Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.
Zdroj: ÖBB
Stejne jako Nemci a Rakusaci bysme si to mohli na sekeru koupit klidne taky, jen u nas nastesti neni nikdo tak "osvicenej", aby to udelal.
Pak nechapu, co bysme u nas delali s tolika modernima soupravama. Treba railjet Praha - Trutnov? Az nase zeleznicni sit nebude nejhustsi zeleznicni muzeum na svete, tak ma cenu bavit se o kloudnejch soupravach. Do ty doby si skutecne vystacime s par kouskama na dve trate.
1) Pokud Jančura považuje Railjety za předražené za podmínek, za kterých je kupují ČD, tak je to blb. Být na jeho místě a mít zájem o německé trhy, tak je koupím bez dlouhého přemýšlení. Kdyby si se Siemensem vyjednal stejné podmínky jako ČD, tak má luxusní homologované vlaky za velmi výhodných podmínek. Mohl mít nové vozy, které vydrží 40 let; takhle sem natahal luxusní secondhandy, které bude muset za pár let nahrazovat.
2) O rozbité lahvi sektu souprava konstruovaná podle TSI ani neví. Řekne si jen "Trochu větší moucha, no..." Lak to vydrží, o to bych obavy neměl. Nebo že by si někdo u výrobce objednal sekt ve speciální láhvi, která je určena výhradně ke křtění železničních vozidel (čili s omezenou odolností vůči tzv. tlakovému šoku)???? Nebo dokonce speciální sekt s uměle omezeným vývinem bublinek??? O tom dost pochybuju ;)
3) Pokud budou někdy ČD modernizovat nebo nakupovat další vozový park, určitě by se neměly omezit na jednu či dvě řady vozů. Rozhodně kupovat vratné soupravy, to je velká výhoda nejen v provozu, ale i v případě mimořádností či budoucího nasazení souprav ČD na vlacích dále do zahraničí. (Viděl jsem to při své cestě do Düsseldorfu - vlak IC má po cestě z Drážďan dvě úvratě, na každou je plánovaný pobyt kolem 10 minut.) Dále je nutné pamatovat na vzrůstající popzávku po převozu kol i ve vlacích vyšší kvality, to se poslední dobou rozmáhá stále více a ČD nemají pro "lepší" vlaky příslušné vozy; BDmeer (píšu to po staru, kdo si má nové označení pamatovat...) nejsou zpravidla do IC zařazovány - bohužel pro cyklisty.
Snad jsem Vás svým komentářen neznudil - jsem holt ukecanej, no...
kave: Jo? A jak se potom vzal ten taurus na následních fotkách z 091 a 090, přepřahalo se v Děčíně? :-)
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb310.html
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/obb/obb318.html
V řadě případů je ten západoevropský šrot starší než nejstarší vozy ČD.
Pan Jančura má pravdu. RJ jsou předražené, protože zdaleka nedosahují pohodlí modernizovaného rakouského šrotu model Amz, Ampz, Bmpz, Bmz, resp. modernizovaného německého Bmpz šrotu jezdícího dosud na vlacích EC/IC, který se DB rozhodly modernizovat v počtu 773 kusy ...
Dle dobře informovaných zdrojů mají ČD zájem o nákup rakouských šrotů, tentokráte už modernizovaných, protože červené rakouské šroty už došly ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.