Kyselka - Společnost Karlovarské minerální vody na začátku května po mnoha letech dohadů a příprav zahájila kompletní rekonstrukci své vlečky, která vede z tamního závodu a napojuje se na trať číslo 140 poblíž stanice Vojkovice. Jak uvedl ředitel firmy Alessandro Pasquale, firma by na koleje chtěla přesunout zpočátku asi třetinu svých přeprav, zejména do vzdálenějších míst republiky, například na Moravu a do Slezska. První vlaky by se na nově zrekonstruovanou vlečku měly podívat koncem srpna letošního roku.
Mnoho let nepoužívaná vlečka byla ve špatném stavu neumožňujícím provoz, ačkoli firma tvrdí, že vlečku stále alespoň minimálně udržovala. První vlaky by se na zrekonstruované vlečce měly objevit, jak už bylo uvedeno, v letošním srpnu. Do té doby musí dělníci stihnout vyměnit až 600 pražců a několik set metrů kolejnic. Drážním dopravcem pro Karlovarské minerální vody bude společnost Autodoprava Hanzalík, která bude nyní podnikat i v železniční dopravě a již zakoupila k tomuto účelu několik starších lokomotiv a desítky vagonů. Důvodem je dle ředitele Pasqualeho malá flexibilita nejsilnějšího českého nákladního dopravce ČD Cargo. "České dráhy nám nabízely zavést jeden vlak denně, což však pro nás bylo nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," odůvodňuje Pasqual výběr soukromého dopravce. Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.
Zdroje: Karlovarské minerální vody, Česká televize, Autodoprava Hanzalík
a můžete prosím přiblížit??
Vždyť OKD také nemělo žádné zkušenosti s drážní dopravou! Dolovat uhlí je něco úplně jiného než vozit vlaky!
Karel Kovařík: On s nimi až tak moc dělat nebude, ale jiní už se činí! (A myslím to v dobrém) :-)
Vžydť ten autodopravce nemá žádné zkušenosti s drážní dopravou! Vozit pár kamionů je něco úplně jiného než vozit vlaky!
je jen dobře, že se autodopravce pouští do takových projektů, časem by mohl více svých přeprav přenést na železnici.....
jen houšť
PS: apropo, jsem zvědav, co bude dělat s těmi 831..
Jinak oceňuju, že se někdo z dodavatelů food retailu rozhodnul to aspoň zkusit. Jsem nicméně velmi zvědav, jak jim to půjde, protože jedna věc je to do vagonu naložit a jiná je to na druhém konci republiky bez zbytečných ztrát času a peněz dopravit z nádraží do distribučních skladů nebo prodejen. Firmy dodávající pro maloobchod vnímají obvykle jako velký rozdíl, jestli jim zboží cestuje den nebo 3 dny - v těch zásobách je totiž utopených moc peněz, kterými nemůžou hýbat.
K povzdechu, že na ČDC se nic nezměnilo, se připojuji a radostno mi z toho není :-/
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.