Jirka Panther:
není potřeba hledat hodiny stačí zadat do idosu trasu a máte představu i o ceně, takže určitě se tam kde SA nejezdí nebo jezdí nesmyslně, mohlo se použít cen někoho jiného....
mě se tento žlutý pohle na svět taky moc nelíbí.....
30.08.2012 (20:01)  
Z hlediska ekonomického je to zkouška, která může být zajímavá pro spoustu lidí a v důsledku i pro ty dotace.

Nebudu hovořit o Moravě, ale o nových relacích v Čechách. Tyto relace nejsou úplný propadák proti autobusům. Pokud vím, tak autobusy z Hradce Králové a Plzně končí na kraji Prahy, protože do centra je pak rychlejší metro. S ním je cena min +24Kč. Takže jízdní doba a cena současné trasy ČD je o málo horší, než bus. Ovšem na těchto trasách jezdí muzejní vozy, pamatující ještě ruské tanky, které zachraňovaly komunismus v Československu. Jako cestující bych uvítal kompenzaci v podobě slevy, neboť varianta v podobě zkrácení jízdní doby bude pro tato města ještě dlouho sci-fi.
Obzvláště silná káva je porovnání s relací Praha – Pardubice, kde jede v průměru 3x za hodinu slušný vlak a to jak s poloviční jízdní dobou, tak solidním komfortem.

Poznámka: Narozdíl od IR mně netrápí, že autor nehledal půl dne všechny busové dopravce, ale vybral jen celostátní nedotovanou firmu, která se svým pohodlím přibližuje výše zmíněným vrakům na kolejích ze šedesátých let. Tím chci naznačit, že bojůvky autobusových dopravců na Moravě nejsou předmětem článku.
dopisovateľ alebo člen ŽP IR  mail  
30.08.2012 (18:06)  
Omlouvám se, pokud se vyjadřuji k něčemu, co se tu už probralo, ale nejsem už schopen tuhle diskusi celou pročíst...
První, co mě u těch tabulek napadlo, je: Proboha, proč bych měl jezdit vlakem z Brna do U.H. nebo do Zlína, když tam jedou autobusy i v méně než hodinových intervalech a trasu mají málem téměř poloviční délky ve srovnání s vlakem... A porovnávat ceny s S.A., to je opravdu docela nemravné oblbování veřejnosti. S.A. totiž, aby mohla jezdit levně na těch klíčových linkách (Praha - Brno, Praha - Ostrava apod.), tak je na kratších regionálních tratích extrémně drahá. Přitom absolutní většinu spojů Bo-UH-ZL zajišťují ČSAD, Tourbus a Housa Car, se kterými se do ZL dostanete za +/- 100,- Kč bez jakékoli slevy(!). U S.A. si navíc všechny služby (krom novin, které jin vydavatel dodá zdarma) musíte zaplatit zvlášť... Jezdit s S.A. trasu ZL-Bo, to může opravdu jen blázen nebo zoufalec, kterému vše ostatní ujelo a potřebuje jet ausgerechnet právě teď, kdy jede jen S.A. Tohle selektivně oblbovací srovnání v těch tabulkách mě teda fakt naštvalo. Autor toho porovnání zjevně vychází z oblíbeného předpokladu, že "co zákazník, to vůl"... :-( Mírněji řečeno, místo aby nám posktnul smysluplné porovnání, tak počítá s tím, že většina lidí ten skutečný stav na těch trasách prostě nemůže znát...
registrovaný užívateľ M 
30.08.2012 (15:06)  
VRT podel dalnice nevim, v nedavno schvalovanem/diskutovanem novem uzemnim planu Prostejove o nem nic neni a ani v zadni nebylo.

A na vlak padit netreba - staci nezacinat nemyslne u SA a jit proste rovnou na (jiny) autobus. Kdo ale chce zmatene prebihat a padit, tak tomu nikdo nebrani:)
registrovaný užívateľ M 
30.08.2012 (15:02)  
turista - nezapomnel - v te "rovnici neni napsane, ze trzby + dotace - naklady se musi rovnat nule
30.08.2012 (13:19)  
To je pravda. Jezdil jsem Oc-Brno svého času velmi často a SA (hlavně ve směru z Brna na Olomouc a Ostravu) je třeba rezervovat minimálně s týdenním předstihem... Jinak se člověk odsoudí k tomu, že bude před Grandem přebíhat mezi jízdenkovými boudami a nástupišti SA a čekat alespoň na jedno volné místečko. Nejhorší situace je přitom u posledních bezprostředních večerních spojů SA a ČD, které odjíždějí kolem 19. hodiny snad v rozmezí 15 minut. Tam je třeba jednat hodně rychle a v případě neúspěchu pádit k UNIPAJi a na vlak s téměř dvojnásobnou jízdní dobou...:/
Takhle si ideální přepravu mezi sousedními krajskými městy vážně nepředstavuju.
registrovaný užívateľ Kakov 
30.08.2012 (13:02)  
otázka je zda SA nevítězí také mírou přeplněnosti busů, mě osobně by nebyvilo pořád poslouchat, že ten autobus je plný a ten další a další... taky
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko