..: Inekon group dodá šest tramvají do Seattlu :..

Inekon Trio Washington na Czech Raildays v Ostravě 2007 Seattle/Ostrava — Česká společnost Inekon Group získala zakázku na dodávku 6 tramvají za 26,6 milionů dolarů s opcí na dalších 20 tramvají typu Inekon 12-Trio pro americké město Seattle. Již dříve výrobce dodal celkem 9 tramvají tohoto typu přizpůsobeného pro zdejší trh, především oboustranným řízením. V roce 2007 byly dodány městu Seattle tři kusy těchto tramvají, další tři putovaly do města Portland a v roce 2009 rovněž tři do města Washington, D.C. Tramvaje v aktuální zakázce budou konstruovány pro překonání trasy bez trolejového napájení v délce přibližně 750 metrů do stoupání při současném odběru proudu klimatizací. Dosud byly schopny na baterie urazit trasu maximálně 200 metrů v případě výpadku napájení.

Tramvaje Inekon 12-Trio jsou určeny pro rozchod 1435 mm, napájecí soustavu 600 V DC (750 V DC). Disponují výkonem trakčních motorů 4 x 90 kW, dosahují maximální rychlosti 70 km/h. Délka této tříčlánkové tramvaje činí 20 130 mm, šířka 2 460 mm. Vůz je z 50 procent nízkopodlažní a dosahuje hmotnosti přibližně 26 000 kg. Typ 12-Trio je odvozen od jednosměrného typu 01-Trio, jež je odvozen od tramvaje Škoda 03T, kterou vyvíjel Inekon spolu s plzeňskou Škodou. Po vzájemných rozepřích začala Škoda vozy produkovat sama. Později Inekon projekt přepracoval a od roku 2002 začal tramvaje vyrábět s dopravním podnikem Ostrava. Vozy jsou v provozu dlouhodobě spolehlivé s malými nároky na údržbu.

Výroba tramvají bude zahájena v druhé polovině letošního roku v dílnách ostravského Dopravního podniku. První tramvaj by měla do Seattlu dorazit začátkem roku 2014. Následující kusy budou rovněž vyráběny v Ostravě, ale konečná montáž proběhne až v Seattlu u partnerské společnosti Pacifica Marine z důvodu požadavku zapojit do výroby domácí průmysl. Tramvaje by měly jezdit na nově budované tramvajové trati First Hill Streetcar spojující administrativní centra v městské části First Hill s dopravními tepnami v jiných částech města. Podle slov Jana Huška, místopředsedy představenstva firmy, má o tramvaje z opce zájem také město Dallas ze státu Texasu a další tramvaje by díky dalším možným zájemcům mohly zamířit i do více měst v USA.

Zdroj: Inekon, Wikipedie (1) (2), ČT24


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 22.2.2012 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Podniky

Ďalšie z regiónu ČR Praha USA


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.02.2012 (19:52)  
j p: u ostravske firmy mi nesedi privlastek "ceska", Bud je to firma moravska nebo slezska.

Bavorská firma je zároveň firmou německou, jelikož Bavorsko leží v Německu.
Moravská firma je zároveň firmou českou, jelikož Morava leží v Česku.
Název Česko se mi taky moc nelíbí, ale už si na něj začínám zvykat...
registrovaný užívateľ j p 
24.02.2012 (19:40)  
Ja nevim presne, kde ma Inekon sidlo, ale u ostravske firmy mi nesedi privlastek "ceska", Bud je to firma moravska nebo slezska.

Podobne je to s Holandskem. I v tom pripade jsou casto za holandska oznacovana vsechna nizozemska mesta - i ta, ktera nelezi v provincii Holland.
24.02.2012 (18:09)  
Pro řešení nouzových situací to může být celkem dobrá věc, ale aby se na baterky jezdilo běžně, na to je Li-Ion nevhodná. Má maximálně 2.000 nabíjecích cyklů a to znamená, že pokud by se v té tramvaji měla nabít a vybít 20x denně, můžeme jí za 100 dní vyhodit a pořídit novou. Podle mě je to ekonomický a ekologický nesmysl. Na pravidelné nabíjení/vybíjení jsou lepší superkapacitory, které mají 1.000.000 nabíjecích cyklů. Jenže ty jsou moc těžké. Daly by se ale třeba použít na tramvajové lince, která by byla "zadrátovaná" jen na zastávkách. Tramvaj příjíždí na zastávku, něco do baterky nabrzdí, po zastavení se automaticky zvedne sběrač a dobije baterku na 100% a zase je z čeho brát.
24.02.2012 (16:00)  
Ale jo, ať toho někdo klidně větší část přeloží, já natolik nešprechen abych z toho vyčet i to co tam neni .. tedy na jakej úsek je to v tom Mníšku plánovaný a kolik je reálnej dojezd při normálnim režimu a snížený kapacitě baterek vlivem stárnutí a ne úplně precizního dobití či běžný, nikoli "předsoutěžní" údržby. Dokonce jsem chvíli hledal jestli nenajdu techncký údaje jinde, ale všechno odkazovali na víceméně stejnej PR text. Tim "neřešenim" jsem m.j. myslel i to, že se v praxi nedoporučuje jít s vybíjenim baterek pod 50%, protože se jim dost krutě zkracuje životnost.
registrovaný užívateľ SYN 
24.02.2012 (15:51)  
jonáš: možná by to chtělo si větší kus textu přeložit, podmínky toho rekordu zajisté byly speciální ale vybavení a testovací okruh standartní, oni si těch tramvají v tom provedení objednali 6ks tuším z Mnichova, kde chtějí jednu linku protáhnout přes nějaký park a nechce se jim ho hyzdit drátizací (což docela chápu když to jde i jinak)...
24.02.2012 (15:01)  
Křižíkova cesta napájení nevyžadovala vozbu akumulátoru, jen "sběrače navíc" .. akorát zas musel celej most obsadit "elektrárnou" která to přepínala podle postupu vozu. Myslim že na delší štrece by to vyšlo dráž než hybridizace tramvají ;-)

Jinak ta rekordní tramvaj byla zřejmě postavená za účelem rekordu, ujela 19 km za hodinu pravděpodobně bez zastavování, akcelerace a klimatizace za optimálního stavu kondice baterie a nikdo neřešil, kolik jízd ten systém vydrží, takže se dalo jít asi dost na doraz. Při udávaný kapacitě Li-ion 100-250 Wh/kg měla k dispozici minimálně 40 kWh energie (což celkem odpovídá předpokladům, že při celkovym valivym tření 0,02 spotřebuje 40 t na rovině něco přes 2 kWh na kilometr). Fyzika je prostě jen jedna .. moc nevěřim že k nějakýmu revolučnímu vývoji hmotnostní či objemový kapacity aku vůbec dojde, pokud se to časem dohrabe na dvojnásobek tak budeme rádi.
registrovaný užívateľ SYN 
24.02.2012 (14:23)  
Oni ale ty akumulátory (a/nebo doplňkový spalovací motor) mají i výhodu v řešení vyjímečných situací (výpadky proudu neplánované i plánované, uvíznutí na odizolovaném úseku) a navíc je možné je zahrnout do řetězce rekuperace/řešení špičkového příkonu, takže mohou též pomáhat v dosažení vyšší efektivity provozu... takže hned jak budou rozumně pořešené aby nestály majlant (o váhu bych se až tak moc nebál, ta baterie pro šalinu na (rekordních) 19km vážila údajně čtyři metráky, to není až taková darda na šalinu o 40 tunách, je to 1%) tak jistě najdou bohaté ulatnění... když bude zatrolejovaná část trasy tím líp, bude se moct dobíjet za jízdy a ne na konečných (což by vznikaly prostoje nebo problémy s extra quick nabíjením)...

Toto prostě bude, o tom nemám pochyby, jde jen o to jak brzo...
registrovaný užívateľ thingie  mail  
24.02.2012 (11:44)  
Jojo, trolejové vedení… to když už není vůbec proti čemu brblat. Tohle je trať přes samotné centrum (mezi hlavním rynkem a Wawelem) v Krakowě. Pro jistotu rovnou řetězovka. A… vypadá to úplně normálně.

https://lh5.googleusercontent.com/-y6NM74COcVA/Tx2Lq4b46AI/AAAAAAAAByY/5uj5oaIRTTA/s991/IMG_4359_v1.JPG
24.02.2012 (11:06)  
Jenki: Díky

KK: Trolejbus má jednu výhodu: Pokud jede na Dukovany, tak emituje pouze vodní páru. Kdeždo diesel znamená saze, vyjetý olej a servisní linka navíc pro motory. To už rovnou radši CNG busy.
registrovaný užívateľ Kakov 
24.02.2012 (7:54)  
ad akumulátory: a co to udělat jako u trolejbusů? slabý diesel motor? v Plzni máme dvě hybridní linky a docela to funguje, spíš se ten motor využívá i ve zbytku sítě při výadcích, než že by byl "zbytný", nějak ta zbytnost DP nevadí
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko