..: Plzeň, Hradec, Morava levněji. ČD rozšiřují promo jízdenky :..

Lokomotiva řady 362 právě přivezla rychlík z Plzně a Chebu, foto: Aleš PetrovskýPraha — Obyvatelé a návštěvníci Plzně a několika moravských měst budou moci od 3. září absolvovat své dálkové cesty vlakem levněji. České dráhy totiž k tomuto termínu rozšiřují nabídku zvýhodněných jízdenek ČD Promo, jež byly dosud určeny pouze pro zákazníky na trasách Praha – Ostravsko/Zlín a Praha – Brno. Na mapu akčních relací tak od září přibudou linky Brno – Zlín, Brno – Prostějov – Olomouc, Brno – Uherské Hradiště, Praha – Hradec Králové a Praha – Plzeň. Akční jízdenky bude možné zakoupit jako jednoduché nebo zpáteční, a to včetně levnější varianty pro držitele zákaznických In-karet. Stejně jako u dosavadních promo-lístků se cena za zpáteční cestu bude rovnat dvojnásobku jednoduché jízdenky pro 2. vozovou třídu. Pro cestující ČD, zejména ty příležitostní, nová cenová akce znamená na některých vytížených trasách zlevnění až v řádu desítek procent. Ze struktury vybraných relací je přitom patrné, že tento krok je zejména v reakci na rostoucí autobusovou konkurenci, která už dnes rychlíky významně ohrožuje jízdní dobou i cenou.

Nové nabídky ČD Promo jsou platné od 3. září 2012 do odvolání při cestě ve 2. vozové třídě všech kategorií vlaků ČD po vyznačené trase. Použití 1. třídy je možné výhradně s časovým doplatkem na In-kartě, přičemž jednorázový doplatek, případně využití vyšší třídy pouze v části trasy, není možné. Nákup jízdenek je možný přes eShop ČD, zákaznickou linku TeleTiket a na určených pokladnách se zařízením UNIPOK. Případné specifické podmínky jsou uvedeny pro každou trasu zvlášť v komplexním přehledu, který vám přinášíme jako první.

ČD PROMO Brno – Zlín

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Zlín střed nebo Otrokovice
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a ve stanicích Chrlice, Zlín střed a Otrokovice
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Otrokovice – Zlín střed
  • Brno hl. n. – Kojetín (Kroměříž) Přerov – Hulín – Otrokovice – Zlín střed
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 110 Kč 90 Kč 165 Kč 140 Kč
Důchodce 90 Kč - 147 Kč 122 Kč
Žák 15 – 26 80 Kč 65 Kč 123 Kč 110 Kč
Dítě do 15 let 55 Kč 45 Kč 82 Kč 75 Kč
ZTP, ZTP/P 30 Kč 25 Kč 41 Kč 35 Kč

Poznámka: Pro autobusy SA neexistuje přímé spojení, pouze s přestupem v Olomouci

ČD PROMO Brno – Olomouc

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Olomouc hl. n. přes Prostějov hl. n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Olomouc, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 105 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 105 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 78 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 52 Kč 45 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 26 Kč 20 Kč

ČD PROMO Brno – Uherské Hradiště

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanic Uherské Hradiště nebo Staré Město u Uherského Hradiště
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Brno a v železničních stanicích Chrlice, Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště
Platí pro trasy
  • Brno hl. n. – Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
  • Brno hl. n. – Veselí nad Moravou – (Kunovice) – Uherské Hradiště – Staré Město u Uherského Hradiště
  • Brno hl. n. – Bzenec – Moravský Písek – Staré Město u Uherského Hradiště – Uherské Hradiště
Kategorie ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 90 Kč 75 Kč 125 Kč 105 Kč
Důchodce 75 Kč - 125 Kč 105 Kč
Žák 15 – 26 65 Kč 60 Kč 90 Kč 80 Kč
Dítě do 15 let 45 Kč 40 Kč 62 Kč 62 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 31 Kč 31 Kč

ČD PROMO Brno – Prostějov

Specifické podmínky
  • Ze stanice Brno hl. n. do stanice Prostějov hl. n. přes Vyškov na Moravě
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Prostějov, Brno a v železniční stanici Chrlice
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická
Cestující 15+ 80 Kč 70 Kč
Důchodce 70 Kč -
Žák 15 – 26 60 Kč 55 Kč
Dítě do 15 let 40 Kč 35 Kč
ZTP, ZTP/P 20 Kč 20 Kč

Neexistuje spojení autobusy SA.

ČD PROMO Praha - Hradec Králové

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Vysočany do stanice Hradec Králové hl. n. přes Poděbrady
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Hradec Králové
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 80 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 80 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 75 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

ČD PROMO Praha - Plzeň

Specifické podmínky
  • Ze stanice Praha hl. n. nebo Praha-Smíchov do stanice Plzeň hl.n.
  • Prodej ve stanicích začínajících názvem Praha nebo Plzeň
ČD Promo obyčejná ČD Promo zákaznická SA běžná SA kreditová
Cestující 15+ 100 Kč 80 Kč 100 Kč 90 Kč
Důchodce 80 Kč - 100 Kč 90 Kč
Žák 15 – 26 75 Kč 60 Kč 70 Kč 65 Kč
Dítě do 15 let 50 Kč 40 Kč 50 Kč 50 Kč
ZTP, ZTP/P 25 Kč 20 Kč 25 Kč 25 Kč

Zdroj: České dráhy, Rezervační systém SA, PTV


Aleš Petrovský | 27.8.2012 (14:44)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
dopisovateľ alebo člen ŽP IR  mail  
31.08.2012 (11:21)  
Kave: Omlouvám se Vám i všem ostatním. Jezdím do UH hlavně autobusem a na vlakovém nádraží jsem už dlouho nebyl, tak mě zmátly staré vzpomínky na poklidné okolí nádraží. Neprověřil jsem si to v mapě. Vlakové nádraží v UH je opravdu od centra města téměř stejně daleko jako bus nádraží... Děkuji za upozornění.

Karel Kovářík: Ta myšlenka společné jízdenky platné pro vlak z Brna do Otrokovic a pak na trolej je velmi zajímavá. Opravdu se dá předpokládat, že hodně z cestujících má kartu MHD Zlín. Ten trolej je sice dost pomalý (i po právě dokončovaném rozšíření hlavní silnice) - prostě 50 km/h a spousta zastávek... Ale zase už většinou tím trolejem jedete až takříkajíc domů, takže by to určitě řada lidí ráda využila. Myslím, že by to bylo elegantní řešení situace.
Ty busy po dálnici tedy ale stejně určitě jezdit začnou. Mezi Brnem a Zlínek jezdí mraky lidí, takže některé linky během dne uečitě budou prostě expresní, bez zastávky po dálnici a přesune se do nich hodně z těch, kteří jedou těmi běžnými linkmi přes UH či přes KM. To dálniční propojení obou krajských měst k tomu vyloženě vyzývá (což je ovšem pro železnici těžká rána - jízdní doba expres busu bude pro vlaky fakt krutá...).
registrovaný užívateľ kave 
31.08.2012 (10:07)  
IR: V UH např. vlakem dojedete na okraj města, odkud je to všude daleko. Busem prakticky do centra.

Proč tak nestydatě lžete, když si i člověk neznalý místních poměrů může na mapách lehce ověřit, že tomu tam není. Spoleháte asi na to, že tak naprostá většina neučiní a uvěří tak lžím. Takže pro ostatní, neznalé situace: Centrum UH tvoří Mariánské a Masarykovo náměstí a jejich spojnice Prostřední ulice resp. Zelný trh. A na tato místa je to z obou nádraží téměř stejně daleko.
31.08.2012 (9:29)  
autobusy z Hradce Králové a Plzně končí na kraji Prahy, protože do centra je pak rychlejší metro. S ním je cena min +24Kč.
Málokdo končí přímo na nádraží, takže i s tím vlakem to má za +24 Kč. Anebo má lítačku, pak je ale obojí "bez příplatku".
registrovaný užívateľ Kakov 
31.08.2012 (9:24)  
ohledně ceny, samozřejmě, že cena neznamená vždy lepší, ale o předraženou dopravu tu zájem není....
i Jančura uspěl, tím, že lidem nalhal, že je nejlevnější (a chvíli byl)
registrovaný užívateľ Kakov 
31.08.2012 (9:22)  
JUGY: problém je v tom, že SA rozhodně všechny trasy nepokrývá (Brno-Prostějov/Zlín/UH)
registrovaný užívateľ Kakov 
31.08.2012 (9:20)  
JiříK. to je zajímavá informace ;-) už se těším díky

IR:
1) o trase Brno-UH jsem nepsal právě zdůvodu, že tam ten vlak prostě časově nemá šanci.

2) ad Brno-Zlín, chtěl jsem hlavně ukázat, že v této trase za současné situace vlak má potenciál, mnoho lidí volí vlaki kvůli vyššímu pohodlí než bus, o různé době jízdy busů vím, proto jsem udal ten porovnávací čas (nemám teď čas dělat nějakou podrobnou analýzu), samozřejmě, že spojení vlakem má své mouchy, zejména neúplná návaznost na lokálku 331 (u některých spojů jsou prostoje při přestupu), další vylepšení by se dalo přinést i nabídkou Promo na trasu Brno-Otrokovice, ideální by do budoucna bylo bylo, kdyby ČD dokázaly prodat jednu jízdenku platnou na vlak i na příslušnou část cesty trolejbusem, jak jsem koukal (neřešil jsem četnost spojů) jedou z nádraží trolejbusy do velké části Zlína, tudíž hodně lidí dojede do Otrokovic, odkud je už MHD doveze přímo "k domu", samozřejmě teď je tam trochu tarifní problém, ale zase řada lidí má Zlínskou MHDkartu, takže to prodražení nemusí být velké,

ad IR+M: otázkou je, zda se spoje po dálnici komerčně uživí, tj. jestli je dost silná poptávka po spojení přímo ze Zlína do Brna a zpět, protože nestačí jet třeba jen ráno ....
dopisovateľ alebo člen ŽP IR  mail  
31.08.2012 (9:15)  
Jugy: Ano, souhlasím, že o výhodnosti spoje rozhoduje řada faktorů. Krom ceny taky jízdní doba, pohodlí a pak další služby. Mj. taky to, kam nás dopravce v cílovém městě doveze. Zabýval jsem se tu trasami BO-UH, BO-ZL. V UH např. vlakem dojedete na okraj města, odkud je to všude daleko. Busem prakticky do centra. Ve ZL vlakem i busem do centra. Navíc ve vlaku je víc místa, toaleta... Ale ve vlaku musíte do ZL nejméně jednou přesedat a z Otrokovic pak doskákat zbytek cesty regínou nebo historickým orchestriónem.
Srovnání s Jančurou mi pak připadne úmyslně zavádějící. Alespoň na trase BO-ZL a BO-UH mi připadne, že většinu spojů zajišťují jiní dopravci a podstatně levněji. Jančura, jak mi tak připadá, tam jen vyzobává zbylé mezírky v jízdním řádu a cenou si asi na těchto kratších linkách přivydělává na své levné dlouhé linky. Připadlo by mi ilustrativnější a vůči zákazníkovi slušnější, kdyby ty promo jízdenky byly porovnané na příslušné trase s nejlevnějšími a nejrychlejšími spoji, nikoli s těmi jednoznačně nejdražšími. To by se ale konkrétně na těchto dvou trasách nutně ukázalo, že ty promo jízdenky ČD vlastně nemají vůbec žádný smysl (tedy krom toho, že jedete pohodlněji a železniční nadšenci si projedou spoustu tratí, kterými by jinak nejeli).
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
31.08.2012 (8:38)  
Zajímavá diskuse. Akorát nesouhlasím se zde často prezentovanou rovnicí: levnější = výhodnější. Těch faktorů, které ze spoje dělají spoj více či méně výhodný je rozhodně víc. Srovnání s busy SA je možná trochu zjednodušující, na druhou stranu pokud tento dopravce jako jediný pokrývá všechny trasy uvedené v článku - proč ne.
30.08.2012 (23:10)  
KK: Ještě k těm R Brno - Břeclav - Olomouc doplním, že zatímco nyní to jsou "vlaky hrůzy" složené z původních B a "historickou patinou," tak v nejbližší době se počítá s nasazením souprav s Bfhpvee a revitalizovaných vozů a poté s jejich nahrazením vozy ABpee, B(d)pee, čímž se atraktivita pro cestující jistě zvýší.
registrovaný užívateľ M 
30.08.2012 (22:53)  
KK ma pravdu v tom, ze delka v kilometrech podstatna neni. To je pouze cestovni cas a cena.
Problemem vetsiny moravskych tras (vsech, o kterych se pise) jsou ale v soucasnosti stavy tech vagonu. Do UH pak ty motoraky rekneme budiz, ale zase je to silena trat.

Mimochodem, z tras autobusu do Zlina plyne, ze ackoliv je uz Zlin vicemene napojen na dalnici a autobus by tam mohl byt rekneme za 1:20-1:30, tak z Brna neni zadny "primy". Zlinane si proste bud nezvykli nekam jezdit. NEBO je to dira na trhu:)
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko