..: Inekon group dodá šest tramvají do Seattlu :..

Inekon Trio Washington na Czech Raildays v Ostravě 2007 Seattle/Ostrava — Česká společnost Inekon Group získala zakázku na dodávku 6 tramvají za 26,6 milionů dolarů s opcí na dalších 20 tramvají typu Inekon 12-Trio pro americké město Seattle. Již dříve výrobce dodal celkem 9 tramvají tohoto typu přizpůsobeného pro zdejší trh, především oboustranným řízením. V roce 2007 byly dodány městu Seattle tři kusy těchto tramvají, další tři putovaly do města Portland a v roce 2009 rovněž tři do města Washington, D.C. Tramvaje v aktuální zakázce budou konstruovány pro překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací. Dosud byly schopny na baterie urazit trasu maximálně 200 metrů v případě výpadku napájení.

Tramvaje Inekon 12-Trio jsou určeny pro rozchod 1435 mm, napájecí soustavu 600 V DC (750 V DC). Disponují výkonem trakčních motorů 4 x 90 kW, dosahují maximální rychlosti 70 km/h. Délka této tříčlánkové tramvaje činí 20 130 mm, šířka 2 460 mm. Vůz je z 50 procent nízkopodlažní a dosahuje hmotnosti přibližně 26 000 kg. Typ 12-Trio je odvozen od jednosměrného typu 01-Trio, jež je odvozen od tramvaje Škoda 03T, kterou vyvíjel Inekon spolu s plzeňskou Škodou. Po vzájemných rozepřích začala Škoda vozy produkovat sama. Později Inekon projekt přepracoval a od roku 2002 začal tramvaje vyrábět s dopravním podnikem Ostrava. Vozy jsou v provozu dlouhodobě spolehlivé s malými nároky na údržbu.

Výroba tramvají bude zahájena v druhé polovině letošního roku v dílnách ostravského Dopravního podniku. První tramvaj by měla do Seattlu dorazit začátkem roku 2014. Následující kusy budou rovněž vyráběny v Ostravě, ale konečná montáž proběhne až v Seattlu u partnerské společnosti Pacifica Marine z důvodu požadavku zapojit do výroby domácí průmysl. Tramvaje by měly jezdit na nově budované tramvajové trati First Hill Streetcar spojující administrativní centra v městské části First Hill s dopravními tepnami v jiných částech města. Podle slov Jana Huška, místopředsedy představenstva firmy, má o tramvaje z opce zájem také město Dallas ze státu Texasu a další tramvaje by díky dalším možným zájemcům mohly zamířit i do více měst v USA.

Zdroj: Inekon, Wikipedie (1) (2), ČT24


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 22.2.2012 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Podniky

Ďalšie z regiónu ČR Praha USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.02.2012 (18:43)  
překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací.

Docela by mě zajímalo řešení akumulace elektřiny. Je v českých zemích pár míst, kde by se pro tramvaje, případně trolejbusy takováto možnost přejíždění beznapěťových úseků hodila.
registrovaný užívateľ Jony 
22.02.2012 (11:55)  
jedná se opravdu o "dílny DPO" není to již nyní součást podniku Ekova?
22.02.2012 (11:32)  
To je dobre, jak v podstate "na kolene" delana tramvaj prekonava v exportu hi-tech T15 od skody :)
registrovaný užívateľ Ross  mail  
22.02.2012 (11:31)  
Dobrá zpráva :) Teď jen doufat, že tramvaje pojedou z dílen vlakem, ať je co na vlečce, kde jezdí vlak občas, fotit :)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko