..: První transkontinentální vlak z Číny dorazil do Pardubic :..

Ilustrační obrázek, kontejnerový nákladní vlak, foto: Richard WeberPardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.

"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic." Těmito slovy okomentoval proběhlou akci Hans Reinhard, který měl za švýcarskou společnost InterRail Holding na starosti celou trasu jízdy. Za značnou úsporou času při celních prohlídkách stojí právě použití elektronických systémů odbavení a tudíž celkové zkrácení prostojů na hranicích, které jsou pro spediční firmy klíčové. Železniční přeprava v porovnání s lodní je paradoxně dražší a tudíž její atraktivnost ovlivňuje hlavně rychlost.

Miroslav Chytil, jednatel dopravní společnosti Express Interfracht Brno, která měla vlak v posledním úseku od polských hranic pod palcem, věří, že tato historicky unikátní první cesta do Česka po železnici přiláká více zájemců o přepravu v tomto odvětví. "Už teď víme, že se podobné cesty budou napřesrok pravidelněji opakovat," uzavřel Chytil.

Zdroj: iDNES.cz


Vítek_V | 22.11.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá) Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
23.11.2012 (22:00)  
Jiří Kocurek: to je einfach ;-) důležitá totiž není historie, ale současnost, svte div se i železnice se mění, protože vývoj probíhal u nás a v AT jinak, je společná historie na nic
23.11.2012 (21:46)  
Spíš je tady na místě otázka: Co dělali v USA jinak, že u nich může jet vlak ze Seatle do New Yorku a neměnit lokomotivu, zatímco Linz - Praha to prakticky nejde a to rovněž přejíždíme ze státu do státu se společnou železniční historií.
23.11.2012 (12:05)  
bartik09: Ne že bych byl veliký příznivce EU, spíše úplný opak, ale všiml jste si toho, že v USA to jede prakticky jedním státem a z přístavu na východě Číny až do Pardubic přes spoustu velice rozdílných zemí?
registrovaný uživatel M 
23.11.2012 (10:02)  
Takze tento konkretni vlak to zvladl v porovnani s lodi 2x rychleji, obvykle to ale vlak zvlada stejne rychle ne-li pomaleji (viz jeden nazor z diskuse). Takze vlakem je to pomalejsi a drazsi. Ze drazsi, to asi neprekvapi. Ze i pomalejsi, to uz asi ano
registrovaný uživatel SYN 
23.11.2012 (9:29)  
Proc? Protoze u nas se musi prekladat na jiny vagony, 100x kontrolovat na hranicich a 200x preprahat lokomotiva? A fakt by se to neobeslo bez toho?

No, předpokládám že máte politiky mezilehlých států pod palcem a vše už dávno promyšlené, takže nám to tu jen stručně vysvětlíte jak by to šlo bez kontrol a překládání? I když samotné přeložení kontejneru není nikterak časově náročná akce, pokud je vše připravené, to spíš to vyjednávání s celníkama - v tom bude hlavní zádrhel...
registrovaný uživatel bobík 
23.11.2012 (8:51)  
Bno:...jednatel dopravní společnosti,jako dopravce si můžou sjednat kohokoliv,předpokládám nic pro ČD Cargo...
registrovaný uživatel Bno 
23.11.2012 (6:45)  
Staňa Kulatý: No já tu teda žádný Express Interfracht nevidím:
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/dopravci.html
23.11.2012 (4:38)  
Zughaken: Četl jste vůbec ten článek do konce?? " Miroslav Chytil, jednatel dopravní společnosti Express Interfracht Brno, která měla vlak v posledním úseku od polských hranic pod palcem......."
23.11.2012 (1:03)  
Na železničním webu bych čekal informaci o dopravci, který si vzal tuhle přepravu na hrb přes území ČR... Ale to bych chtěl asi moc :-(
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
23.11.2012 (0:07)  
Jiří Kocurek:
co takhle srovnávat alespoň vzdáleně srovnatelnou věc, tedy trasu, kde musí spolupracovat víc dopravců? Co třeba Long Beach - Hampton Roads, tedy dva nejsilnější přístavy na jednotlivých pobřežích?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko