..: Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]


Vítek_V | 29.1.2013 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
31.01.2013 (11:20)  
KK: muzes:-))
Z Prahy
9:29
13:29 (cili 4 hodiny mezera)
14:29 (jen patek)
15:29
16:29
17:29 (zde da se rict po hodine)

Z Olomouce
8:25
10:25
12:25
16:25 (ctyri hodiny okno)

Je to z meho pohledu "nerovnomerne"
registrovaný uživatel Kakov 
31.01.2013 (10:33)  
Martin Grill: z čeho prosím soudíte, že je ukončovacím manazerem? a co dělá vyloženě špatně??
31.01.2013 (10:28)  
Takze kdyz Jancura chtel, aby MD odvolalo Zaludu, tak jenom kalil vodu?

My ale nevíme, co Jančura chtěl. Jo, on tohle prohlašoval a to veřejně a velmi nahlas, což je něco zcela jiného.

Myslíte, že by nějaký ministr odvolal ředitele státem vlastněného podniku krátce po tom, co k tomu byl veřejně vyzván jeho soukromým konkurentem? To přece Jančura nemohl čekat.
31.01.2013 (10:01)  
Martin Grill: Takze kdyz Jancura chtel, aby MD odvolalo Zaludu, tak jenom kalil vodu?
registrovaný uživatel kave 
31.01.2013 (9:47)  
Martin Grill: Je to mu přesně naopak, žádné oslavy se u soukromníků určitě nekonají. Jejich přímým konkurentem na trati Praha - Ostrava je totiž pouze Pendolino, proto by potřebovali, aby zmizelo někam pryč. Do Vídně, Bratislavy, kamkoliv, jenom pryč z Ostravy. Proto ty neustálé analýzy, zejména od Jančury, jak je neobsazené, ztrátové, kolik tam prodělává atd. Žaluda opakovaně prohlásil, že Pendolino tam zůstane, což je naprosto správné a pro ČD jediné možné řešení. Kdyby přišel na jeho post někdo jiný, nový, třeba by to změnil, ale naděje Jančury se bohudík nesplnily. A o tom to celé je.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
31.01.2013 (8:50)  
Po zveřejnění této zprávy jistě propukly oslavy u RJ a dalších dopravců bez účasti státu, protože je jasné, že pro ně bude další práce. Kdyby totiž jmenovali do vedení někoho schopného, mohl by rozkládání ČD učiniti přítrž... No, nepochybuju, že si - coby ukončovací manažer - přijde na stejné peníze, jako měl dosud.
31.01.2013 (8:31)  
dohlib: Hodil sem ti tam ty minusy, kdyz ti o to tolik slo, ale myslim, ze mas precejen pravdu minimalne v tom, ze Nebýt nástupu soukromých dopravců, dál by spal na vavřínech. Jestli by Jancura byl lepsi je tezkou soudit, ale myslim, ze by to hlavne ani nevzal.
by se našel mnohem lepší manažer To je nazor hospodskyho kecala, nebo ses schopnej nadhodit nejaky jmeno?
Tim, ze ho chtel Jancura vystipat, si bud chtel nahnat zas nejaky marketingovy body, nebo vedel, ze kdokoliv jinej, koho tam MD dosadi, by byl horsi.

Ad Berlin: Jak rika Karel, az bude mit RJ aspon trochu konecnou smlouvu a termin s DB, tak to bude nekolik hodin hlavni zprava na idnesu.
Co ale nechapu je, proc CD uz davno nezacly pracovat na tom, aby to cely spojeni delaly budto ve vlastni rezii nebo s jinym dopravcem. Copak by to neslo treba pendolinama? Schvaleny pro nemecko jsou, ne?
registrovaný uživatel Kakov 
31.01.2013 (7:59)  
M: mohu vědět, které jsou Ty pusté časy?
registrovaný uživatel Kakov 
31.01.2013 (7:57)  
Joska Holibajda: já osobně jsem nic nezaznamel (ale mám přístup jen ke zcela veřejným info), každopádně situace kolem Berlína je moc podivná, předpokládám, pokud by smlouva byla, určitě bychom se to dozvěděli, Jančura by se už dávno vytahoval....
31.01.2013 (7:25)  
K tomu Berlínu:
Už bylo definitivně řečeno, že to bude jezdit RJ a byl už určen termín?
(Pokud si dobře pamatuju, poslední zprávy mluvily pouze o přesunutí termínu z 12/2013 na 12/2014. Zprávu o uzavření smlouvy RJ-DB jsem žádnou nezaznamenal.)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko