..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
17.07.2012 (13:55)  
Ach jo, další pohodlná Bdtčka jdou do kytek :-( Doufejme že aspoň těch 26 klimatizaci nedostane.
17.07.2012 (13:25)  
Rail-2005: Pár relací ještě přihodím:
Plzeň - Budějovice - Jihlava - Brno
Brno - Třebová - Hradec Králové
Brno - Ostrava (nová trať v příštích 10 letech nebude určitě)
Brno - Olomouc - Šumperk/Jeseník
(Cheb) - Karlovy Vary - Ústí nad Labem - Praha
Takže je kam "utopit" i 200 kusů reko vagonů s Vmax 140
17.07.2012 (13:02)  
Domnívám se, že rychlost 140 u reko vozů je zcela dostačující. Stejně jako většina mašinek pro osobní dopravu. Když si vezmete zmíněný 3. koridor Praha - Cheb, tak z finální jízdní doby 3 hodiny může jet vlak vyšší rychlostí než 120 cca 8 minut, pokud se dobře udělá Smíchov - Radotín, tak to bude 11 minut.

Až se někdy udělá optimalizace České Budějovice - Plzeň, pak z celkové jízdní doby 1:30 pojede vlak cca 30 minut rychleji než 120. Například na zcela nezajímavé trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí by byl poměr ještě lepší, protože kromě oblouku v Třeboni je celá trasa (54km) na 130-150km/h.
17.07.2012 (12:22)  
Flexaretista: Ano, vozy Bdt se vezmou hlavně z regionálů (i když na R Kolín - Ústí jezdí Bdt také), ale zaprvé se jedná o pouhých 15 vozů a zadruhé přijdou například nové RegioPantery, které nahradí v regionálce především klasické soupravy. Takže souvislost mezi přestavbou Bdt na ABpee a změnou kapacity vlaků ve 2. třídě vidím jen hodně volnou.
17.07.2012 (12:08)  
komín: je to individuální, cestuji-li sám nebo ve dvou v zaplněnějším voze, jsem jednoznačně pro uspořádání za sebou. Pokud je vůz prázdný (okrajový vlak, napadá mě poslední cesta v R 721, na které se obrací Ampz od EC), sednu sám na "čtyřku", protože vím, že nikdo další nepřijde. Stejně tak kupé vs. velkoprostor. Miluju rakouský business abteil, když jsem v kupé pro čtyři sám. Být tam s dašlími třemi nebo ve standardním kupé v šesti, volím jednoznačně velkoprostor.

A protože se vlaky provozují k tomu, aby vozili lidi a sám to uznávám, jsem pro velkoprostor v leteckém uspořádání... Ale to opravdu v ŽM popsal pan Pohl.

Klimatizace bývá nepříjemná zvláště při přechlazení prostoru - stačí ale otevřít ústa, vlakový doprovod nemá problém s úpravou nastavení.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.07.2012 (11:57)  
Já myslím, že Vmax 140 u těchto vozů stačí (120 je málo). Důležitý je hlavně vnitřní komfort, což při zvoleném rozsahu je postačující.

Pro rychlíky Praha - Plzeň - Cheb řešení ideální. Stejně i po modernizaci koridoru bude úseků, kde bude pro klasiku více než 140, velmi málo. Z důvodu obsluhy Berouna (který bude ležet mimo trasu nové VRT) rovněž nevyužijí V200 Radotín - tunel před Černošicemi ani V330 dále směr Plzeň.

Další uplatnění na rychlíky:
Kolín - Mělník - Ústí n/L-západ
Praha - Kolín - HB - Tišnov - Brno.
Praha - Poděbrady - V.Osek - Chlumec n/Cidlinou - Hradec Králové

Na 4.koridoru, který bude opravdu rychlý, je už jejich použití diskutabilní, ale v případě 2 vrstvé obsluhy si myslím, že R(Sp) s rychlostí 140 vzhledem k počtům zastavení vystačí a EC budou jezdit 160 případně až 200, kde to bude možné.
registrovaný uživatel Komín  mail  
17.07.2012 (11:11)  
spalda)"že toto uspořádání je při stejné míře komfortu prostorově mnohem náročnější" - kdyby to bylo při stejné míře komfortu, tak toto řešení nevyžaduji, ale alespoň mě a většině lidí co znám jsou příjemnější sedadla proti sobě, nebo lépe kupé. A souhlasím se Synem, protože znám i lidi, kterým je klimatizace nepříjemná, kombinované soupravy by byly ideální.
17.07.2012 (10:46)  
Ne, to není pravda. Pan Joklík z ČD psal v tiskové zprávě, že vozy jsou standardem na úrovni EC, ale budou se nasazovat na vnitrostátní rychlíky.
17.07.2012 (10:40)  
Michal Jaroš: já zase včera dvakrát četl, že má jít o ECčka, což mi přijde trochu divný a vzhledem k tomu, že pod jedním článkem byl myslím podepsán Sůra, tak tomu moc nevěřím. Ale uvidíme.
17.07.2012 (10:37)  
Mám dojem že by se mělo jednat např. o rychlíky Kolín - Ústí nad Labem západ či nějaké další v Jihomoravském kraji - tj. většinou tam, kde dnes jezdí vozy řady AB, které by tak konečně mohly jít k vyřazení.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko