..: Petr Žaluda zůstává ve vedení ČD dalších 5 let :..

Petr Žaluda, foto: ČD Praha — Na úterním jednání dozorčí rady Českých drah byl jednohlasně zvolen Petr Žaluda do čela představenstva firmy na dalších pět let. Při volbě neměl žádného protikandidáta. Bývalý šéf pojišťovny AXA a současný generální ředitel Českých drah tak zůstává v čele dopravce až do roku 2018. Před pěti lety, v roce 2008, kdy do Českých drah nastoupil, se začalo masivně investovat do vozidel, ať již do modernizací, revitalizací nebo koupí nových strojů. Zároveň si dlouhodobými smlouvami s kraji zajistily dráhy velmi slušnou finanční pozici, kterou značnou měrou podpořily odprodejem části majetku Správě železniční dopravní cesty. Do karet drahám tehdy hrál také fakt, že se převodem pod SŽDC snížily i personální náklady na zhruba 9000 zaměstnanců řídících provoz, kteří přešli právě k SŽDC. ČD se tak díky tomu mohly již plně soustředit pouze na provozování dopravy. V poslední době je však značnou vadou na kráse nelichotivá situace v dceřiné společnosti ČD Cargo, která se zejména pod vedením bývalého ministra dopravy Gustava Slamečky dostala do záporných červených čísel a za loňský rok do hospodářské ztráty před zdaněním ve výši zhruba 2 miliard.

Zdroje: ŽelPage, ČD, iDNES.cz, IHNED.cz [1], [2], [3]


Vítek_V | 29.1.2013 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
30.01.2013 (11:44)  
Asi tezko rict, co je veci primo jeho, ale ten Berlin, ten jo, to se za neuspech povazovat da. Tedy samozrejme v nejakem rozumnem uhlu pohledu. Tezko se nekomu povede 100 veci ze 100.

Propagace D1E asi neni primo jeho napln prace a co se tyce humanizaci, tak si nejsem jisty, jaka k nim je/byla alternativa.
30.01.2013 (11:09)  
Politikaření tu hodnotit nebudu, tomu se na takovéhle pozici nevyhne asi nikdo. Pana Žaludu bych v rámci generálních ředitelů ČD určitě řadil k nadprůměru. Z manažerského hlediska bych mu asi nejvíc vytkl obnovu vozového parku ve stylu "každý pes jiná ves". Já bych si na jeho místě ze začátku třeba jen půjčil (pronájem) různé řady vozidel a nechal je pár let jezdit. Přičemž bych u každé řady vyhodnocoval spokojenost ze strany cestujících, provozního personálu a DKV. Načež bych pořídil vítězné vozidlo "ve velkém", čímž by se určitě dosáhlo zlevnění za kus. Takhle si ČD zadělaly na astronomické náklady na údržbu, náhradní díly apod.
30.01.2013 (10:08)  
Já si tedy nemohu pomoci, ale malý výčet bych tu měl a tuším, že za něj pochválen leckým nebudu:

- lavírování kolem nákupu/nenákupu SiVic a otáčení názorů takovým způsobem, že zcela zjevně v managementu nikdo neměl ucelenou představu, kde chce společnost mít za 5 let.

- beztendrové nákupy regionov a dalších hitů ze Škody/Parsu a spol., které však lze odpustit v kontextu nákupu Regiosharků, RS1 a Regiopanterů. Narozdíl od konceptu humanizace, který zabil naděje na zvýšení standardu cestování u významné části vozidel na nejbližších 10 let, a to při ne zrovna malých kusových částkách.

- setrvávající zabitá oblast marketingu, kde bych snad i já jako absolvent základních předmětů marketingu na VŠE dokázal líp s polovinou peněz (z poslední doby viz např. zcela zabitá propagace D1 expresu, o němž pomalu nikdo neví, dodnes chybějící masivní informativní kampaň o cenovém a časovém srovnání cestování v regionálce cílená na jednotlivé okresy/kraje, dále dlouhodobě stagnující railreklam, kde nezřídka visí plakáty na filmy, co už rok a půl nejsou v kině a další a další)

- zaspání nástupu konkurence odnesl náměstek Blažek, ale jen na něj to rozhodně házet nejde, i když ten jeho legendární pokyn, kterak se tedy vlaky mají začít více uklízet, ten by zasloužil zlatý rám.

- ad cargo, navzdory silné roli ministerstva při jmenování vedení carga mám za to, že pokud má generální ředitel holdingu dceřinou společnost, která je 5 let v potížích, tak o to ví nejméně 4,5 roku a má 4,5 roku na to, aby 1. běhal na ministerstvo a neúnavně leštil kliky všude tam, kde vznikají problémy, 2. sám přišel s rozsáhlou restrukturalizací a nabídnul koncept, kam s tím cargem dál. Tohle jsme neviděli a nevidíme, snad s výjimkou snah o stabilizaci cash flow pomocí zpětného leasingu, což je sice snaha hezká, ale svým způsobem je to přilévání benzinu do ohně.

Jinak se ale musí nechat, že dokázali semknout firmu tím, že úspěšně živí pocit ohrožení z vnějšího nepřítele. Taky je úspěch, že konečně jsou ČD schopny reportovat náklady v členění po jednotlivých tratích, i když si kladu otázku, zda by tak činily i bez nátlaku krajů. Finanční kouzlení s jednorázovými prodeji majetku, s nákupy vozidel z eurofondů, která pak kraji naúčtují v odpisech v plné ceně vozidla apod. nechám raději bez komentáře.
Registrierter Benutzer tarten 
30.01.2013 (1:05)  
FRK: A ona se v té době běžně dělala výběrová řízení, která si to pojmenování zasloužila, tj. nebyla šitá na míru?
Registrierter Benutzer tarten 
30.01.2013 (0:57)  
M:
Nevím jestli něco udělal vysloveně blbě, ale vzpomněl bych si na nějaké věci, co se mu nepodařily. To ale bude menšinová záležitost. Podle mě především postavil ČD na nohy. Zajistil financování podle standardních dlouhodobých smluv místo trapného a nejistého každoročního žebrání o nesystémové dotace, dal finance natolik dohromady, že zbývá vždy několik miliard na investice, což je na vozovém parku už celkem dost vidět, a přináší to plody - každoroční přírůstek osobokilometrů a také tržby z vnitrostátního jízdného. Tržby ze (všeho) jízdného (6,8 GKč) přesahuje polovinu příjmu rozpočtových peněz za dlouhodobé smlouvy (12 GKč). Vlastní výkony jsou někde na 33 GKč. O takových financích se mohlo předchozím ředitelům tak leda zdát, že?

Bohužel asi ztratí spoje na Berlín. Nicméně railjety jsou na dobré cestě a možná tržby ve stejnou dobu vyrovnají na rakouské straně. Asi také ztratí rychlíky na Krnov a možní i některé další z VŘ. Bude to pro ČD nepříjemné, ale z dlouhodobějšího hlediska by jim to mohlo i pomoci - např. převelením rekonstrukcí jinam se zbavit ve větším než očekávaném měřítku prastaré techniky a zmenšit průměrnou zastaralost jaksi "zadem". Žaluda se také dokázal vymanit z otročení Škodovce, i když nedokázal odmítnout poslední řadu Regionov (resp. zatrhnout to svému podivnému a právě vykopávanému náměstkovi - ale mohla to být zas nějaká politika).

Že mu nejde být "miláčkem davů" jako Jančura mi až tolik nevadí a na jeho pozici by to nedokázal asi nikdo.
30.01.2013 (0:25)  
Radim Jančura asi radost nemá, vždycky je lepší mít za soupeře ňoumu. Pokus o odvolání skrze MD asi měsíc zpátky mu nevyšel a tak se bude válčit dál.
Registrierter Benutzer M 
30.01.2013 (0:00)  
Velmi strizlive - co vlastne udelal blbe? Z pohledu te firmy jako takove? Krome toho CD Carga, ktery ale ne uplne mel celych pet let pod kontrolou?
Je uplne jedno, jak je komu sympatickej, neni v soutezi krasy, je sefem velke firmy. A co udelal blbe?

A taky ten "nezavisly" pohled - bud ma neco na kazdyho, kdo tam doted byl nebo ten test sedmi/osmi ministru, z nichz ho neodvolal ani jeden...
29.01.2013 (23:13)  
Možná, že je to dobré. Vadí mi ale, že nebyl hned na začátku jmenován do funkce systémem výběrového řízení. Nyní by byla pro uvedené úspěchy jeho druhá smlouva platná, ale bez pachuti toho, že jej někdo přivedl a ustanovil do funkce GŘ-ČD bez VŘ. Z výběrového řízení by bylo jasno, že nejde o železničáře, ale o možná dobrého ekonoma, který chce vést firmu tak, aby nešla řeckou cestou. A to se mu povedlo.
Ale ten prvotní náhlý přílet z vesmírných výšin a rychlé usednutí na křeslo ve mne vyvolalo nepříjemný pocit. Od otce vím, jak se dříve dosazovali do funkcí ředitelé. Nikdo nic nevěděl (ti co věděli drželi jazyk za zuby) a najednou v direktordké židli seděl někdo a celý podnik nevěděl, co se dá od něj očekávat.
Budu jen doufat, že a.s. ČD bude vedena tak, že její činnost nezaznamená pokles jak ekonomický, tak dopravní.
29.01.2013 (22:00)  
Nej: podstatnější, uklidňující, povzbuzující zpráva českých železnic na 5 let dopředu/do (možného) odvolání toho pána na obrázku... a já jsem rád, že se tam pán ocitl zase
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko