..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
17.07.2012 (22:03)  
Jiří Kocurek

ještě jednou ... i kdyby ty mašiny ... -které hlavně nikdo nekoupí- ... jezdili 300,-Km/h ... tak po našich koridorech budou jezdit stejně 120-160 km/h... možná Břeclav - Vranovice - Brno (až někdo postaví mimoúrovňové křížení) to pojede 200,-Km/h ... takže ty rekonstrukce vagonů na 140,-km/h budou hravě 20 let stačit ... a to na celých dlouhých dvacet let dopředu ... stejně jak dožijí 163,150,263,363,162,362, ...

K čemu je Vám rychlost 160,-Km/h když všude máte omezení a jakákoli modernizace stojí mraky peněz ...

Ano ... až se tu postaví NOVÁ VRT trať Mnichov - Domažlice - Plzeň - Praha - Brno - Přerov (Pomoraví) - Ostrava - Katovice - Varšava ... Až se Tu postaví NOVÁ VRT trať Hannover - Chemnitz - Chomutov - Praha - Brno - Břeclav - Vídeň-Graz/Blava-Budapest ano tak to budou nové soupravy a nikoli vagóny s Lokomotivou ...

Ale to i mé děti - v té době, budou řešit vlastní dědictví a já na hrobě budu mít nápis CO JSTE VY, BYLI JSME I MY ... Pane Kocourek a to se vší úctou k Vám
opravdu ...

M.U.
17.07.2012 (21:36)  
Martin Utajený: Že se během deseti let se (optimisticky) objeví nové mašiny. Ty budou umět 200 km/h a cca 40 let budou jezdit především na koridorech. K nim budou potřeba nové/reko vozy na 200 km/h. Čímž vazba na současný vozový park (krom vagonů Amz/Bmz apod) přestává existovat.
Na tratě, které jsem o něco níže vyjmenoval půjdou všecky 162, 163, 362, 363 namísto současných plecháčů apod.
Takže se na rychlíkových ne_koridorových tratích potkají mašiny věku cca 30 let s vozy cca 5 až 10 let po rekonstrukci - těma v článku.

Jak ty reko vagony budou za 10 let vypadat? 15-20 roků po rekonstrukci jsou tyhle vozy: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Beer.php Často jimi jezdím a cestující do nich nastupují přednostně. Takže představu o tom, jak reko vagony budou vypadat za 10 - 20 let mám a to velmi dobrou. Po dvaceti letech budou potřeba nové podlahoviny a přečalounit sedačky.
17.07.2012 (21:10)  
Karel Kovářík: V oblouku. Příčné nevyrovnané zrychlení I=130mm. Odpovídá převýšení koleje, které bychom museli zřidít navíc (lidově řečeno naklopit zatáčku) abychom vyrovnali odstředivou sílu.
Na trati je to horní hranatý rychlostník a platí pro některá vozidla a vypadá to nějak takhle:
130 (km/h) Vk (k jako klopící) je pro Pendolína, umístěn na svislo o jeden sloup napřed/pozadu
110 (km/h) Vvýj pro mašiny 15x 16x 471 380 a všecky jejich modifikace.
100 (km/h) V pro všecky ostatní 4nápravové mašiny (kromě Taura, ten to má speciálně a jen někde)
17.07.2012 (20:58)  
Jiří Kocurek

Pane Kocourek co to píšete za blbost ... napřed mě napadnete slovy:

Takže ohánět se tím, že dneska nejsou mašiny na 160, je hloupost

a pak píšete o 10 letech?

Prosím srovnejte si v hlavě informace, které tu prezentujete ... Jak ty reko vagony budou za 10 let vypadat? Kolik bude tratí na vyšší rychlost než 160km/h, kde se o 20km/h pomalejší vagony ztratí, kolik v té době bude vagonů na 200km/h a vyšší ...
17.07.2012 (20:52)  
PN

já si zase myslím, že to špatně není ... Stejně u nás žádná vrt nebude ... peníze jsme prošustrovali v 5-ti násobně předražených dálnicích ... Když se podívám, že koridorová rychlost St.Hranice - Břeclav = 120Km/h a v Břeclavi je rychlost dokonce 40km/h a v Brně 30km/h ... oblouk před Bílovicemi 80Km/h ...

.... Za kopaný tunel Praha - Benešov jsme chtěli po EU procenta z ceny 45 miliard Kč a EU se nám vysmála, že ražený tunel skálou Firenze - Milano pro 300km/h stál v přepočtu 19 miliard Kč ... (oni ((Brusel)) počítají 25 ku 1)

Takže zpět na stromy ... GOTTSEIDANK za 140Km/h a to vůbec kdo ví jestli ...

M.U.
registrovaný uživatel Kakov 
17.07.2012 (20:52)  
Jiří Kocurek: prosím co znamená "nemůžou na Vvýj"? děkuji
17.07.2012 (20:49)  
Karel Kovářík: Nemám přesné tabulky aktuální tabulky, nicméně:
Lovosice - Roudnice 18 km, z toho cca 15 km můžeme těch 160, něco potřebujeme na rozjezd a zastavení. 6:30 vs 5:40
Roudnice - Kralupy 39 km, pozor, 160 jen do Nelahozevsi (34 km) Z toho využijeme 32 km. 12:00 vs 13:40
Takže celkem úspora 00:02:30 na 106 tarifních kilometrech. Kupovat kvůli tomu fungl nové podvozky na 30 roků staré kastle? To je otázka.

Martin Utajený:
380: V majetku Škoda Transportation a.s.
151: Mají už pomalu odježděno, nebudou tady věčně.
371: Slabé, na 160 se rozjídí d l u o h o
75x: Brejle nemůžou na Vvýj, což je v osobce diskvalifikuje proti čemukoliv z roku 1990 a mladšímu.
Nové mašiny pro osobku se budou muset během 10 let nakoupit/pronajmout, jinak nebude čím jezdit. Takže ohánět se tím, že dneska nejsou mašiny na 160, je hloupost.

AD Bdmtee: Těmhle vagonům pomůže jenom jedno - vyrobit interiér úplně znova, podvozky na 160 tyhle vagony nespasí.
17.07.2012 (20:32)  
MOL

jsem se spletl ... no ...

M.U.
registrovaný uživatel Komín  mail  
17.07.2012 (19:05)  
S tou 160 je to diskutabilní. Je sice pravda, že bychom měli myslet na budoucnost, ale popravdě řečeno, je v plánu, že dejme tomu do 8 let možná i 10 let tu budeme mít nový úseky nad 140 km/h (vyjma III. a IV. koridor)?
registrovaný uživatel PN  mail  
17.07.2012 (18:56)  
Flexaretista: Já naopak doufám ve větší rozšíření 1. třídy na Os. Jakmile si lidé zvyknou, že je to na jejich vlacích garantovaná služba, tak ji začnou využívat. Přesně takto to bylo v pražské aglomeraci při zavádění ešusů. Tam, kde nebyly jisté na vlacích, kde byla jednička uvedena v JŘ, neb ešusy často nahrazovány žabotlamy a navíc co GVD to jedničky na jiných vlacích, pak lidé jedničku pochopitelně využívat nebudou. Ale ve chvíli, kdy lidé začali mít jistotu, že jednička, garantovaná JŘ, opravdu pojede, začala se ta jednička plnit. A tak to má být.

Martin Utajený: Na co vozy na 160? Třeba jako investici do budoucna, až bude více lokomotiv a tratí na 160. Dělat v dnešní době rychlíkové vozy na 140 je podle mě strategicky špatně. Nicméně ČD mohly ušetřit, kdyby na R raději rekonstruovaly Bdmtee, které už na 160 jsou a Bdt a Bp raději rekonstruovat na 140 na Os.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko