..: Inekon group dodá šest tramvají do Seattlu :..

Inekon Trio Washington na Czech Raildays v Ostravě 2007 Seattle/Ostrava — Česká společnost Inekon Group získala zakázku na dodávku 6 tramvají za 26,6 milionů dolarů s opcí na dalších 20 tramvají typu Inekon 12-Trio pro americké město Seattle. Již dříve výrobce dodal celkem 9 tramvají tohoto typu přizpůsobeného pro zdejší trh, především oboustranným řízením. V roce 2007 byly dodány městu Seattle tři kusy těchto tramvají, další tři putovaly do města Portland a v roce 2009 rovněž tři do města Washington, D.C. Tramvaje v aktuální zakázce budou konstruovány pro překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací. Dosud byly schopny na baterie urazit trasu maximálně 200 metrů v případě výpadku napájení.

Tramvaje Inekon 12-Trio jsou určeny pro rozchod 1435 mm, napájecí soustavu 600 V DC (750 V DC). Disponují výkonem trakčních motorů 4 x 90 kW, dosahují maximální rychlosti 70 km/h. Délka této tříčlánkové tramvaje činí 20 130 mm, šířka 2 460 mm. Vůz je z 50 procent nízkopodlažní a dosahuje hmotnosti přibližně 26 000 kg. Typ 12-Trio je odvozen od jednosměrného typu 01-Trio, jež je odvozen od tramvaje Škoda 03T, kterou vyvíjel Inekon spolu s plzeňskou Škodou. Po vzájemných rozepřích začala Škoda vozy produkovat sama. Později Inekon projekt přepracoval a od roku 2002 začal tramvaje vyrábět s dopravním podnikem Ostrava. Vozy jsou v provozu dlouhodobě spolehlivé s malými nároky na údržbu.

Výroba tramvají bude zahájena v druhé polovině letošního roku v dílnách ostravského Dopravního podniku. První tramvaj by měla do Seattlu dorazit začátkem roku 2014. Následující kusy budou rovněž vyráběny v Ostravě, ale konečná montáž proběhne až v Seattlu u partnerské společnosti Pacifica Marine z důvodu požadavku zapojit do výroby domácí průmysl. Tramvaje by měly jezdit na nově budované tramvajové trati First Hill Streetcar spojující administrativní centra v městské části First Hill s dopravními tepnami v jiných částech města. Podle slov Jana Huška, místopředsedy představenstva firmy, má o tramvaje z opce zájem také město Dallas ze státu Texasu a další tramvaje by díky dalším možným zájemcům mohly zamířit i do více měst v USA.

Zdroj: Inekon, Wikipedie (1) (2), ČT24


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 22.2.2012 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Podniky

Ďalšie z regiónu ČR Praha USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.02.2012 (7:27)  
Jako hlavní problém použití akumulátorových tramvají na krátkém centrálním úseku rozvětvené sítě s množstvím linek bych viděl nutnost pořizovat tramvaje s akumulátory pro celou tuto rozvětvenou síť (včetně zbytné vozby akumulátorů ve zbytku sítě), čehož alternativou je naopak omezení pojížděného úseku na jednu vybranou linku (ještě "lépe" co nejkratší, ideálně jen v daném úseku s nutností přestupovat). Všechny tyto možnosti jsou poměrně dost nevýhodné. Pokud by časem byly vyvinuty akumulátory schopné zabezpečit alespoň jízdu z konečné na konečnou, přičemž by byly co nejlehčí, pak by se dalo vedení odstranit z celé sítě. Mimochodem, Křižíkova cesta napájení nevyžadovala vozbu akumulátoru, jen "sběrače navíc". I když i akumulátory zkoušel.
registrovaný užívateľ Jenki 
23.02.2012 (15:15)  
Jakožto přímý účastník akce (i akcí předchozích - Portland, Seattle, Washington) si dovolím pár poznámek a upřesnění :

- dílny DPO jsou opravdu EKOVA
- doprava tramvají do přístavu (Hamburg nebo Bremen) je mnohonásobně levnější autem, protože šílené DB poplatky za překročenou ložnou míru (do profilu 1-VM se to vleze, ale do UIC ne, navíc to z běžného vozu Res "přečnívá" a musí jet ochranný vůz)
- akumulace energie LiOn bateriemi, přesné kapacity nechci uvádět, ale je to mnohem víc, než odhadovaných 10-15kWh. Důvod : požadavek na akceleraci jen o málo nižší než u napájení z troleje a (hlavně) celou dobu musí jet klimatizace salonu na plné pecky (kdo byl někdy v USA ví, že bez klimatizace by tam umřeli stejně jako bez hambáčů a coly).
23.02.2012 (14:06)  
Jiří Kocurek: jako u běžnýho hybridního auta. Hrubym odhadem pro 1 km a 40t vozidlo budete potřebovat nějakých 10-15 kWh kapacity, která se vejde i do toho osobáku.
Kdyby to uměl Křižík, nemusel vymejšlet ten šílenej kontaktní systém pro Karlův most ;-)
23.02.2012 (10:24)  
Je moc dobře, že se tramvaje od nás uchytí i v dalekém zámoří. Přece jen - byli jsme tramvajová velmoc s dodávkami vozů všude možně po světě - i v Americe. Takže na tuhle tradici navázat je určitě příjemné a přínosné. Na to, jak se akumulátorový pohon osvědčí v provozu, jsem zvědav.

OT tramvaje na Václaváku:
no, právě ta trasa napříč Václavákem je dopravním trnem v oku. Je to v podstatě jediná cesta, kudy se dá rozumně jet od Karlína / Žižkova ke Karlovu náměstí. A jezdí tamtudy dost linek, takže sebemenší výpadek - a tramvajová Praha se téměř rozdělí na dvě půlky. Několikrát se to už přihodilo. Nejvíce se ta slabina projevila při výpadku metra po povodni. To tamtudy projíždělo takové množství tramvají, že se tam prostě nevešly a stály ve štrůdlu.
Pro běžný provoz, ale také pro případ mimořádností, by se trať přes Příkopy, Můstek (odtud odbočka po Václavském náměstí až nahoru k Vinohradské) a dále pak ulicí 28. října a Národní třídou až k Perštýnu hodila. Třeba takové spojení Náměstí Republiky - Václavské nám. - Muzeum - Vinohradská by bylo velmi atraktivní. Kdysi tamtudy jezdila tradiční jedenáctka.

Už si nepamatuju tramvaje na Václaváku, ale na Příkopech ještě jo. Myslím, že by se tam dnes opět hodily.
registrovaný užívateľ SergeS 
23.02.2012 (9:27)  
bartik09 zajimavé propojení by bylo s Narodní Třidou přes jungmanovo nam. a s Vinohradskou - protože často se mis távalo že potřebuju z vaclavaku do Italsky ( ev. do Rygrových sadu ) nebo na Jungmanovo nam. - toto je dnes jen pěšo
23.02.2012 (8:34)  
SergeS: Vsak tramvaje ted jezdi napric Vaclavakem. Je snad nejaka rozumna moznost kam je hnat, nez jen na konec Vaclavaku?
23.02.2012 (7:22)  
Ross: Nejen kvůli focení, bych řekl...
SergeS: Na Václavském náměstí je trolejové vedení jen zástupný argument - jednak je dnes mnohem subtilnější než dříve, a za druhé většina tamních domů pochází z dob, kdy tramvaje náměstí již běžně brázdily (co by potom měla říkat Malá Strana). Kromě toho by tam šlo v celku o více než 750 metrů...
registrovaný užívateľ Luxian  mail  
22.02.2012 (21:08)  
-> Astartoth: Ani bych neřekl. Škoda vyváží tramvají mnohem víc (téměř řádově) a do více lokalit. Mimochodem poslední zakázka je pro Miskolc v počtu 31 tram 25T.
A ačkoliv je jistě dobře, že se Inekonu exportně daří, tak Škoda vyvíjí stále nové modely, Inekon má mnoho let pořád v podstatě ten samý vyvinutý ještě se škodovkou. Mají sice nějaký nový na papíře, ale to se nedá počítat.
registrovaný užívateľ SergeS 
22.02.2012 (19:12)  
Tato možnost překonávat useky bez TV by mj. umožnila vrátit tramvaje na Vaclavák, kde jako důvod proč ne bylo uvedeno, že by museli pověsit nevzhledné TV
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko