..: Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]


Vítek_V | 29.1.2013 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dohlib 
30.01.2013 (23:51)  
Milí ČDfilové, co zveřejňuje ČD za namalovaná čísla, není pro mne důležité. Je ale fakt, že ČD vysává státní rozpočet a tím pádem naše daně a nehospodaří zrovna nejlépe (např. pobírání dotací na lukrativní tratě). Díky soukromým dopravcům to snad skončí, tato ČernáDíra neboli ČorkaDrah...
Vždyť i to opěvované Pendolino je ztrátové !
A teď si M dej minus...
registrovaný uživatel M 
30.01.2013 (23:43)  
dohlibe, ty jsi se ominuskoval sam uz jen tim svym projevem...
Mimochodem, jak jsi prisel na to, ze CD jsou ztratova firma? Oni uz zverejnili vysledky za 2012? V 2011 totiz ve ztrate mam pocit nebyli ne?

Pozn.: jen lehce jsem zkusil google a jestli to chapu dobre, tak sef OeBB ma asi 800K € rocne. Takze rekneme 1.5M korun mesicne. No ale OeBB jsou vlastne jasne ziskova firma
registrovaný uživatel dohlib 
30.01.2013 (23:30)  
Žalud nesahá panu Jančurovi ani po kotníky. A teď si minuskujte...je to můj pohled a názor. Žalud s nadhodnoceným platem (vyšším jak prezident a ředitelé leckterých ziskových podniků-např.zisková Česká pošta) ve ztrátové organizaci vysávající naše daně má takové koryto, o kterém se jiným ani nesní. Nebýt nástupu soukromých dopravců, dál by spal na vavřínech.
Říkám, že za ty peníze, co bere jako ředitel ztrátového podniku, by se našel mnohem lepší manažer....dokonce si dovolím říci, že takový Radim Jančura nebo Leoš Novotný by byli mnohem lepší. Ale Žaloud je tam protlačen, jako všude v tomto korytářském a korupčním státě, kde se do čím dál více děravého kbelíku leje víc a víc, místo aby se zalátal...
30.01.2013 (17:32)  
turista: No jistě, asi jsem to špatně napsal - týká se to v tomto případě veřejných peněz poskytnutých kterémukoliv dopravci.
30.01.2013 (17:26)  
Tohle snad řeší zákon o svobodném přístupu k informacím, ne? Ten platí pro modré, žluté i černé dopravce.

To rozhodně ne. Ten zákon se vztahuje jen na státní instituce a samosprávu a orgány jimi zřízené.
30.01.2013 (17:06)  
Flexaretista, M: Já jsem to samozřejmě bral ze svého pohledu - jako cestujícího a daňového poplatníka.

Tady je krásně patrný schizofrenní postoj státu, který na jedné straně jako vlastník ČD chce, aby se firmě dařilo co nejlépe - tzn. nepouštět konkurenci, cpát dotace. Na druhé straně se musí držet rozpočtu a setřit - tzn. pustit konkurenci a krátit dotace.

Flexaretista: "...tom uspořádání konkurenčního trhu je cosi shnilého, co potřebuje jednoznačně vyřešit - buď povinností všech zveřejňovat stejné údaje, nebo jejich nepovinností."

Tohle snad řeší zákon o svobodném přístupu k informacím, ne? Ten platí pro modré, žluté i černé dopravce.
registrovaný uživatel M 
30.01.2013 (15:35)  
Cestujici - to moje "hodnoceni" bylo hodnoceni sefa firmy. Ten by asi mel delat to "nejlepsi" pro firmu a je na jinych, aby ho pripadne usmernovali...

KK - pokud je budget 400M, tak pri tech zminenych cenach to vychazi. Pricemz je tam jeste treti (tedy, je jich vic:) varianta - noveho nekoupit nic a tech humanizaci udelat 400. Takze jeden extrem je (pri danem rozpoctu) 10 uplne novych vagonu a 400 uplne starych a druhy extrem je nemit ani jeden uplne novy, ale taky ani jeden uplne stary. Ale nerikam, ze to kvalitativni "nekde mezi" je presne v polovine, to ne:-))
30.01.2013 (14:18)  
cestující: tohle bych mu zrovna nevytýkal, ono se to sice nevidí, jenže z hlediska povinností statutárního orgánu a řídících pracovníků je jednou z obecně přijímaných povinností taky to, že orgány obchodní společnosti chrání svoje podnikání a tedy i informace o jeho struktuře. Management nemůže fungovat pod právní formou standardní obchodní společnosti a chovat se jako by ji neměl, a to ani v případě, kdy vlastník svým chováním jde jednoznačně proti zájmům této společnosti - už z důvodu ochrany věřitelů. Proč u nás musí být síťový operátor dopravy vlastněný 100% státem organizován jako a.s., to je na jinou diskusi.

S ohledem na to tu ale vzniká i ve vztahu k diskrétnosti údajů konkurentů maglajz a je zřejmé, že tu v celém tom uspořádání konkurenčního trhu je cosi shnilého, co potřebuje jednoznačně vyřešit - buď povinností všech zveřejňovat stejné údaje, nebo jejich nepovinností. Analogicky např. ČEPRO před pár měsíci rychle troubilo na poplach, když chtěl zveřejnit výši jejich marže ministr průmyslu. Taky si to Kuba rozmyslel po pár dnech. Dokud budou existovat takovéhle firmy na pomezí veřejného a soukromého sektoru, jako jsou ČD, ČEPRO apod., tak se tyhle problémy budou pořád opakovat.

Být ale já sám na Žaludově místě, tak tu žalobu přinejmenším pro forma podám taky, abych si alespoň formálně kryl záda pro případ, že za 5 let, až se podnik pod náporem přibývajících konkurentů začne sypat, se to nikdo nebude snažit hodit na mě a můj únik informací. Politici a média mají krátkou paměť.
30.01.2013 (13:52)  
Jeden důvod proti Žaludovi:
České dráhy požádaly soudy sérií předběžných opatření, aby ministerstvo dopravy nezveřejnilo informace, kolik musí stát doplácet na každý kilometr rychlíků na tratích. Dosud úřad zveřejňuje jen zprůměrované číslo. Dopravce se tak soudí se svým jediným akcionářem.
Zdroj: http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/drahy-zaluji-sve-ministerstvo-dopravy-prsty-v-tom-ma-jancura_255939.html

Žalovat svého vlastníka, to se jen tak nevidí. :) Naštěstí to nevyšlo.
Ovšem chápu, že politikům okolo ČD přesně tohle chování vyhovuje.
registrovaný uživatel Kakov 
30.01.2013 (12:33)  
M+humanizace:

kdysi jsem si udělal takovou úvahu, pokud vezmeme cenu vagonu 40 mil. Kč a cenu humanizace 1 mil. Kč/vagon,

pak je možnost
a) koupit 10 vozů
b) koupit 8 vozů + 80 humanizací
(ty čísla jen střílím, nepamatuji si je úplně přesně, ale podobnej poměr to byl)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko