..: Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]


Vítek_V | 29.1.2013 (21:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user -sl- 
03.02.2013 (8:46)  
M: Ukončit výrobu ne, ale hradit veškeré náklady na provoz, prodej a modernizace z nedotovaných zisků a zcela nezávisle na státu, a pokud možno ze zisků i splatit cenu toho, s čím podnik disponuje a realizuje své výkony, ano. Souhlasím s tím, že pokud je pro stát finančně výhodnější držení než prodej, je Budvar v pořádku. Situaci ale podrobně neznám.

U ČD jsem pro zřízení samostatné dcery (resp. nejlépe více dcer, protože bude potřeba oddělit dálkovou a regionální dopravu), která bude podnikat a konkurovat soukromým dopravcům tam, kde má o provozování dopravy zájem více subjektů. S tím, že si od ČD tato dcera na začátku za tržní cenu koupí nebo za obvyklou cenu pronajme vozový park, prostřednictvím kterého bude výkony realizovat, a nebude žádným způsobem zvýhodňována státem. V takovém případě nebudu mít nic proti podnikání státem vlastněné firmy, udrží-li jí management v černých číslech.

Nelíbí se mi stav, kdy se dá křížovým financováním cokoliv zakrýt. Ne kvůli tomu, že bych fandil soukromníkům, ale proto, že aktuálně nelze objektivně hodnotit práci managementu společnosti. Pokud tento stav bude transparentní, budu si vážit i manažera, protože za ním budou vidět jasné a nezpochybnitelné výsledky - černé nebo červené -, nezamlžitelné tvrzeními typu: "jsme úspěšní - máme nárůst cestujících" (bez uvedení kontextu, že se dost lidí dostalo do stavu, kdy nemají na benzín, pročež preferují VHD).
Registered user M 
03.02.2013 (0:04)  
-sl-
Vecny problem. Podle teto logiky (bez ironie) by Budvar mel ukoncit vyrobu. Vecny problem...
Registered user -sl- 
02.02.2013 (16:54)  
Na jednu stranu se mi Žaluda zdá podle toho, co jsem zachytil, relativně schopným managerem, na druhou stranu jsem přesvědčen o tom, že by se státní firma neměla profilovat ani prezentovat jako společnost ze soukromého sektoru a se státním majetkem někomu konkurovat. To je ale o směrování, které je dané spíš z úrovně politiků.

Ač s prezentovanými názory pana Žaludy nesouhlasím a občas se i domnívám, že zejména v debatách s konkurenty nemluví úplně pravdu + občas je i dost silně mimo realitu (nebo obratně manipuluje s míněním), přiznávám, že zadání pravděpodobně plní na jedničku, a tak není důvod, aby nepokračoval.
02.02.2013 (16:44)  
Správný postup jak ČD tak Lea... Slabší vždy potřebuje silnějšího a proto mu podkuruje.tudíž leo vozí zdarma každého. RJ potřebuje dráhy, ty ale nepotřebují nikoho... analogicky to funguje u uznávání jízdenek.
Registered user dohlib 
02.02.2013 (16:14)  
http://ekonomika.idnes.cz/drahy-a-leo-odvezly-cestujici-regiojetu-f0o-/eko-doprava.aspx?c=A130202_143933_eko-doprava_suj

Z článku (komentář netřeba) :
Cestujícím nabídly pomoc zdarma České dráhy i Leo Express. "Po dohodě se společností RegioJet 108 cestujících z tohoto vlaku odjela osobním vlakem do Pardubic a následně přestoupila na expres do Prahy. Cestující RegioJetu nemuseli zakupovat jízdní doklady,“ řekl mluvčí drah Radek Joklík. Část pasažérů pobral také Leo Express, který jel krátce za RegioJetem. "Je to příklad, že se prostě dokážeme dohodnout. Není to tak, že bychom byli zlí a nechtěli pomoci,“ dodal Joklík.

Dráhy ale nakonec na nehodě vydělají. Stovka cestujících sice nic neplatila, ale dráhy si jízdné vyúčtují RegioJetu. "Vyúčtuje se to," potvrdil Joklík.

Leo Express ale ke svému konkurentovi přistoupil s fakturací podstatně odlišně. "Samozřejmě nebudeme nic účtovat. Je to pomoc cestujícím v nouzi a předpokládám, že pokud by se něco stalo takového nám, tak podobně se zachovají konkurenti i k nám," podotkl majitel firmy Leoš Novotný.
01.02.2013 (18:28)  
Ono je potřeba rozlišovat, z jakého úhlu p. Žaludu hodnotíte - jako zákazník ČD, konkurent, fanda železnice jako takové či jako vlastník ČD.
Např. z pohledu konkurence a přitažlivosti železnice pro (ne)cestující veřejnost nebyly desetileté smlouvy s kraji zrovna výhra - ale pro financování ČD to dobrá zpráva byla. Stejně tak nám může kypět žluč při jeho lobování proti konkurenci, ale zase jen prostě kope za budoucnost ČD.
A snad největším úspěchem je, že to všechno (dlouhodobé smlouvy, obnova vozového parku atd.) se mu povedlo bez toho, aby ho nakonec odboráři vyštvali, jak se stalo mnoha jeho předchůdcům.

A stran Jančury - ne, na tohle by opravdu neměl. Řídit takovou obludu jako ČD s tak zkostnatělým aparátem a tak silnými odbory fakt není sranda. Opět se stačí podívat na jeho předchůdce, jak ty to semlelo. A na techniku to byly větší odborníci - jenže to tady nerozhoduje.
Jančura je manažer pro firmu co si sám vybudoval, vlastně spíš vlastník než manažer. Což funguje dobře u menší firmy s mladými nadšenými zaměstnanci - a je dobře, že právě takovou řídí.
01.02.2013 (9:04)  
dohlib

máte pravdu ... Radim je Bůh ... ale než začnete psát tyto nesmysly, zkuste s ním (s Radimem) nějakou dobu pracovat a pochopíte, že to žádnej velkej mozek není a to co vypadá jako presentovaný úspěch, je úplně jinak.

Leo a Novotný ... aneb jak se ze statutára stal miliardář ... ze SLOKO do LOKO ... no myslím, že opět jste se nechal tak trochu opít propagandou ... trochu rozumu do hrsti ... pane dohlib

Panu Ing. Petru Žaludovi, nasahá Radim ani po kotníky. Stačí se podívat na profil vzdělání obou. Na ekonomické řízení podniku potřebujete ekonoma, znalosti o tranzistoru, tyristoru, střídavém napětí nepoužijete, jsou to doplňkové informace stejné, jako že steak je propečený na Rare nebo Medium well.

M
Registered user tarten 
31.01.2013 (13:27)  
Flexaretista: lavírování kolem nákupu/nenákupu SiVic a otáčení názorů takovým způsobem, že zcela zjevně v managementu nikdo neměl ucelenou představu, kde chce společnost mít za 5 let.

Já to vidím zcela opačně. Ohledně nákupu SiVic podle mě vedení ČD má názor velice pevný a nikdy ho nezměnilo. A zní: "Rozhodně nakoupit SiVic, pokud bude smluvně zajištěna ziskovost tohoto nákupu" - tedy ne jako s Pendolinem. A podle možností (a pravděpodobností) uzavřít tyto smlouvy v té nebo oné podobě, které se jak víme v čase měnily, se zdánlivě měnil "černobíle vnímaný postoj" k tomu nákupu. Polobulvární noviny o tom pochopitelně psaly ve stylu "ano/ne" protože čím bulvárnější, tím víc považují "průměrného čtenáře" za debila neschopného rozlišit víc než jóóó/fúúúj.

(A mimochodem, dávám samozřejmě +, protože tady se nehodnotí souhlas s příspěvkem, ale jeho kvalita nebo podnětnost pro další věcnou diskusi.)
Registered user M 
31.01.2013 (11:57)  
OK, ale to neni koncept SC
31.01.2013 (11:43)  
M: já vidím celodenní dvouhodinový takt SC (tu 4 hodinovou díru přece zaplňuje varšavské EC se stejnou jízdní dobou). Ve špičkách posílený na hodinu.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko