..: Poslední Viaggio Comfort pro ÖBB pokřtěno číslem - railjet 51 :..

Křest railjet 51, Wien Meidling, 30. 7. 2012, foto: Josef Petrák Vídeň — Siemens Mobility dokončil dodávky netrakčních jednotek Viaggio Comfort pro Rakouské spolkové dráhy. Vzhledem k nevyužití poslední opce na 16 kusů byla série ukončena u čísla 51. Dnes, v pondělí 30. července 2012, na vídeňském nádraží Wien-Meidling pokřtili zástupci divizí Osobní doprava a Infrastruktura z koncernu ÖBB poslední z jednotek jménem „railjet fifty-one“ a ta odjela v 10.29 na Klagenfurt a Villach. Produkce jednotek trvala ve vídeňském závodě Siemensu a ÖBB na Grillgasse bezmála 4 roky - první řídicí vůz, Spirit of Linz, byl představen 15. září 2008. Jednotky railjet pokryly kompletně IC/EC spojení Vídeň - Graz, Vídeň - Villach a Budapešť - Vídeň - Salzburg - Mnichov, resp. Innsbruck - Bregenz /Lindau /Curych. Jejich příchod uvolnil množství vozů klasické stavby, které se dostaly mj. k Českým drahám, RegioJetu nebo nizozemskému dopravci NS Hispeed. ÖBB do konce roku slibují v soupravách instalovat Wi-Fi síť pro cestující. Otázka, jestli České dráhy odeberou poptávaných 15 souprav pro provoz vlaků EuroCity z Prahy do Vídně a Budapešti, zůstává ze strany ČD zatím nezodpovězená.

Zdroj: ÖBB


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 30.7.2012 (12:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.08.2012 (13:10)  
Jak již zmínil Keprt, skříň je širší... Znamená to tedy, že klasické vozy (hlavně UIC X) jsou co do šířky hodně poddimenzované. To jsem netušil.
Naopak, kdyby se provozovatel spokojil s šířkou třeba patráku (2820), mohl by mít ještě delší vůz než 28m...to by mohlo být docela ekonomicky lukrativní..
02.08.2012 (12:34)  
Keprt: samozřejmě, že se vejde. Je to jednak užší skříni a výraznějšími zuženími na představcích. Dlouhé skříně pak mají jeden velký pozitivní efekt. Na 200m vlak má oproti osmivozovému Velaru o vagón míň. Takže jedna hrubá stavba, dva podvozky, mezivozový přechod, HVAC...
Cena za tlakotěsnou jednotku na 249km/h pak není o moc vyšší, než u regionálky.
registrovaný uživatel Keprt 
02.08.2012 (12:14)  
"Obvyklá" šířka.. Vozy Y mají 2882 mm, vozy X 2825 mm. Snad to mají u Siemensů nějak rozmyšlené, aby jim to v oblouku nedrhlo ;-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.08.2012 (11:56)  
honzatvs: Obvyklá šířka skříně je 2880, takže je to naopak míň.
02.08.2012 (11:36)  
Divám se na to ICx a překvapuje mě, že to má délku skříně 28m (asi o metr a půl více než klasické "mkové" vozy) a šířku 2852 mm, což je, pokud se nepletu, o 2,5 cm více....vejde se to vůbec na náš profil?
02.08.2012 (11:27)  
vikititor: rekonstrukce ano, ale jenom tam, kde to má smysl. Opravit soupravu s řídícím vozem a loko na osobáky oproti nákupu lehkých moderních jednotek mi přijde opravdu jako totální nesmysl. Taky mych mohl neustále tunit staré MBéčko. Jezdilo by to a službu by to taky udělalo. Ale má to smysl? Za cenu blížící se ceně nového auta bych měl pořád starý křáp. U vlaků to platí podobně, akorát si to většina lidí stále neuvědomuje!
02.08.2012 (10:54)  
Doufám, že to ČD nenakoupí. A že místo zbytečně utracených peněz za Rail Jety vynaloží finance na rekonstrukce stávajících vozů.

Myslíte, že po nákupu RJ bude Pendolino stále vlajkovou lodí ČD? Asi ne - a co se s ním stane? Prodat? Kam? Kdo by chtěl tří systémovou soupravu - a tak drahou??

Neutrácejme - rekonstuujme. Tlačme na SŽDC aby zlepšovala další úseky a dalo se tam jezdit trochu lépe (rychleji a bezpečněji). K tomu nám dopomáhej otevřená konkurence dopravců.

Na lokálkách lidi raději vidí RegioNovu, než zelené Btax. A proč? Btax tak špatný není, ale za jeho dobu používání se dost ošoupal - je špinavý a to lidem vadí nejvíce.

Vidím to i v případě reko ponorek - Viz. Elinka z Vršek - většinou na R směr Tanvald - Praha Vrš.. Je plná skoro při každé jízdě.

Naproti tomu rychlíky na hlavní trati Brno - Č. Třebová - Praha jsou prázdné - max 4 lidi na vagon - Esa si to tahají úplně zbytečně a pálí elektriku - no co - je to dotované...
02.08.2012 (10:29)  
ceskolipak: Na stránkách výrobce o produktu ICx je úplně dole mapka "mezinárodní nasazení" a Česká republika je tam také zahrnutá :-) Samozřejmě pro případ nějaké upravené verze vlaku, ale 3 kV i 25 kV jako takové má umět i standardní verze.
http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/de/fernverkehr/schienenverkehr/hochgeschwindigkeits-intercity/icx/Seiten/icx.aspx?stc=wwimo100158
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
02.08.2012 (9:08)  
Jeden z možných problémů proč ČD od RJ odstoupili je taká otázka lokomotivy. Samotná netrakční jednotka je vlastně polotovar k ničemu. Taury by si musely pronajímat, do čehož se jim asi moc nechce a perspektiva loko 380 je s otazníkem.

Daleko lepší by mi přišlo, kdyby se ČD "přiživily" na Německém kontraktu ICx tím by měly soupravu zase o několik let mladší, Vmax 230 by u 7 vozové soupravy zůstala stejná jako u RJ a distrubuovaný pohon jednotky je přecejenom trochu jiný gard než těžká loko.

ICx šoupnout na trasu Praha-Ostrava, tím Leošovi a Jančurákovi vytřít zraky, pendolina frkanout tam, kde by opravdu klopila.

Sice budou ICx dražší, ale je to jistota, že nám Němci a Rakušáci povolí, aby to jezdilo po jejch železnici.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
02.08.2012 (8:48)  
... to se to nemcum kupuje 220 x ICE, kdyz jenom za prvni pololeti prepravily DB MILIARDU cestujicich...

Proč asi ? Protože nabízené služby jsou kvalitní.
Ceny aut jsou v ČR, v Rakousku a Německu stejné, ceny pohoných hmot také, ale jízdné v Německu a Rakousku dražší.

V ČR se šidila výstavba koridorů s tím, že zde přeci budou jezdit klopidla. Nyní však sušíme jen 7 ks a krom části vlaků EC nemáme ani soupravy jezdící alespoň po Vvyj rychlostnících. Rychlíky Béčka, koženka. To je realita ČD jezdící po koridoru.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko