..: Pětici železničních přejezdů budou sledovat kamery :..

Hazardující kamion na přejezdu, Benkov, 10.12. 2008, foto: SŽDC Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.

Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.

Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 9.1.2012 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pacey  mail  
09.01.2012 (18:41)  
Honza: Dřív, když jezdily převážně zelený vagóny (ano, nevim jek se jmenují a nechce se mi to hledat :) tak jsem je počítal a i když jich byl stejný počet, někdy souprava přejela to čidlo nebo co tam je a někdy ne.
Ale i když si teď vybavuju ty panťáky, tak dycky to je na těsno. Stačí třeba o 2m dál a šraňky by se otevřely.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.01.2012 (18:24)  
pacey: s těmi 6 vozovými panťáky to asi problém bude. Stejná situace je i tady u nás např. v Neštěmicích, kde jezdí 4 vozová souprava (lokomotiva + 3 vagóny) a taky jsou závory většinou dole i po zastavení vlaku, přestože perón bude delší. Zdejší přejezd ale slouží jen jako vjezd do podniku, takže tady žádná tragédie.
registrovaný uživatel pacey  mail  
09.01.2012 (17:45)  
Zdravím, je tu někdo kdo jezdí na osobácích přes Blansko? Měl bych dotaz.
Je problém zastavit se soupravou jedoucí z Brna tak daleko od přejezdu, aby se mohli otevřít závory? Někdy to může dost ulehčit dopravní situaci na asi 200m vzdáleném kruháči, který tak 8x za den (mezi 13-17h) dost kolabuje. Jedna věc je stát tam v koloně (mám rekord 25min) a druhá, kdyby zrovna byly na Starým Blansku potřeba hasiči nebo záchranka, tak máme asi smůlu…
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.01.2012 (16:49)  
Žádnou ceduli bych tam nedával!! Ať se hezky nachytají!
09.01.2012 (15:26)  
Junglista: To si musíte ujasnit sám, jestli zastáváte přístup "Bezpečnost na prvním místě" nebo "Klidně i policista v civilu, jen ať se vybere víc pokut"
registrovaný uživatel joki  mail  
09.01.2012 (14:30)  
Lidi rozum? Kde by ho vzali. Když jsem chodil do autoškoly v 93 tak 4 adepti s 15 to neudělali. Např holka co si myslela že místo na trenažéru sedí na řetízkáči na pouti. Dnes by prošla neb projdou i vietnamci kteří pak jezděj přes kruháč rovně. Autoškola je byznys, a pak to taky tak vypadá. Už jsem tu hodil kdysi video jak je to řešený v Rusku a stejně to tam dopadá takto http://www.youtube.com/watch?v=h4YkzeSW6v8 a auta prostě jedou a jedou asi tak jak nick koffr
09.01.2012 (13:41)  
koffr: přemýšlej trochu,než něco napíšeš.Tohle je fakt síla.Typický názor českýho gumokoláka.Postávání v nekonečných kolonách a zácpách nebo na křižovatkách nikomu nevadí...ale běda,jak musí chudák frustrovanej počkat 2 minuty u přejezdu.Pak ať se nikdo nediví,že jsme tam kde jsme.Lidi,kam jste dali rozum?
09.01.2012 (13:30)  
zirecek: Ale to je spis otazkou moralky, legislativy, policie, nez cehokoliv jinyho.

koffr: To ze je prejezd spatne navrzenej nikoho neopravnuje jezdit na cervenou. Ani kdyby byl frustrovanej. Muze si stezovat, muze je jinudy. Jinak kdybyste posledni vetu upravil a z lokalnich trati udelalal "nektere lokalni trate" a vynechal privlastek "moderni", tak bych s ni i souhlasil.

Ales Rebicek: Existuje spousta idiotu, ktery budou riskovat zivot, ale nebudou riskovat 2 tisice pokuty.

Mne zas pride zvlastni, ze se stat musi strat takovym zpusobem o bezpecnost obyvatel...
09.01.2012 (12:44)  
No nevim, nebylo by spíš lepší tam ty kamery nachat na "tajňačku"? Protože když tam bude cedule, řidiči si dají pozor. A třeba po měsíci kamery přesunout jinam a ceduli nechat :-)
registrovaný uživatel koffr 
09.01.2012 (12:26)  
Taky nám tu na jeden přejezd namontovali kamery. Za poslední dva tři roky na něm bylo několik nehod. Z obou stran přejezdu jsou křižovatky, hlavní silnice navíc vede přes přejezd tvarem "U". Podprůměrnej řidič nemá šanci při výjezdu z vedlejší ještě stíhat registrovat signalizaci (v létě je to z jedné ulice kvůli oslnění dokonce nemožné). Místo aby tam dali šraňky, čímž by se všechno vyřešilo, tak tam radši daj kamery na "neposlušný" řidiče.

Samozřejmě, pokud někdo přejezdy na hlavních a dvojkolejných tratích projíždí schválně, tak je to i*iot a neměl by mít papíry. Ale spousta přejezdů (zejména na lokálkách) je prostě špatně navrženejch. Třeba dlouhý čekání mě jako řidiče frustruje a tam kde to znám a vím, že se čeká třeba na křižování dvou ufuněnejch motoráčků tak taky projíždím. Navíc si myslím, že vzhledem k naprosto negativnímu přínosu dnešní lokální železnice společnosti by snad měli vláčky na přejezdech dávat přednost normální a moderní silniční dopravě.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko