..: V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak :..

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2012 (8:14)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
22.05.2012 (12:26)  
Se vůbec divím, že se ta zpráva tady objevila. Připadá mi, že se tady smí psát pouze o hezkých věcech. Když na českolipsku spadl kamion na trať a vrazila do něj 753.7 Cokoliv Kamkoliv tak se tady neobjavila ani řádka.
registrovaný užívateľ PES38 
22.05.2012 (12:18)  
Být SŽDC, dám to co nejdříve do nějakého předpisu.

A to je přesně vono-dám to do předpisu, po každým maléru se něco dává do předpisu bez ladu a skladu a pak ty předpisy vypadají, jak vypadají. Je třeba si uvědomit, ne že vše lze oštřit předpisem a občas se prostě stane něco, co se nedá předvídat.
registrovaný užívateľ JB 
22.05.2012 (11:50)  
Martin Grill: Ovšem co tam dáte, že. V příspěvku níže se upozorňuje na existenci detektorů vykolejení, jsou to snímače zrychlení na voze, které při překročení nějaké hodnoty vypustí hlavní potrubí. Dávají se hlavně na vozy přepravující nebezpečné komodity, třeba chlór. SŽDC je malý pán na cizí vozy, to by muselo být v TSI nebo vyhláškách UIC.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.05.2012 (7:39)  
Pokud takhle závažnou věc nelze žádným způsobem odhalit, pak je něco špatně a chtělo by to zamyslet se i nad touhle úrovní pasivní bezpečnosti. Být SŽDC, dám to co nejdříve do nějakého předpisu.
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
21.05.2012 (23:28)  
V kterých případech se musí dávat na vozy detektor vykolejení? Na 120 km/h a výš?
registrovaný užívateľ Balwan 
21.05.2012 (23:11)  
jen jestli to ty sloupy nezasáhlo až když se to převrátilo, tedy na zhlaví
registrovaný užívateľ PES38 
21.05.2012 (19:29)  
Napětí asi vypadlo po pádu prvního sloupu, ale vlak jel vesele dál setrvačností...
registrovaný užívateľ Honza  mail  
21.05.2012 (17:59)  
Takhle nějak to vypadalo v těch Lovosicích http://www.youtube.com/watch?v=_yk4hYWejqw
poškozený úsek končí v místě, co jsou naskládané ty kousky kolejnic (jízda v opačném směru, než vykolejený vlak).
To že něco dělají v Žernosekách v přejezdu a že mění kolejnici v tom oblouku, s nehodou nesouvisí.
registrovaný užívateľ SYN 
21.05.2012 (15:52)  
Tak jsem se díval na fotky a on ten podvozek asi jel docela dlouho jen částečně vykolejený čili asi jen ničil pražce (a sám sebe) až na konci došlo k těm výraznějším efektům na okolí... tak to bude asi tím. Nicméně i tak by bylo zajímavé kdyby se taková jízda mimo kolejnici dala rozumně detekovat...
registrovaný užívateľ MuDr.  mail  
21.05.2012 (15:49)  
ceskolipak:
člověk by neřek, kolik ta šroubovka vydrží, a zrovna v tak nevhodnou chvíli...Sám od sebe to zjistit nemůže.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko