..: Zřícená zeď zastavila vlaky mezi Kolínem a Velimí :..

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.

Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.

Aktualizace 21:00

Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, v pozadí zřícený dům, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Část demolované a zřícené budocy, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce

Aktualizace 16.6.2012 13:00

Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50

Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR


Nick Poslat mail autorovi | 15.6.2012 (18:31)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
16.06.2012 (21:54)  
:-)
No, tak jsem zasejc mimo mísu i sociální zařízení. Pan Pavel Randák to mé pindání korektně a správně napsal přesně na 4 řádky. :-)
Registered user stoupa  mail  
16.06.2012 (21:50)  
Pro JK ml.:
Sorry v.le, je to "f" lidech. Já pamatuju a vídám v okamihu dodnes u DB (kde BOZP je psáno tučnějsím písmem , než v ČR), jak páníček s (dnes i) vysílačkou a trumpetkou vyžene traťové dělníky z kolejiětě, a mrška vláček valí, a valí. (I když u těch bezinek 20 m od trati může jít o zcela vyjímečný případ angažování jen azbukofštiny znalých nelegálů a jak jim vysvětlit, že jede vlak?) Paradoxně: drážní dozor (co by ohlásil konec bezinkového snažení) není, resp. byl ve prospěch kravaťáků uspořen?
:-)
16.06.2012 (21:36)  
Já bych si dovolil ještě k tomu, co tu ctěný kolega Stoupa správně napsal, dopnit, že všechny posudky, nutné pro povolení stavby (i bouračka je stavbou z pohledu zákona) musí obstarat na své náklady stavebník, takže dotčený drážní orgán žádného statika mít nemusí.
Docela by mne zajímalo, zda při povolovačce bylo vzato v potaz, že se jedná o práce v ochraném pásmu dráhy.
Registered user JK ml. 
16.06.2012 (21:26)  
No tatík Studénku komentoval takhle nějak: " Noty v..e jezdíš výlukama kde daj 2km pískání, 50kmh k tomu když řežou 20 metrů od trati pětimetrový bezinky, a to vezeš plechovky dlouhý jak lovosice, brzdíš pak to zase rozjíždíš, houkáš jak idiot celý ty dva kilometry nikde nikdo protože to už to maj od oběda dávno hotový, eště namíchneš lidi co maj chlastačku na druhý straně trati v chatkový kolonii, a tady tohle".....Taky se kloním k tomu, že výluka se zhlediska papíru zdála být zbytečnou, z hlediska zdravého rozumu minimálně vhodnou avšak příliš drahou (ten koridor na to má ale smůlu co....?) No nám na školení BOZP v práci tvrdí že na 10 "skoronehod" přijde jeden průs.r. No kdyby to bylo pravda a studénka a tohle byly ty p....y ze "stejné" příčiny pak se mezitím muselo stát dalších 20 událostí na tohle téma které jen díky náhodě pr....m neskončili.....Z toho mi vyplívá, že u strojvedoucích je nejvyšší čas aby významně povýšili v žebříčku nebezpečných povolání.....Bože to je ale fakt bordel.
Registered user stoupa  mail  
16.06.2012 (20:36)  
Pro Nick (16:59)- Ochraná pásma:

Hele, Nicku, na přímý dotaz uvádím, avšak nevyjadřuji se k dráze, má praxe je z energetiky a teplárenství, coby dodavatel i provozovatel (zástupce vlastníka zařízení, naposledy dominantně horkovody-parovody od Klášterce nad Ohří, přes Jirkov a CV (u Jirkova), Most, Litvínov, TP, LT, Louny, až po Liberec včetně, celkem 17 obcí).

Na Tvůj primární dotaz dávám zbabělou odpověď – jó i né. Jak jde život, individuálně, případ od případu, lokalita od lokality. Často to zvládl (kvalifikovaný) zámečník, mistr, téměř vždy technik, nebo vedoucí provozu. Ale byly perly perloucí, o kterých se radilo vedení společnosti a dotáhli to podnikoví právníci.

Chráněné pásmo smí být na dobu nezbytou omezeno, nesmí být ohroženo. Zde, dle mého názoru bylo ohroženo. A anžto nebyla zhotovena zábrana proti pádu břemene (a to i mimo „odstávku“ – výluku) tak „sorry“.

A) Okolí:
Zřídka jsou práva oprávněného v souladu s politickými a komerčními zájmy lokálních hráčů a politiků

B) Jak a co hlídat:
Vše a furt. Nebo ti to někdo vomaže o ústa. Pochůzka – pojížďka bejt muší, ideálně denně kalif. montérem-zámečníkem / elektrikářem-MaRákem. Lépe k tomu až 2x týdně mistr, Technik rekněme 3x za dva týdny, Ved. provozu nejméně 1x jedou za měsíc. A musí „napráskat“ anomálie – odchylky od žádoucího stavu, včetně chování třetích stran v ochr. pásmu. 2x jsem „odchytil“ při osobní kontrole (v pozici GŘ) „předpodepsané“ kontroly v knize (písemný doklad lepší počítače); Snížení OH na měsíc mělo lepší dopad, než odebrání odměn. (Je fakt, že já se dycky cejtil u werku líp, než na „rautu“, ale tím spíš můj „lahváč“ -Omega, pak Vectra lahvové farby - byl bděle v SČ kraji sledován. Prostě dobré „pruské“: důvěra je dobrá, kontrola lepší.

C) Při odsouhlasování prací
• Absolutní náročnost na principu předposranosti – když dojde k újmě na zdraví, nedej Bože (Alláhu) na životě, jde o krim („klíčový průmysl“)
• Při neuznání, vznést námitku, I když nebude uznávána – doporučený alibismus, chráním zadek společnosti i sobě. (Historická zkušenost dědů, tátů, moje, obvyklá i v Něměcku).

D) Co při provádění Díla /prací.
• Právo přístupu coby správce Ochraného pásma máš.
• Dozorovat/dohlížet nemusíš, ale dle charakteru akce bys „měl být v obraze“, abys mohl vznést podnět – námitku. Předpoklad: zaměstnáváš ne blbý lidi. (Bacha, nesmíš dopustit, aby někdo kvalifikovaně řek – byli jste u toho!)
• U podzemních síti, nebo „extrabuřtů“ se sešli zpravidla (neformálně) fšeci síťaři na úrovni Mistrů - techniků. Co kdyby.
• Když byla intervence „politiků“, (věř tomu, napříč všemi možnými politickými spektry), neformálně se poradilo vedení a zpravidla odkázalo komunikaci na lokální úroveň (technici, vedoucí provozů, bez práva na venek rozhodovat) – což starostům a jejich pohůnkům nelahodilo – jejich problém. (Sluší se říci, že s Jirkou Šulcem, senátorem Kuberou a starostou Oseka byla jen a pouze korektní diskuse. Jaká s těmi zbývajícími čtrnácti – už na to kašlu, jen pachuť přetrvala)

Shrnutí: Já měl kliku na zpravidla starší, nebo stejně staré kluky, kteří si bez rozdílu dosaženého vzdělání vážili zaměstnání v oboru, řemesla a vůbec. A naslouchal jsem jim.

Souvisí:
Vlivem třetí strany (sešvagřené s jednou radnicí) utrpěl můj zaměstnanec vážný úraz. (3 dny „v limbu“, vrátil se bez omez do práce). Policie ČR obvinila mého mistra. Já mu nesměl ze strany firmy právně pomoci, (dle zákona jsem nesměl poskytnout , natož zaplatit právní pomoc). V neformální součinnosti ho z toho vysekal a „zprostil“ právník ústředny odborů v Praze, ač mistr onen nebyl v odborech organizová. Ale u nás se BOZP psalo velkým písmem- kdo neví, tak povím, že v Německu a USA (tedy vlastník naší „company“) se to píše ještě větším písmem, včetně slova „předvídat“ - a to je i o spadlé zdi v Kolíně „nad Elbe“.
.
Registered user stoupa  mail  
16.06.2012 (20:16)  
Vážený pane Lol Phirae:

Prosím, já nevím zda tam byl statik. Nějakou ošatku statiků jsem jich ve svém útlém 55 jar věku poznal, a nebyli to pitomci. Já ve svých úvahách zpochybňuji přístup a postup místní správy a samosprávy. A bezpečnost a nejen dopravy na "koridóru" kladu výše zájmům nesolventní obce. Soráč.
16.06.2012 (19:33)  
Pane stoupo, já vám rozumím. Statik byl prostě úplný pitomec, budova byla zcela stabilní, demoliční výměr byl vydán úplně zbytečně a bouralo se to jen proto, že město neví, co s prachama. A to, že to udělalo bác, vzalo to s sebou asi 150 let zcela neudržovanou zeď a sesypalo se to na trať, za to může prostě diletant, který neumí naplánovat demolici.

P.S. Když pojedete o kus dál, tak to zpěvnění svahu u Tesca/OBI (hora kamení v drátěném pletivu), to tam naprojektovalo Tesco taky jenom proto, že v OBI jim zbylo dvacet vagónů šutrů, které se neprodali skalničkářům před vánocema, tak neveděli co s nima. :-)

Tak se mějte hezky, tuhle debatu skutečně končím.
Registered user stoupa  mail  
16.06.2012 (18:24)  
Nicku,

odpovím napíšu, dej mi chvíli. Chceš to "privát", nebo sem?

JK ml:

Já to tam taky znám jen "zdola, z okna". Je to tam ouzký a dlouho (staletí). A musí tam být vibrace při průjezdu jednoho každého vlaku (od 1845). Ten barák byl festovní - nedej se zmást "domorodými fotečkami" - tam jsou zdevastovány staticky nepodstatné, nebo ne velmi podstatné vnitřky, oprýskaný vnějšek a nosné prvky v kondici. Hele, jsi technik, snad jsi si (jako já) již coby malý chalpeček hrál se stavebnicí (nejen Lego). Když to řádně založíš, "cihly" svážeš, dáš intelignetně překlady, pořádnej věnec navrch, tak - však víš. (Ani bomby to nerozbily. Vyhořelo to, stropy střechy pryč, ale zdi namnoze zůstaly, soráč, ale tak to je). Když to neuděláš, nebo moc prvků odebereš, stane se to staticky neurčitým a rozpadne se to. :-) U stavebnice máš šanci, přisednout těsně ku stolu a břichem padající kostičky zachytit, aby ses pak nemusel shýbat. A to je zábrana.

Já vím, ne každej dělal (alespoň chvíli) u firmy "přes" demolice. Ale i bez výkresové dokumentace lze odborně stanovit, od kdy už to asi spadne. A nikdo rozumnej (natož strojník, česky bagrák) pod tím nechce zůstat. Možná máš dobré oko s tím "vršením". My jsme "bourali dovnitř" odshora a průběžně odtěžovali. Ale to se ti tam musí točit průběžně pár náklaďáků. Bagr na forkách je špica, "sklápěčku" nevidím. A musel by jich být houf, tendle CAT je fakt rychlej. :-)

Problém vidím v "písemné přípravě".
Registered user JK ml. 
16.06.2012 (17:33)  
Už jsem tam okolo dlouho nejel, ale nemůžu se zbavit dojmu že fotka z kolekce dičr zde vpravo dole vypovídá spíš o tom že celý objekt byl za zdí a se zdí nijak stavebně nesouvisel....Přijde mi to, že že se bouralo a bouralo a o a suť se vršila a vytvářea stále větší tlak na zeď (nebo šlo odynamický děj čert ví)(naneštěstí evidentně na konci zdi směr Kolín, tj na jejím nejslabším místě....)No až se ucho otrhlo....Před rakušákam s tou párou zase reklama na místní žel. provoz na úrovni plemenného skotu....Připomínám tradiční průpovídku: "Aber to faše tobrý ist nicht fůbec tobrý...." :-(
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
16.06.2012 (16:59)  
stoupa: Otázka na praxi: ochranném pásmu se mělo něco dělat, chráněné zařízení mělo být omezeno co nejméně (naplánovat výluku na hlavním koridoru na pátek odpoledne kromě neodkladných mimořádností neprojde), proto se práce v ochranném pásmu naplánuje na jiný den. Měl jste stanoven nepřetržitý dozor, či v extrémním případě zapečetěné pracoviště, aby tam náhodou strojník nemohl rýpnout někam, kam mohl rýpat až při plánované výluce?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko