Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.
Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.
Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu
Ale i když si teď vybavuju ty panťáky, tak dycky to je na těsno. Stačí třeba o 2m dál a šraňky by se otevřely.
Je problém zastavit se soupravou jedoucí z Brna tak daleko od přejezdu, aby se mohli otevřít závory? Někdy to může dost ulehčit dopravní situaci na asi 200m vzdáleném kruháči, který tak 8x za den (mezi 13-17h) dost kolabuje. Jedna věc je stát tam v koloně (mám rekord 25min) a druhá, kdyby zrovna byly na Starým Blansku potřeba hasiči nebo záchranka, tak máme asi smůlu…
koffr: To ze je prejezd spatne navrzenej nikoho neopravnuje jezdit na cervenou. Ani kdyby byl frustrovanej. Muze si stezovat, muze je jinudy. Jinak kdybyste posledni vetu upravil a z lokalnich trati udelalal "nektere lokalni trate" a vynechal privlastek "moderni", tak bych s ni i souhlasil.
Ales Rebicek: Existuje spousta idiotu, ktery budou riskovat zivot, ale nebudou riskovat 2 tisice pokuty.
Mne zas pride zvlastni, ze se stat musi strat takovym zpusobem o bezpecnost obyvatel...
Samozřejmě, pokud někdo přejezdy na hlavních a dvojkolejných tratích projíždí schválně, tak je to i*iot a neměl by mít papíry. Ale spousta přejezdů (zejména na lokálkách) je prostě špatně navrženejch. Třeba dlouhý čekání mě jako řidiče frustruje a tam kde to znám a vím, že se čeká třeba na křižování dvou ufuněnejch motoráčků tak taky projíždím. Navíc si myslím, že vzhledem k naprosto negativnímu přínosu dnešní lokální železnice společnosti by snad měli vláčky na přejezdech dávat přednost normální a moderní silniční dopravě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.