..: Stavba zastávky Rokycany-Borek se odkládá na neurčito :..

Vlak projíždí po rozestavěném koridoru mezi Zbirohem a Rokycany, foto: Filip ŠtajnerRokycany - Na podzim loňského roku jsme vás informovali, že již od konce letošního roku měla začít cestujícím sloužit nová zastávka Rokycany-Borek, která měla být postavena v rámci dokončovacích prací stavby III. koridoru na trati 170. Nyní se však ukazuje, že původní termín otevření zastávky již téměř jistě nebude dodržen a navíc dojde možná i k prodražení stavby. Důvod je čistě administrativní - zastávka nebyla v původní dokumentaci, když se žádalo o evropské dotace a Ministerstvo dopravy má nyní strach, že v případě změny projektu by o peníze stát mohl přijít.

To potvrzuje i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). "Ministerstvo nám nepovolilo stavbu o zastávku rozšířit, protože ji financuje Evropská unie a mohly by vzniknout problémy," říká Petr Kroupa ze Správy dopravní cesty Západ. Ačkoli místní samosprávu i občany to nepříjemně překvapilo, zřejmě nezbyde jiné řešení, než zastávku dodatečně postavit až po oficiálním dokončení a otevření koridoru. Práce by tak měly začít v horizontu dvou až tří let. Kromě výstavby samotného nástupiště a přístupových cest bude také nutné upravit již postavené protihlukové stěny a trakční vedení. Zatím navíc není ještě definitivně jasné, zda vůbec zastávka vznikne, rozhodne o tom v nejbližších měsících SŽDC. Na financování výstavby zastávky by se v případě kladného rozhodnutí měla podílet SŽDC a město Rokycany.

Zdroje: ŽelPage, iDnes.cz

Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 25.5.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.05.2012 (7:09)  
Jirka Panther: Kařez bych nevnímal tak úplně jako přesunutou zastávku, zhruba v té poloze mohla být i dříve a nemusely tam stavět rychlíky, ale je dobře, že se udělala. Možná právě vytvoření dojmu "přesunu" (jakási rádoby náhrada za Zbiroh) pomohlo tomu, že nemusela být postavena až po dokončení "koridoru". Vůbec mě fascinuje, jak SŽDC sice "nahradí" to, co bylo, ale už vůbec nepočítá s nějakými zlepšeními. Například podchod v Uhříněvsi se také prodlužoval k zástavbě na druhé straně kolejí až po dokončení celé stanice, takže se koleje podkopávaly dvakrát, se všemi důsledky na provoz. Myslím, že kdyby nebyli líní to zdůvodnit a podložit, případně vykázat samostatné financování části stavby, na niž EU nepřispívá, šlo by to. Jenže by se muselo chtít, veřejná správa by musela zastupovat zájmy širší společnosti, ne vybraných stavebních firem či kýho výra...
28.05.2012 (19:33)  
ad Zdeněk Štěpánek : idealisto ...
27.05.2012 (20:55)  
A přitom by stačilo, kdyby se šmoulové ze SŽDC v tom Bruselu zeptali jestli mohou... Věřím že ani v tom Bruselu nejsou dementi a vklidu by to povolili.
registrovaný uživatel Sim 
27.05.2012 (19:18)  
Jirka Panther > kolik casu tedka prostoji ten zlutej zazrak v Rokycanech pri obratu?
27.05.2012 (12:09)  
Ještě technickou pro ty co to neznají. Na místě zastávky je mostík, takže to nejdražší je hotovo. Bohužel vícepráce když si investor nenechal upravit dokumentaci, aby se JEN DOPLNILO NÁSTUPIŠTĚ budou stát 12 milionů a to samozřejmě bez dotací.

Uvítal bych nějakou informaci o obratu cestujících v Kařezu. Je to prakticky první přesunutá zastávka do obce na koridorech. Zastavuje tam jednou za 4 hodiny R a po dvou hodinách Os, odpoledne po hodině, takže místní ani nemají moc důvod používat auto.

Plzeň - Rokycany jezdí o víkendu proklad Os Regionova. Byla by schopná dojet do Borku a vrátit se. V té době tam zatím je volno v GVD, pokud pojede výjimečně nákladní vlak, použije banalizaci. V pracovní dny tam jezdí plecháč se třemi, takže to nejde.
26.05.2012 (15:56)  
SYN: vlastní koleje se trhat a rozorat pravděpodobně nemusí, ale to okolo ano, rozšířit pláň, předělat TV, PHS, odvodnění, s jejich novou polohou zřejmě přeložit i kabeláž.
Víceméně opak toho, co se stalo v Říčanech, tam se s novou zastávkou počítalo, ale zřejmě nikdy stát nebude. Takže tam není nutné s ničím hýbat, stačí jen postavit vlastní nástupiště, doplnit elektroinstalaci, vydláždit přístupové cesty, vybavit mobiliářem a je hotovo.
26.05.2012 (12:59)  
Jednoduše by to určitě šlo postavit, ale současně je nutné respektovat platné TSI, UIC, ČSN, EN, ISO atd. Proto každá nově budovaná zastávka vypadá tak jak vypadá ;)
registrovaný uživatel SYN 
26.05.2012 (12:41)  
A to fakt jako když ji budou chtít dodatečně postavit tak to budou muset celý rozorat vytrhat a řekněme 250m udělat znovu?? Fakt to nejde postavit tak nějak aby dodatečná instalace zastávky nebyla hororovým scénářem?
Třeba by ani nemusela nutně být ostrovní s podchodem, ale "jen" obyčejná klasika postranní nástupiště a nějaká lehká lávka pro pěší... to snad je dostatečně funkční zastávka...
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
26.05.2012 (12:25)  
Škoda. Určitě by byla využívána více, než kupříkladu Tábor Čápův Dvůr.
26.05.2012 (11:44)  
Zrovna dnes cestou v osobáku jsem si říkal, proč tam ta zastávka není - byla by pěkně na půli cesty mezi Rokycany a Svojkovicemi. Mohla se zřídit už mnohem dřív, ne až v souvislosti s koridorem. Jenže to by se udělalo něco pro lidi (= potenciální cestující), což na drahách už léta asi není zvykem :(

Teď se např. stačí podívat, kolik lidí nastupuje do téhož vlaku na nové zastávce v Kařezu - daleko víc než ve Zbirohu před jejím zřízením ;) V Borku by tomu nebylo jinak.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko