Kyselka - Společnost Karlovarské minerální vody na začátku května po mnoha letech dohadů a příprav zahájila kompletní rekonstrukci své vlečky, která vede z tamního závodu a napojuje se na trať číslo 140 poblíž stanice Vojkovice. Jak uvedl ředitel firmy Alessandro Pasquale, firma by na koleje chtěla přesunout zpočátku asi třetinu svých přeprav, zejména do vzdálenějších míst republiky, například na Moravu a do Slezska. První vlaky by se na nově zrekonstruovanou vlečku měly podívat koncem srpna letošního roku.
Mnoho let nepoužívaná vlečka byla ve špatném stavu neumožňujícím provoz, ačkoli firma tvrdí, že vlečku stále alespoň minimálně udržovala. První vlaky by se na zrekonstruované vlečce měly objevit, jak už bylo uvedeno, v letošním srpnu. Do té doby musí dělníci stihnout vyměnit až 600 pražců a několik set metrů kolejnic. Drážním dopravcem pro Karlovarské minerální vody bude společnost Autodoprava Hanzalík, která bude nyní podnikat i v železniční dopravě a již zakoupila k tomuto účelu několik starších lokomotiv a desítky vagonů. Důvodem je dle ředitele Pasqualeho malá flexibilita nejsilnějšího českého nákladního dopravce ČD Cargo. "České dráhy nám nabízely zavést jeden vlak denně, což však pro nás bylo nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," odůvodňuje Pasqual výběr soukromého dopravce. Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.
Zdroje: Karlovarské minerální vody, Česká televize, Autodoprava Hanzalík
http://hansst.rajce.idnes.cz/16._kvetna_2012_-_vlecka_Kyselka_-_Vojkovice_nad_Ohri/
Silnice za 200 míčů pro místní dopravu? Do vesnice s 800 obyvateli, kde kromě KMV není žádný jiný průmysl? WTF?
VVP Hradiště existuje už 60 let, jaktože vojákům do roku 1996 ta stará silnice nevadila?
Navíc, ta silnice by tam musela stát tak jako tak
Tzv. olympijský argument: Ta [doplň-veřejnou-stavbu] by se stejně musela postavit, takže když jsou peníze, tak je na to vrazíme a nebudeme řešit, zdali se to ekonomicky vyplatí.
Pohádkám Pasqualeho o tom, že chce rekonstruovat, nevěřím. Kdyby tomu tak bylo, nenechal by budovy zchátrat do dnešního stavu. Pokud vím, tak ASKORD se o lázně zajímá teprve nedlouho, KMV objekty vlastní cca 20 let...
A pokud jde o tu silnici, pořád Vám tam nějak chybí všechny ostatní auta, která silnici využijí. Jednak místní doprava a určitou část zřejmě i armáda (tj. motivaci to nejspíše mělo i z hlediska jiných, než jen regionálních ekonomických zájmů). Navíc, ta silnice by tam musela stát tak jako tak a dříve či později by významnou investici taky potřebovala, takže Vám v té rovnici minimálně několik desítek mega pořád schází.
Z hlediska účelu – dopravní cesta pro rozvoz vody z Kyselky – to srovnatelné je. Srovnám-li silnici pro 50 kamionů denně za 100 MKč vlastních+100 MKč dotace a vlečku pro 3 vlaky denně za 10 MKč+0 MKč dotace, tak je snad jasné, co je efektivnější.
Petrr
K čemu by Pasqualovi byly ty "čisté pozemky"? Prostory pro stáčírnu už má, rozšiřovat provoz moc nejde, protože vody v pramenech není neomezeně. Parkoviště uprostřed ničeho je také nesmysl.
Fakt je ten, že Pasquale má zájem rekonstruovat. Uvědomuje, že samotné lázně by se zde neuživily, a tak hodlá objekty využít i jako kancelářské prostory, bytové domy a muzeum. Jenže je tu ASORKD, který by nejraději viděl lázně přesně v té podobě, jako za Mattoniho a může puknout vzteky, když bude jediná cihla umístěna jinak. Kdyby ASORKD nebyl tak zoufale zabejčený, mohlo se v Kyselce už opravovat dávno.
Mějte si mne klidně za barbara, ale já vyznávám tezi, že barák má primárně sloužit nějakému účelu, ne dělat prázdnou historickou kulisu.
Ad "je mi vás líto": Viz http://www.misantrop.info/703263-nesouvisla-slova.php poslední odstavec :-)
No, jedna stále stojí tak jak jí přivezli a druhá vypadá takto: http://jdem.cz/uruc6
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.