..: Pendolina ČD jsou ze tří čtvrtin splacena :..

680 Rollout Praha hl.n. 24.6.2003 Praha — Jednotky řady 680 Pendolino, jejichž první exemplář dorazil do České republiky před téměř 10 lety, jsou ze tří čtvrtin splaceny. První termín nákupu se datuje do poloviny devadesátých let. Tento záměr navázal na rozhodnutí vlády modernizovat koridory bez větších změn v trasování, kdy by bylo vyšších cestovních rychlostí vlaků dosaženo soupravami s naklápěcí skříní. Pro České dráhy je mělo vyrobit konsorcium vedené libeňskou lokomotivkou ČKD. Předmětem obchodu bylo 10 souprav v úhrnné hodnotě 4,4 miliardy korun. Chod dějin však změnil scénář, a tak se po krachu ČKD, několika letech neshod a za přispění zvyšující se inflace, smrskla objednávka na 7 kusů. Soupravy nakonec vyrobila společnost Alstom Ferroviaria (někdejší Fiat), sídlící v italském Saviglianu.

K pořízení jednotek si ČD vzaly v polovině devadesátých let jednorázový úvěr v celkové výši 111.255.000 eur. Věřitelem se stalo konsorcium bank pod vedením ČSOB (v té době byl kurz Evropské měnové jednotky ECU, předchůdce dnešního eura, zhruba 35 Kč/1 ECU). K 1. lednu 2003, kdy došlo k rozdělení státního podniku České dráhy na samostatnou Správu železniční dopravní cesty a akciovou společnost České dráhy, přešla na ČD, a. s., částka 95 065 000 eur, přičemž v současnosti je z této částky uhrazeno 66.446.000 eur. Zbývající částka bude splacena do 25. listopadu 2014.

Důsledkem zániku konsorcia ČKD a následné dodávky pouhých 7 namísto 10 souprav bylo navýšení jednotkové ceny za soupravu o více než 42 %, což se následně projevilo v hospodářských výsledcích provozu jednotek Pendolino. Ty jsou sice podle výročních zpráv ČD provozovány se ziskem (tedy si svým nasazením vydělají na provoz a údržbu), splátky úvěru však pokryté nejsou. Dodejme, že zatímco daňové odpisy těchto souprav jsou podle zákona 10 let, účetně budou jednotky 680 odepisovány postupně, během celé své životnosti – plány mluví o 30 letech od zahájení provozu (do roku 2035). Přibližně ve třetině této doby dojde k úplnému splacení úvěru, určenému k jejich pořízení.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 16.8.2012 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
18.08.2012 (12:38)  
by modernizovat trať dle zprávy od studenta ČVUT Pardubice
Já vím o diplomce, kde student navrhl trakční pohon s účinností 102%. Takže stačí všechny lokomotivy předělat podle jeho návrhu a je po problémech s energií.

Pro dosažení spojení do Liberce za 1 hodinu musíte postavit novou trať bez závleku do Turnova, na té stávající to i po všech modernizacích půjde jen na tom papíře.
A pokud tam chcete posílat to pendolíno, tak taky musíte spočítat, jestli ho naplníte. Dnes tam jezdí autobus s cca 60 místy co hodinu a je "akorát" (neřešme špičky). Za jakou dobu naplníte pendolíno s 350 místy?
To budete jezdit jednou za 5 hodin, budete vozit vzduch anebo zavedete všeobecnou železniční povinnost?
registrovaný užívateľ tarten 
17.08.2012 (23:07)  
Error404: v pripade ze by DB uzavreli zmluvu s RegioJetom a CD by isli robit trucpodnik (ako uz bolo naznacene), tak je teoreticky mozne ze by prevadzkovali Pendolina do Hamburgu?

To je vlastně zajímavá otázka! Odpadá německé frfňání na omezenou kapacitu, nedostatky v interiéru by se mohly od stolu škrtnout přeřazením do kategorie "mezinárodní IC". Otázka je, jestli mají dost razítek pro Říši* (nebo jak by bylo drahé ta chybějící doplnit) a jestli se za Drážďanama rozumně vejdou na koleje. Snad i bez dotací a s omezenou kapacitou a sníženou cenou (na německé poměry) by se to nakonec mohlo rentovat...?

Ujetej: A co takhle za pakatel koupit tech 20 CisAlpin

Stejně můžete říct a co takhle za pakatel koupit Velaro D? Jasně, bylo by to bylo super, kdyby ale někdo za pakatel prodával, že? Navíc jako z udělání na náš proud a zabezpečení...
___________________________
Sorry, ale ohledně udělování železničních razítek se Germánie dá těžko nazvat jinak.
registrovaný užívateľ tarten 
17.08.2012 (22:55)  
Koudy: Veselí zastávka - Ševětín je projektově v těchto ohledech připraveno na rychlost 200km/h.

Jo? To je dobře, to jsem nevěděl. Ale je to jen nějakých 14 km ze 169... A sklony tam mají být jaké?

Úsek Ševětín - Nemanice měl také tyto ambice, ale tam je realizace spíše ve hvězdách.

Obávám se, že tyhle tunely budou i na 160 km/h drahé tak příšerně, že skoro nerealizovatelně.
registrovaný užívateľ tarten 
17.08.2012 (22:18)  
vikititor: VC se tam jednou naklopí a už nevrátí na koleje.. :-)) Nebo se budou courat.

No, rozhodně tam bude rychlejší než Taurus s Béčkama na "EC". Rozdíl v rychlostech tipuju snad i víc než 15 km/h jen na rozdíl mezi "neklopením" a "neklopením" na rozdílné kvalitě podvozku, na české i moravské rovince ovšem rozdíl 60 km/h. :-))

tak jsem si to tu všechno přečetl a vidím, že se tu vesměs všichni shodnem. Je to průser..

To je jen vaše představa.

Brojím proti nákupu VC (RailJetů), protože si myslím, stejně jako VY, že Pinďa by měl být využitý.

A prostor pro SVC, kam pendolino už nesmí a pravděpodobně nikdy smět nebude, by ČD měly dobrovolně vyklidit a nabídnout konkurenci tím, že tam budou donekonečna jezdit s pomalýma několikrát sporně zrekonstruovanýma Béčkama...? :-D
registrovaný užívateľ tarten 
17.08.2012 (21:26)  
lbc:
Jo, Jirka Panther to "rozsek", jenže pozapomněl, že pod kategorií EC je ještě IC, na kterou je i české pendolino v pohodě, a že by nic nebránilo tomu postavit v pendolinu interiér tak, aby nějaký standard EC splňoval. A kdo ví, až se interiér po 20 letech provozu vyžije, třeba ho někdo opravdu předělá...

klasika 100 pendolino 130
Na tak velký rozdíl pomalu zapomeňme. Připouští se nevyrovnané převýšení 130 mm a jedná se o 150 mm. Také 160 km/h není pro klasiku žádná mez, to až nějakých 190. Takže to možná za čas bude klasika 105-110 a pendolino 130, klasika 165-190 a pendolino 200.

Co se týče ziskovosti, tak by měla pendolina v dohledné době být už splacená a zároveň stateční účetní velkou část jejich ceny odepsali a ten finanční močál promítli do už tak nijak skvělých ale přecijen nadějných výsledků ČD za poslední roky. Takže je dost možné, že se začnou rentovat i účetně včetně odpisů. To by mohlo výhledově nahrávat snům o opuštění té předražené ceny místenky nebo aspoň jakousi možnost nasadit i jinde než na Ostravsko...
registrovaný užívateľ lbc 
17.08.2012 (17:28)  
AD Jirka Panther
Naprostý souhlas s panen Jirkou Pantherem. Konečně člověk co tu diskusi roseknul a má naprostou pravdu.Používají se na obloukových nebo na méně významných tratích, kde se právě tyto oblouky vyskytují často, protože není dostatečný množství peněz, které by trať mohlo upravit a nebo to zcela nedovoluje terén, nebo i umístění měst.
registrovaný užívateľ lbc 
17.08.2012 (17:23)  
Dobrý den
Já osobně Pendolina za křápy nepovažuji. Kdyby ČKD nekrachlo, tak projekt Pendolino by pokračoval dle plánů a neměl by finanční manko jako dnes. A Pendolino by bylo od začátku ziskové. A bylo by jich 10 místo 7. Takhle v závodě leželi nápravy bez ničeho dlouhou dobu, na nic se dalšího nešáhlo, vědělo se o tom, projekt se neuskladil/nepozastavil a následně se hodně prodražil. A nebo se měl tedy zrušit.

Pendolino je obecně projekt, který vnikl v zahraničí a má dlouhou historii, bylo vývojem zpracováno k tomu , aby svou naklápěcí technikou až 30 procet dosáhlo zvýšení dosažené traťové rychlosti v danné úseku.
Pendolino je jako šelma, co musí rychle běhat a pokud se s ní se budeme plazit, bude nevyužitá. Nikdy neukáže co v ní je.
A to se přesně děje roky už v ČR.

1) potencionál náklápění u Pendolina musí být využit. Je nevyužita, protože klasika i Pendolino jede v dosti případech v tom samém úseku oblouku tou samou rychlostí. To je naopak mrhání jeho potencionálem. Takové úseky v ČR jsou.

2) Využití potencionálu u mě osobně je: klasika 70 pendolino 90, klasika 100 pendolino 130, klasika 130 pendolino 160, klasika 160 pendolino 200 km h. To jsou pouze příklady ,nikoliv situace skutečné, aby mě někdo netahal za slovo. Je jasné co jsem tím chtěl říct.

3)Musí být také použito tam, kde jeho čas bude významně zvýhodněn před právě klasikou. Díval jsem se na dosažený čas Leo Expresu. Je velmi podobný s časem Pendolina. A to už je zarážející. To znamená, že Pendolino na této trati stratí dominantní postavení a mělo by se začít uvažovat, kam ho bude vhodnější přesunout do budoucna.
Zatím když tím jezdí lidi ,není to potřeba měnit.

4) Mluvil jsem zde mnohokrát o tratích nekoridorových. Ty by se měli modernizovat,to myslím zcela vážně až se dokončí pátěř koridorových tratí. A ty významnější zadrátovat, protože ropa věčně nebude. Doporučoval bych také trať Liberec Praha. To myslím také vážně. Má potenciál, ten teď nelze prokázat, protože ten potenciál teď vozí Jančura autobusy a něco by se ubralo z dálnice. Stačilo by modernizovat trať dle zprávy od studenta ČVUT Pardubice,možno shlédnout na netu, aby byl dosažený čas byl 01:05 nebo 01:00.P rotože pak vlak bude vždy rychlejší, než ty Jančurovi autobusy. Protože to bude čas dosažený centrum centrum. Nikoliv jako autobusy LBC- Černý most + 25 MIN METRO. Potom i Jančura by se vykašlal na autobusy ve směru na Liberec a jezdil by po železnici ve směru Praha Liberec. O tom jsem silně přesvědčen. Ale nejen tato lokalita, ale i podobné lokality zde v ČR se stejným množstvým v počtu obavatel. Tedy lokality 150 tis obyvatel jen čistě okres měst LBC + JBC. Jinak spádová rychlost má více obyvatel. Právě na tuto trať s rychlostí do 160 km h místy, v převážně současné stopě dle studenta ČVUT a jeho návrhu PH LBC 01:00 - 01:05 bych si dokázal Pendolino představit. Cena pouze jízdenky + cena místenky takže kategorie vlaku EC.
Jinak si Pendolino dokáži představit i mezi Prahou a Plzní a i Chebem pokud bude zájem a dostatečný počet cestujích. Ale i na jiné poloměrově nevýhodné směry.

5) Aby byl využit potenciál Pendolina, měli by se také snažit ty úseky v rámci možností modenizovat tak, aby to mělo smysl. Například klasika 140 km h pendolino 160 km h, oblouk klasika 130 km h pendolino stále 160 km h. Tím má pendolino souvislou rychlost 160 km h. Něco v tom smyslu, aby byl využit potencionál Pendolina. Samozřejmě takhle uvažovat při modernizaci traťové koleje ,kde to směrové poměry umoňují. Snad chápete na co narážím. Na využití dosažené traťové rychlosti.

A nějaké odkazy
tady vidíme názorně, že jezdí i zdvojené, takže Pendolino žádný křáp není
http://www.youtube.com/watch?v=kx41m__WGwc

tohle je u mě úsek traťe zvýhodnující Pendolino před klasikou 95 100 klasika a 125 km h Pendolino. .
http://www.youtube.com/watch?v=zYZ8dZlOCXQ

tady vidíme jak krásně pendolino klopí,to je lahoda ho pozorovat. Je využité vzhledem k poloměru oblouku a takhle bych si to představoval všude i na nekorodirovývh významějších tratích například i Liberec Praha zde v ČR.

http://www.youtube.com/watch?v=xnkbJ-zIsu0&feature=related

a tady je vidět kam se ubírá vzhled budoucnosti pendolina
http://www.youtube.com/watch?v=9YgM0qtzSTk&feature=related


Ty pendolina smysl mají zcela určitě a jen hlupák říká že ne. Já ten hlupák nejsem. Já říkám, že mají smysl. Na časté poloměrové tratě. Tady jsou a budou silnou zbraní ke snížení dosaženého času .

Jsou dvě možnosti. Buď výrazně vložit investiční prostředky do tratě, nebo koupit naklápěcí jednotky.
17.08.2012 (17:00)  
Vážení, Pinďu vymysleli Taliáni jako řešení než se postaví AV/AC. Takže tak akorát na jejich životnost. Nyní je používají na státních transverzálních tratích s tím, že na AV/AC nezdržují provoz vysokorychlostních jednotek. Proto ta konstrukční rychlost 230-250, která je u nás zatím za hranicí reality a v Rakousku pouze na Westbahnu po úplném dokončení.
Jinak naklápěčka je výhradně určena pro tratě, které se nevyplatí předělávat do nové trasy, jen je potřeba eliminovat propady rychlosti (jako měla být třeba Plzeň - Cheb). Taková pětivozová naklápěčka na rychlost 160 a české trakční systémy (A+WR+3B) by byla optimální prakticky na všechny celostátní tratě, které mají po rekonstrukci traťovou rychlost pro klasiku 90-120km/h (tedy pro naklápěčku 120-160) a pro určitou skupinu lidí je už zajímavější než auto. Například České Budějovice - Plzeň - Cheb, nebo Brno - HavloBrod - Praha.

Protože díky naklápění bude vždy vnitřní prostor menší, je to takový lepší autobus a tedy patří do kategorie Sp, nikoliv EC. To ovšem nikomu moc nedochází. Koukněte jaké tratě, či oblasti obsluhují naklápěčky v Německu. Nejsou na žádné hlavní trati.
17.08.2012 (15:21)  
Aleš Liesk.: pokud to budete brát tak, že Bčko je pro 8 lidí, pak s Vámi souhlasím, nicméně s ohledem na fakt, že od doby vzniku tohoto nezmara nabral průměrný člověk kolem 5-6 cm a 7-10 kg, tak se obávám, že se bavíme o kapacitě teoretické a nikoli o běžné kapacitě. Nebýt předělové opěrky uprostřed, tak se velmi rychle stane standardem tohoto vagonu 6 osob na kupé.
17.08.2012 (14:03)  
Ujetej: a v kupe je to po 3 - 5 cest. Takze vlak slusne obsazen,
Jste se zbláznil? 3 lidi v kupé, tzn. v klasice ani ne 40% kapacity, a "slušně obsazeno"???

Jeden z nás má očividně chybné vstupní údaje.
Jsem rad, ze si to dovedete priznat.

Já si myslím, a evidentně nejsem sám, že Martin ty špatné údaje nemá. Kdo je další na řadě?

Tarten: tedy tvary přechodnic
Myslím, že další otázka Ujetýho (po dotazu na Vvýj a Vns) bude "a co je to ta přechodnice?" :-))
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko