..: Bude VLAKtour první virtuální železniční dopravce v ČR? :..

Logo společnosti VLAKTour, foto: VLAKtour Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.

VLAKtour stevardka, foto: VLAKtour VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.

Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.

Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 169,– (149,–) 399,– (349,–)
Pardubice hl.n. 169,– (149,–) --- 269,– (239,–)
Brno hl.n. 399,– (349,–) 269,– (239,–) ---

Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 89,– (69,–) 189,– (159,–)
Pardubice hl.n. 89,– (69,–) --- 119,– (99,–)
Brno hl.n. 189,– (159,–) 119,– (99,–) ---

Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy


Aleš Petrovský | 22.6.2012 (21:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
25.06.2012 (1:01)  
pane Špinka ptal jste se mě co bych udělal kdybych měl pravomoc a v ruce určitý obnos peněz. Odpovím Vám.
Snažil bych se najít takové stanovisko, aby to bylo důstojné a výhodné pro obě strany a zatím stanoviskem bych si stál. Prostě máme tu silniční dopravu, máme tu železniční dopravu a musíme uspokojit cíle na obou stranách. A za tím bych si stál i kdyby se ti motoristé stavěli na hlavu nebo mě i vyhrožovali. Prostě se mnou by nehnul ani balvan.
Auto nemám, ale motoristy chápu. Akorát že jsou to pak oni znovu, komu se nechce platit poplatky za dálniční známku a raději jezdí po okrskách. Dělají to i kamiony. A vidím to často. A když jim někdo řekne plaťte ,tak řeknou, že to raději objedou, nebo dopravci řeknou, že ČR raději objedou z jiné strany. Tak není to trapné? Proč se teda potom staví dálnici pro ty dopravce, když oni potom poplatky za užití dálnic platit nechtěji, ale jsou oni, kdo asi první křičí jáááá chci tu dálnici. A jsou to pak oni znovu, kdo pak křičí ,,ale já tu cenu platit nebudu´´. Jsou to také oni co způsobují zbytečné drahé a prodražující se nehody na železničních přejezdech železničních tratí. A to zase platí zbytečně železnice ,potažmo stát.
registrovaný uživatel lbc 
25.06.2012 (0:32)  
Vít Špinka
1)Vlak má vyšší kapacitu. Ano, to je pravda. Dokáže tahle trať naplnit vlak každou hodinu?
Můj názor je ano dokáže, pokud by měla parametry alespoň takové co jsem napsal. Můj názor je i ten ,že Student Agency ucházela o provozování dopravy na trati na tomto směru.Protože už jednou neli víckrát zájem už projevila. Protože kvalitní produkt,sebou přinese větší zájem cestujích v danném směru. Už to dokázal i Jančura v Liberci.A jak jsem napsal zájem cestujícíh je větší než by stačili oni pokrýt.Navíc ČSAD brzy tehdy zjistili,že na jejich ,,neoplány´´ časově mít karosy prostě nikdy nebudou ,ani kdyby se rozsypali.Ani konfortem.
Já jsem se prostě kolikrát nedostal do autobusu ani do Jablonce nad Nisou ani do Liberce .A navíc jsem musel už dá se říci 3 krát jako trupka čekat až do rána v Praze na další autobus. No na autobusáku určitě ne, to dá rozum.
Na Černém Mostě v určitou hodinu zavřou okna a pá pá. A pokud nemáte zakoupený skutečně hodně dopředu jízdenku, takvám řidiř řekne pá pá,hmm hmm nezajímá naschle. Myslím si , že nejsem první ani poslední co byl sklamán z této údalosti a že se to stává.
Tím vlakem by se člověk alespoń dostal do toho Liberce. Což v současné době nelze také.
2.Napsal jsem, že tu cenu odhaduji také na více než 28 miliard. Ale těch 50 je zase moc.
3)Nejde všem lidem v tomto státě neustále ustupovat ve výstavbě lepší silnice či výstavbě dálnice. Železnice ty peníze potřebuje také. A zatímco železnice spíše investuje do traťového tělesa současného, dálnice se staví nová, tedy vzniká nám další nová silniční cesta ,která bude stát navíc peníze za údržbu a opravu + navíc ta současná silnice,která tam už vede také + náklady za údržbu + náklady za opravu. Tedy budou tam dvě. Protože bude snad někdo rezebírat silnici,jako se například rozebírá traťové těloso na železnici? No jasně že se to nedělá.
Řekněme si to upřímně, ale místo toho aby se využila silnice současná,anebo alespoň část jejího tělesa,začne se stavět silnice nová. V tom spatřuji výrazní plýtvání peněz narozdíl od železnice. A pak kraje s narůstajícími počty km silnic neustále naříkají, že nemají peníze na opravy.A do toho fňukající nenažraní motoristé, že furt mají málo dálnic a silnic.
V tomto státě se ujal styl vňukaní z pohodlnosti řidičů motorových vozidel, že tady chci perfekní silnici a hned a tady také a tady také. A je to hrozné, že mě to nevede až před barák rovnou až do garáže. Ale když mají pak platit,jezdí přes okresky a nikoli po dálnici a když už ano ,tak ne splatnou dálniční známkou.Ale fňukat budou všichni ,jaký to jsou hrozný chudáci.Chyba je ta ,že jim na tuhle hru přistupujete.V tom je ten problém. Tedy neúměrné investování do silnica dálnic a vůči tomu nedostatečné ivestování do železnice.
25.06.2012 (0:05)  
lbc:
1. Vlak má vyšší kapacitu. Ano, to je pravda. Dokáže tahle trať naplnit vlak každou hodinu? (Protože pokud bude takt 2h, tak se průměrná doba cesty naopak prodlouží, o čekání na spoj.) (A tím "dokáže" myslím, že tím ty lidi opravdu pojedou, ne že všichni nechají povinně auto doma a pojedou vlakem.)
2. Stojí to za ty peníze? (Těch 28mld je hodne optimistický odhad, ještě není ani projekt pro EIA.)
3. Vykašlete se na to, že tam trať stojí o 100 let déle. Teďka vypadá jak vypadá a R10 taky vypadá jak vypadá. Teď máte v ruce ty peníze a rozhodujete se, jestli postavit trať do Liberce (kde víceméně nikomu nechybí, přiznejme si to) nebo dostavět JZ část PO (kde řvou lidi ze Spořilova), D8 (kde řvou lidi z I/8), R52 (kde řvou lidi z Mikulova) či R35 (kde řve půlka lidí co jezdí po D1), D3 (České Budějovice, Benešov)...

Já s váma souhlasím (kromě bodu 6, je nesmysl preferovat vlak, protože "je to vlak"), jen jsou prostě mnohem důležitější stavby, které stát potřebuje.
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (23:49)  
Vít Špinka
Pane Špínka jsem Jablonečák, ale také jsem z Libereckého kraje.
Dobrá půjdu tey do detailů proč to smysl má a rovnou k věci.
1)Ten student dopravní fakulty musel bych najít rok ,ale není to tak dávno co to napsal a spočítal a vyšla mu cena 28 miliard. Vy jste napsal 50 miliard. Domnívám se, že současná cena, odhaduji pouze, bude někde mezi tím studentem a někdy mezi Vámi.
2) Ten student ve své práci také napsal jasně a nyní pozorně čtěte každé slovo co napíši, že dosažený čas po modernizaci tratě ve směru Praha hlavní nádraží (opakuji hlavní nádraží nikoliv jako Student Agency Černý Most,takže centrum Prahy a okraj Prahy je podstaný rozdíl) s Libercem hlavním nádražím
při spoji R, který by zastavil v Lysé n L a Mladé Boleslavi
( Student Agency nestojí nikde) by byl 01:10.
3) Takže co jsem vlastne tedy napsal. Napsal jsem, že Student Agency jezdí z Liberce do Prahy, ale a nyní ta podstatná informace pouze na Černý Most. Zatímco ten vlak by dá se říci,že za stejný čas by dosáhl až do centra hlavního nádraží. Je tedy naprosto jasné, už z výpočtu, že ten vlak je časově rychlejší, než by byl Student Agency.
Spočítejte si autobus + přestup + čas metrem do centra a zjistíte, že ten vlak je prostě rychlejší.
4) Na dálnici jsou dost často zácpy, dobrá Student Agency jede z Černého mostu. Ale na dálnici se občas něco opravuje a tvoři se kolony. Někdy i do Prahy se dá chytit před Prahou kolona aut a to tam opravovat ani nic nemusí. Také jsem jeden čas jezdil pracovat do Prahy, takže vím o autobusových spojích také své.
5) Ten vlak má větší kapacitu. A stojím si za tím, že když pošlete pár vlaků za sebou může se soukromník jít vycpat s autobusy do muzea, protože tolik autobusů ani nemá a tolik jich ani za hodinu nevypraví. Aby pokryl kapacitu pár souprav vlaků. Nemá šanci ani omylem.
6)Pro mě není argument, že tam už vede dálnice. Tak na co pořádná železnice do Liberce. Ta železnice tu byla ještě dávno před dálnici a možná i pořádnou silnicí. Tou železnicí cestovalo hodně cestujích, protože to bylo časově dostčující tehdy. A já pamatuji plné 853+043 k praknutí na rychlíku do Prahy, kdy jsem jezdil jako student do Nymburka na školu. Takže vím, že ta železniční trať měla tehdy své zákazníky. A ty ji logicky přebrala dálnice. Nicméně přes jedno století s tou železnicí se nic neudělalo a jen se hloupě argumentuje.
Objektivní pohled by byl, kdyby ta dálnice a železniční trať měla srovnatelné podmínky.Pak se domnívám,že i Jančura by se na nějaký autobusy z Prahy do Librce vyflákl a jezdil by raději s vlakem, protože už jen z logického principu do toho vlaku nacpu více cestujících,tedy platících zákazníků. Já osobně bych ani nemusel mít ty všechny vymoženosti co nabízí,mě by hlavně zajímalo,že se do vlaku nacpat a neslyšet furt,máme vyprodáno,počkej te si na volný spoj,který je až za 2 hodiny.
24.06.2012 (23:20)  
turista: Proč jsme vlastně dělali I. koridor, když jsme se dostali na rychlost srovnatelnou s busem po D1?!
Protože půlka z něj je na Ostravu (kde je vlak rychlejší) a protože je tam silná nákladní doprava. A protože to víceméně byla jen nutná oprava po letech kašlání na údržbu.
V. koridor bych spíš srovnal s VRT - také pomohou, ale budou stát strašné peníze a návratnost je jen zbožným přáním.

Jasně, že po R10 toho jede výrazně víc, než ty 2 busy. Ale kolik z toho se asi přesune do vlaku, o kolik se změní modal split? O kolik klesne hluková zátěž kolem R10?

Mně by se tahle modernizace/novostavba taky líbila, jen si myslím, že jsou důležitější stavby, které stát má zaplatit. A u kterých je opravdu důvod na politiky nadávat (třeba Pražský okruh).
24.06.2012 (22:55)  
modernizací (spíš tedy novou tratí) na Liberec dosáhnete rychlosti srovnatelnou s busem

To ale můžete říct skoro o všech tratích v ČR. Zvláště pokud je vám jedno, že bus jede od hranic Prahy (dnes 1:10) kdyžto vlak z centra (hypoteticky 1:10).

Proč jsme vlastně dělali I. koridor, když jsme se dostali na rychlost srovnatelnou s busem po D1?!

spíš tedy novou tratí

kdepak, o nové trati se dá hovořit až v úseku Turnov-Liberec:
http://www.k-report.net/koridory/dalsi4.htm

a bude vás to stát asi tak 50 miliard

Já jsem slyšel spíš o 35 mld. A nezapomeňte, že by to řešilo i jiné věci než jen Praha-Liberec. Zlepšilo by to i Liberec-HK-Pardubice-Morava, Praha-MB-Turnov-vých.Krkonoše/Jizerky, apod.

Za tyhle peníze může jezdit dvakrát tolik busů a zadarmo 200 let.

Pokud počítáte jenom busy Praha-Liberec, tak vám to tak vyjít může. Ale jsou i jiné relace a ta silnice přepravuje v současnosti rozhodně více osob, než jeden až dva busy za hodinu. Intenzita provozu je srovnatelná s D8, podél které vlaky jezdí, prázdné nejsou (a lidi v nich do Německa většinou nesměřují, je to hlavně vnitro).
24.06.2012 (22:35)  
lbc: modernizací (spíš tedy novou tratí) na Liberec dosáhnete rychlosti srovnatelnou s busem a bude vás to stát asi tak 50 miliard. To jsou prostě vyhozené peníze. Žádná oprava (koridor) za posledních 20 let nebyla takhle drastická, všechny přeložky byly jen pár kilometrů.
R10 přitom v pohodě stíhá (teda kromě špiček u Prahy, ale to vám rychlá trať přes Lysou stejně nepomůže), takže není důvod ani kapacitní.

A ten nejtěžší úsek je Turnov-Liberec, kde je i ta R35 hodně pod normovými parametry pro rychlostní silnici. Postavit takhle klikatou trať, tak tam jezdí vlak 60km/h.

Za tyhle peníze může jezdit dvakrát tolik busů a zadarmo 200 let.

Zdraví taky liberečák.
registrovaný uživatel Kakov 
24.06.2012 (22:20)  
jinak pánové, zajímavá věc je sídlo (provozní zázemí?) přímo v budově hl.n.
registrovaný uživatel Kakov 
24.06.2012 (22:13)  
JP: tak pokud by s tímhle v EU uspěl....

no zdař Bůh.....

PS: tu žalobu snad nemůžete myslet vážně
24.06.2012 (21:49)  
Trochu mimo téma. K Liberci. Problém spojení s Prahou není problémem dopravce,ale infrastruktury. A z pohledu politiků do Liberce vede dálnice tak co tam za těmi kopci sakra pořád chtějí. Stát má jen omezený balík financí a než stavět železnici která má "omezené" použití radši postaví dálnici kterou defakto využijí všichni. A navíc přepravná proud cestujících pohodlně zvládají autobusový dopravci tak proč jim přidělávat "konkurenci" speciálně p. Jančura by určitě vyvolal arbitráž a podal žalobu u evropského soudu.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko