Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
super vagonky byly určeny do ciziny... bo tu v ČR jsou jenom kaštani? nebo substrát? zatímco v té německé cizině jsou zákazníci? a nemůžou se taky jednou změnit v kaštany, jak my tu v Čechach.. na Moravě? na Slezsko nezapominam.. jako šef jsem nikdy nechtěl nikoho, co zdrhnul z předchozího zaměstnání, bo sem čekal, že zrovna tak může zdrhnout mi.. ani se tym germanum nedivim...
no a ted mam taku rovnicu...: Rakusani nechcu platit velke penale, Siemens chce prodat vlaky, a je tu jeden co ma furt malo vagonu... a chtel by jezdit i do Nemecka...a vozi jenom zakazniky.. napřiklad mě... nema ta rovnica řešeni? chtělo by to možna jenom dost žlute barvy..
anebo ty vagony nesu dost dobre pro nas? na ty vyberove rizeni, jak se o nich mluvi?
Napsal jsem (v tom se zdejšími trhovci souhlasím) že trasa do ovy může být hrou na konkurenci. Někdy před co já vím dvěma měsíci jsem také vložil příspěvek, týkající se rozbití synergického síťového efektu hlavního dopravce (to je dobré chtěl jsem napsat dopravce a vylezl z toho roztomilý překlep doprace:), který umožňuje vyšší využití prostředků! Velký dopravce má např. unifikovaná vozidla, použitelná na oběhy jinde (mašiny velkého nehoblují pouze jednu trať), zatímco vyzobávači záleží na té jedné. Za velkého řevu novy(i)nářů tedy dostane "nedotovanou" trasu a naruší velkému dopravci i ty jiné trasy, klesá efektivita. Velkému dopravci, přirozeně. Vyzobávač si ovšem může leccos dovolit, může šetřit na mzách personálu, údržbě, což je špatně, ale zeptejte se kteréhokoliv kamioňáka, jak je placen a jak to "u nich" chodí. Myslím že i strojvůdci sa jsou hůře placení než u velkého dopravce. Nerad bych, aby mě za nějaký čas vlakem vozil trouba podobných kvalit, jako kamioňák, co semtam někoho "žvejkne"! Na kontroly nevěřím, viz. úplatky PČR právě v oboru MKD, STKáčka, emise, provozovaná přímo silničními dopravci (eseróčky stejných vlastníků) a podobné záležitosti, ne zrovna moc k smíchu.
ukazuje se naprostá neschopnost čd dělat cokoli za situace, kdy regiojet aktivně nakupuje ze zahraničí každý trochu slušnější vůz, který je za dobrou cenu k dispozici
Tvrdíte, že linka Praha- Ostrava pomáhala ČD dotovat ostatní trasy. Ale pokud vím, tak ještě donedávna si ČD nechaly provoz těchto rychlíků dotovat na základě uhrazení prokazatelné ztráty. Jak tedy mohla tato linka financovat vedlejší tratě, když byla ztrátová? Nebo to byl ze strany ČD dotační podvod? Vysvětlete mi to, prosím.
dokud neuvidím alespoň jednu účetní závěrku za celý rok, tak bych ohledně podnikání regiojetu nebyl tak odvázaný. Doteď jen zobeme, co nám jejich PR pustí, a o udržitelnosti jejich business modelu víme kulový.
http://www.wirtschaftsblatt.at/archiv/nach-oebb-muss-jetzt-auch-cd-auf-den-kauf-von-railjets-verzichten-516382/index.do
"Kdo u přepravců v ČR mi (nám) to nabídne?",
je velice jednoduchá odpověď. Žádný.
Protože drážní dopravu neprovozují přepravci, ale dopravci.
To, že si pletete pojem přepravce a dopravce, budiž. Takových neználků je více. Ale ta hrubka v pravopisu...
Gdo mi tudle kvalitu nabídne? (I s příplatkem a vyloučením místní přepravy?)
Kdo u přepravců v ČR mi (nám) to nabídne?
pokud jako PPL myslis firmu jako takovou tak te se vyplati vse protoze ma na to vypocitanou cenu a sve penize ma jiste
pokud jako PPL mas ny mysli lidi kteri pro PPL jezdi na zivnostensky list kteri si musi vse hradit a maji napriklad z jednoho baliku cca 15 KC tak tady bohuzel nemas pravdu v tomto PPL se rozhodne nevyplati jezdit s jednim balikem do prdelovic na konci sveta, kvuli 15KC ale ten jeden balik tam musi dovezt protoze si to zakaznik preje. a to uzce souvisi s tim ze to bude drahe... zrovna u PPL stoji preprava starndartni zasilky cca asi od 95 kc neznam uplne presne ceny u GSL 85 kc a a spousta jinych dorucovacich spolecnosti je drazssich.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.