..: Nová zastávka Kařez již slouží cestujícím :..

Nástup cestujících do Os vlaku na zastávce Kařez, foto: Aleš Petrovský Kařez/Zbiroh — Od půlnoci z 27. na 28. dubna zastavují osobní vlaky na nové železniční zastávce Kařez. Ta se nachází na trati 170 Beroun – Plzeň – Cheb. Prvním vlakem, který zastavil na této zastávce, byl rychlík R 828 z Prahy do Plzně. Úderem půlnoci také skončila éra osobní dopravy ve stanici Zbiroh, která odbavovala cestující od roku 1913. V provozu je zatím pouze jedno nástupiště ve směru na Prahu, kde ovšem zastavují vlaky v obou směrech. Nástupiště svou délkou 300 m umožňuje zastavování i pro ty rychlíky, které dříve zastavovaly ve Zbirohu. Menší vlnu nevole obyvatel Zbirohu vyvolalo umístění zastávky Kařez, která se nachází zhruba o 800 metrů dále od bývalého nádraží ve směru na Plzeň. Hlavní příčinou nespokojenosti byl fakt, že se cestujícím prodraží cestování. Stavba zastávky Kařez s sebou nese i pozitiva. Mezi ty hlavní patří umístění zastávky v docházkové vzdálenosti obce Kařez, bezbariérový přístup na nástupiště s výškou 550 mm nad temenem kolejnice a vybudování přestupního terminálu pro zastavování přípojných autobusů zejména pro obyvatele Zbirohu, kteří byli na tento systém zvyklí už ze stanice Zbiroh - ta byla vzdálena od stejnojmenného města 4 kilometry. Systém autobusů na zavolanou zůstává stále v platnosti.

Součástí terminálu je také parkoviště P+R pro dvacet aut, naopak stání pro cyklisty chybí. Jak již bylo zmíněno, zastávka Kařez ještě není kompletní. Dne 30. dubna odstartovalo snášení traťové koleje a přípravné práce pro stavbu nástupiště ve směru na Plzeň. Nově položený svršek spolu s nástupištěm a lávkou přes trať, která povede přímo k autobusové zastávce, bude hotov do poloviny června. Do té doby budou muset cestující používat blízký nadjezd a spoléhat se tak při přestupech na solidaritu vlakového doprovodu či řidičů autobusů, kteří i nad rámec plnění jízdního řádu počkají na dobíhající cestující. Jak si vyzkoušel náš redaktor, není snadné v některých případech přestup při využití nadjezdu stihnout. Bohužel tato nepříjemná situace bude i po dokončení celého projektu přetrvávat pro cestující na vozíku, kteří budou nuceni využívat dále silniční nadjezd s přístupovou rampou od zastávky a bude pro ně takřka nemožné stihnout v některých případech přestup mezi autobusem a vlakem.

Další novinkou na této trati by měla být zastávka Borek, která se bude dodatečně dodělávat do již rekonstruovaného úseku trati nedaleko Rokycan. Datum jejího zprovoznění se stanoveno na konec měsíce srpna tohoto roku.

Přestup z Os vlaku na autobus. Stačí pouze…, foto: Aleš Petrovský …překonat jednu rampu…, foto: Aleš Petrovský …další rampu a silniční nadjezd…, foto: Aleš Petrovský …a provizorní cestu. I po dokončení bude např. pro vozíčkáře jediná přístupová cesta mezi autobusovou a žel. zast., foto: Aleš Petrovský Pohled na vznikající zastávku, foto: Aleš Petrovský Pohled na terminál s P+R parkovištěm, foto: Aleš Petrovský Zde bude lávka se schodištěm pro rychlý přesun v rámci terminálu, foto: Aleš Petrovský I rychlíky zastavují v Kařezu, foto: Aleš Petrovský Na této zastávce najdeme dokonce dvě takové čekárny. Pojmou dohromady 24 sedících cestujících, foto: Aleš Petrovský

Zdroj: Správa železniční dopravní cesty, České dráhy, Rokycanský deník; foto: autor


Aleš Petrovský | 2.5.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.05.2012 (9:14)  
Když je někdo takový moula, že musí jezdit na kole, a nemá na auto, tak ať se postará o parkování sám. Může třeba kolo ukrýt v nějakém křoví.
03.05.2012 (8:46)  
Frantisek: ten napad neni tak blby, dosahne se tim toho sameho, jako by tam vedla pripojna sukafonova trat. A s mnohem menismi naklady.
Inteligentni podpora podobnych napajecich autobusovych linek na rychlou dalkovku by na par mistech mohla pomoci, protoze dodava komfortnejsi rozvoz zakaznictva po meste. Zbiroh tak nejak funguje (rozhodne ne idealne), hodne dlouho a jalove se zvani o Sedlci > Hermanickach a nasel by se urcite i dalsi pripad 5-10 tisicoveho sidla "tesne" minuteho hlavni trati...
Samozrejme souhlasim s tim, ze provedeni je v tomto pripade velmi sverazne... :)
03.05.2012 (8:38)  
thingie: dik. Vzhledem k vytizeni trati, ktere neni nikterak zavratne, se to snad prezije i bez tech spojek...
03.05.2012 (7:32)  
Cesta po silnici se neprodlouží o 800 m. 800 m je to po kolejích. Po silnici je rozdíl 1,5 km, pokud nepočítáme užití polní cesty.

Podle mě je to celé zbytečně přehnané. Kýžené rychlosti z Prahy do Plzně a dále do Německa stejně pomůže až VRT, tato trať se podle mého názoru měla hlavně opravit a případně upravit oblouky pro průjezd vyšší rychlostí (větší převýšení/naklápění souprav). Zastávka Kařez pro obsluhu obce mohla být v případě potřeby zřízena úplně stejně i na staré trati.

Také zastavování rychlíků v té zastávce se mi moc nezdá. Spojení ze Zbirohu se dá realizovat i s přestupem ve větších stanicích (Rokycany, Hořovice), kam odtud autobusy stejně po staré hlavní silnici jezdí. Tím nemám nic proti stávajícímu modelu, jen mi nepřijde moc efektivní (možná by to částečně spravily svižnější zastávkové vlaky). Záleží na časových polohách alternativ.

Pokud jde o samotný přestup, je opravdu takový problém přestupní dobu trvale přizpůsobit i přístupu druhou cestou? Riziko ujetí přípoje je zcela klíčové pro použitelnost spojení a pár minut navíc už nikoho nezabije, pokud je alternativou několikahodinové čekání na další spoj...

A ty stěny na kopci jsou opravdu obludné.
registrovaný uživatel thingie  mail  
02.05.2012 (22:10)  
Ne, zůstává Holoubkov a Kařízek. Je tam těch stanic pořád spousta.
02.05.2012 (21:46)  
kave: kolikakilometrovy usek je tam bez spojek? Horovice-Rokycany?
registrovaný uživatel kave 
02.05.2012 (20:40)  
Sim: Ty kolejové spojky tam samozřejmě budou chybět, jenom ne při obsluze vlečky, to vůbec ne, ale při jakékoliv mimořádnosti nebo výluce. To je totiž daň za rychlé a jednoduché úspory "vítbártovského" typu. Tu se vypustí předjízdná kolej, tu se vybuduje jen jednoduchá kolejová spojka, tu se zruší celá stanice a pak to v reálném (ne v tom krásně namalovaném na papíře) provozu občas dopadá špatně.
registrovaný uživatel Sim 
02.05.2012 (16:56)  
Pikehead > diky za link. Me osobne u planovaneho stavu prekvapuje absence kolejovych spojek u zausteni vlecky ... i kdyz, na druhou stranu, Karizek je o 3 km dal, takze to asi nebude problem; navic je to vlecka sila, takze cetnost obsluhy taky nebude kdovijaka.
02.05.2012 (16:18)  
Obyvatele asi mysli, ze tam budou muset jet autem o kus dale, coz je 1.6km x 3CZK = 5 CZK. :)

Schema budouciho stavu se objevilo na k-repu: http://www.k-report.net/discus/messages/28/731554-231648.xls
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
02.05.2012 (14:57)  
Staniční budova ve Zbirohu stále stojí a podle mne jen dojde k úpravě kolejiště na seřazovací nádraží jak se někde psalo,že tam snad má být. Je to tam dobře rozkopané,když jsme 30.4. jeli v expresu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko