..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
18.10.2012 (12:59)  
Raquac, kachitta: S tím označením je to bohužel tak - obě jsou RS1. Proto by asi bylo lepší dodávat Stadler RS1 nebo Düwag RS1. Není se čemu divit, že Düwag RS1 uvnitř připomíná tramvaj - Düwag (který vozidlo vyvinul) patřil mezi špičky ve vývoji a výrobě tramvají. V devadesátých letech dostali za úkol vyvinout lehký motorový pokud možno co nejlevnější vůz, konstrukčně podobný tramvaji. Proto ten poněkud strohý interiér, delší cesta v tom je fakt utrpení.

[OT] Jako zajímavost lze uvést, že Düwag RS1 posloužil jako vývojový předskokan Desiru, které bylo v počátcích označováno jako RS2. [/OT]
18.10.2012 (12:31)  
ad Karel Kovařík
Cenu reka kurfů na RN neznám - neptal jsem se. Ale vnímám to tak, že ještě pár dní vozby s těmi starými a někde v poli by se to rozpadlo a cestujíc by šli dál pěšky.

Opravdu je to takový cenový propadák?
18.10.2012 (12:26)  
RegioShuttle RS1 (u ČD jako 840, 841) je jasný. RegioSprinter má taktéž přídomek RS1, jak mi vyplynulo z diskuze?
Každopádně nad krajními jednoosými podvozky Sprinteru (A'+2+A') je jízda dosti podobná Regionově. Nad středním je to lepší.. Výbavou je to ale tramvaj, rozhodně nic moc na téměř 90timinutovou cestu..
Pro zájemce nabízí Trilex dnes a zítra svezení Sprinterem namísto turnusového Desira, zájemcům vřele doporučuji ;)
registrovaný uživatel Raquac 
18.10.2012 (12:24)  
na rozdíl od RS1, která má uspořádání A'+2+A' a dva hnací agregáty RS1 ma usporadani B´B´
registrovaný uživatel Kakov 
18.10.2012 (12:06)  
vikititor:

Regionovy vzniknout musely
no nevím, poté co jsem se dozvěděl cenu RN už takový názor nazastávám, podle mě při té ceně by bylo lépe se praštit přes kapsu a koupit něco nového.....
18.10.2012 (11:53)  
Regionovy vzniknout musely - na původních skříních se už nedalo co opravovat - a spíš to byla nutnost.

Tady jak je vidět si vzaly z této přestavby ponaučení. Mě osobně vůbec nevadí staré čelo - naopak. Velmi se mi líbí přechod. Ale jinak z pohledu cestujícího je to RegioNova.

rád si poslechnu projev motoru - v Regionce je faaakt kravál. I když ve Veselí n. M. s tím zdá se něco začli dělat - tamní tria jezdí nějak tišeji než dříve.
18.10.2012 (11:15)  
Mimochodem, kde končí ty údajně vyřazované RS1 od VGB? Skoro bych čekal, že se objeví časem v Česku...:)
18.10.2012 (11:05)  
Zajímalo by mě, zda byl ve hře i odkup relativně moderních RegioSprinterů od Vogtlandbahn a proč se místo něj přikročilo k nákupu rekonstrukcí prakticky 40 let starých ojetin od ČD. Interiér sice vypadá na první pohled pěkně, mezivozový přechod luxusní, ale pořád je to ta krabička se všemi svými vlastnostmi. Přijde mi, že zatímco Němci modernizují, my se vracíme poněkud zpět. Ale je možné, že poměr nákladů a přínosů je u tohoto řešení výrazně lepší, kdo ví.
18.10.2012 (10:56)  
Hodně zajímavá jednotka, ta 813.1. Dostalo mne tvrzení, že "Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost...". A ten otevřený přechod je perfektní, vypadá to daleko lépe než ta úzká temná harmonika v Regionovách. Zvolen prostě umí :)

Trochu bych se zastavil u porovnávání s RS1: Tato jednotka má (podobně jako Regionova) pouze jednu hnací nápravu, na rozdíl od RS1, která má uspořádání A'+2+A' a dva hnací agregáty. Je to podle mne výhodnější - když jeden "lehne", dá se dojet.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
18.10.2012 (10:46)  
"Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler."

No, pořád dle mě lepší RegioSprinter, než zmodernizovaná 810.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko