Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.
Z Prahy
9:29
13:29 (cili 4 hodiny mezera)
14:29 (jen patek)
15:29
16:29
17:29 (zde da se rict po hodine)
Z Olomouce
8:25
10:25
12:25
16:25 (ctyri hodiny okno)
Je to z meho pohledu "nerovnomerne"
My ale nevíme, co Jančura chtěl. Jo, on tohle prohlašoval a to veřejně a velmi nahlas, což je něco zcela jiného.
Myslíte, že by nějaký ministr odvolal ředitele státem vlastněného podniku krátce po tom, co k tomu byl veřejně vyzván jeho soukromým konkurentem? To přece Jančura nemohl čekat.
by se našel mnohem lepší manažer To je nazor hospodskyho kecala, nebo ses schopnej nadhodit nejaky jmeno?
Tim, ze ho chtel Jancura vystipat, si bud chtel nahnat zas nejaky marketingovy body, nebo vedel, ze kdokoliv jinej, koho tam MD dosadi, by byl horsi.
Ad Berlin: Jak rika Karel, az bude mit RJ aspon trochu konecnou smlouvu a termin s DB, tak to bude nekolik hodin hlavni zprava na idnesu.
Co ale nechapu je, proc CD uz davno nezacly pracovat na tom, aby to cely spojeni delaly budto ve vlastni rezii nebo s jinym dopravcem. Copak by to neslo treba pendolinama? Schvaleny pro nemecko jsou, ne?
Už bylo definitivně řečeno, že to bude jezdit RJ a byl už určen termín?
(Pokud si dobře pamatuju, poslední zprávy mluvily pouze o přesunutí termínu z 12/2013 na 12/2014. Zprávu o uzavření smlouvy RJ-DB jsem žádnou nezaznamenal.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.