Rokycany - Na podzim loňského roku jsme vás informovali, že již od konce letošního roku měla začít cestujícím sloužit nová zastávka Rokycany-Borek, která měla být postavena v rámci dokončovacích prací stavby III. koridoru na trati 170. Nyní se však ukazuje, že původní termín otevření zastávky již téměř jistě nebude dodržen a navíc dojde možná i k prodražení stavby. Důvod je čistě administrativní - zastávka nebyla v původní dokumentaci, když se žádalo o evropské dotace a Ministerstvo dopravy má nyní strach, že v případě změny projektu by o peníze stát mohl přijít.
To potvrzuje i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). "Ministerstvo nám nepovolilo stavbu o zastávku rozšířit, protože ji financuje Evropská unie a mohly by vzniknout problémy," říká Petr Kroupa ze Správy dopravní cesty Západ. Ačkoli místní samosprávu i občany to nepříjemně překvapilo, zřejmě nezbyde jiné řešení, než zastávku dodatečně postavit až po oficiálním dokončení a otevření koridoru. Práce by tak měly začít v horizontu dvou až tří let. Kromě výstavby samotného nástupiště a přístupových cest bude také nutné upravit již postavené protihlukové stěny a trakční vedení. Zatím navíc není ještě definitivně jasné, zda vůbec zastávka vznikne, rozhodne o tom v nejbližších měsících SŽDC. Na financování výstavby zastávky by se v případě kladného rozhodnutí měla podílet SŽDC a město Rokycany.
Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz1 2 | Zpráv na stránku: |
Uvítal bych nějakou informaci o obratu cestujících v Kařezu. Je to prakticky první přesunutá zastávka do obce na koridorech. Zastavuje tam jednou za 4 hodiny R a po dvou hodinách Os, odpoledne po hodině, takže místní ani nemají moc důvod používat auto.
Plzeň - Rokycany jezdí o víkendu proklad Os Regionova. Byla by schopná dojet do Borku a vrátit se. V té době tam zatím je volno v GVD, pokud pojede výjimečně nákladní vlak, použije banalizaci. V pracovní dny tam jezdí plecháč se třemi, takže to nejde.
Víceméně opak toho, co se stalo v Říčanech, tam se s novou zastávkou počítalo, ale zřejmě nikdy stát nebude. Takže tam není nutné s ničím hýbat, stačí jen postavit vlastní nástupiště, doplnit elektroinstalaci, vydláždit přístupové cesty, vybavit mobiliářem a je hotovo.
Třeba by ani nemusela nutně být ostrovní s podchodem, ale "jen" obyčejná klasika postranní nástupiště a nějaká lehká lávka pro pěší... to snad je dostatečně funkční zastávka...
Teď se např. stačí podívat, kolik lidí nastupuje do téhož vlaku na nové zastávce v Kařezu - daleko víc než ve Zbirohu před jejím zřízením ;) V Borku by tomu nebylo jinak.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.