..: Pětici železničních přejezdů budou sledovat kamery :..

Hazardující kamion na přejezdu, Benkov, 10.12. 2008, foto: SŽDC Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.

Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.

Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 9.1.2012 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
10.01.2012 (16:02)  
Tak ono stačí je mít dělený a zavřít "vjezdový" hned a "výjezdový" o těch deset sekund později (nebo spolejhat na inteligenci šoférů a nemít je tam vůbec). Nakonec na křižovatce silnic taky červená padá pět sekund po žlutý .. a kolik ještě stíhá projet aut ;-)

Mmch na prazdne krizovatce, kde nikdo nejde ani nejede bych to viděl na zásadní redefinici významu signálů, zelená: máš přednost, červená: dej přednost v jízdě. To by podstatně zamávalo propustností i jízdní dobou mimo špičku.
registrovaný uživatel M 
10.01.2012 (12:30)  
Tak nejak.
Navic by mne zajimalo, jak to v Davosu ve Svycarsku a vsude jinde maji vymysleny s tim, ze kdyz jdou zavory hned 5 vterin po svetlech, tak jak maji vyresenej kamion s navesem nebo traktor s vleckou apod. No ale v Davosu ve Svycarsku na to treba maji nejaky cidla asi...
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
10.01.2012 (12:26)  
Tomáš Vrabec: Mám dojem, že v týhle republice by to takhle být nemohlo :)). To by bylo mrtvejch magorů na silnicích ještě víc.
10.01.2012 (11:03)  
@José - souhlas. Byl jsem téměř v šoku, jak jsem poprvé přejížděl přejezd RHB v Davosu, ve Švýcarsku. Závory šli dolů cca. 5 sekund po světlech, nahoru okamžitě po projetí soupravy. Časem jsem se přesvědčil, že je to všude v okolí.
registrovaný uživatel José 
10.01.2012 (9:50)  
mozna bych misto nasledku resil pricinu - dlouhe predzvaneci doby..
registrovaný uživatel M 
09.01.2012 (23:49)  
Tululu - no i smrt blba bohuzel neco stoji. Zaprve primo - nejaci ti hasici, zachranka a tak. Zadruhe neprimo - i blb plati nejaky dane (v nejhorsim jen ty neprime) a kdyz nebude blb, tak se mandatorni vydaje statu nesnizi...

Obecne - cedule bych dal vsude. Tzn. varoval bych a soucasne bych nerekl, kde se to musi "opravdu" dodrzovat. Nebo presneji, ty varovne cedule (vcetne tech pred radary) jsou fakt blbost. Furt cekam, kdy budou ve mestech muset hlasit "pozor jdou policiste, kapsari, jdete ted jinam, at vas nechyti"...

Koffr - a na prazdne krizovatce, kde nikdo nejde ani nejede, to taky vezmes na cervenou?
09.01.2012 (23:46)  
tomik791 pokud budete chtit ridice nachytat,tak souhlasim,dat tam ceduli je blbost stejna jako bylo v zakonu ze pred radar se ma dat cedule ze se meri,kazdopadne kdyz by se tam dala cedule bez kamery,tak ridice taky nachytate,oni poctive vyckaji cervenou,nikdo nevjede na trat a zmensi se riziko,ze auto srazi vlak a tisice lidi bude mit zpozdeni,zalezi hlavne co je dulezitejsi,jestli zabranit nehode s vlakem nebo vybrat na pokutach....ja bych se hlavne snazil,aby tito lide prisli o ŘP,potom nebudou predjizdet vsechny prejezdy,ani ty kde cedule a kamery nebudou,to same s rychlosti...kdyz byla pred radarem cedule,vsichni zpomalili a pak zase jeli rychle,kdyz je nachytate a prijde o ŘP,tak si dlouho rychleji nezajezdi nikde
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
09.01.2012 (22:42)  
Ale nesmí tam být cedule "přejezd monitorován kamerovým systémem" jak bývá zvykem. :D
09.01.2012 (20:18)  
Taky nechapu proč někdo řeší kolik lidí zemřelo na přejezdech....jsme svobodni lidé ve svobodné zemi,když nebudu chtít si dát ve vozidle pás,tak proč bych si ho měl dávat,hlavně by měli řešit to,aby co nejmíň vlaků mělo kvůli takýmto neinteligentních lidí zpoždění,můj návrh je dát 500 metru(pokud takový prostor před přejezdem je) vysouvací bodláky,který by řidiči propíchaly všechny pneumatiky a pak mu dát klidně ještě 20 000 kč pokutu a zabavit řidičský průkaz,každopádně už vidím ty reakce od vás nebo nedejbože od politiků jak tvrdí jak je to strasně kruté a přísné pro ty řidiče atd......porušení pravidel silničního provozu má být krutě a přísně trestáno,jinak to bude dopadat fatálně,jako minulí roky(jen koukněte na statistiky,počet mrtvých neviných lidí a nemám namysli pouze přejezdy,ale všeobecně)

Tohle se mi líbí: http://www.youtube.com/watch?v=mRPEW2OMIU8&feature=related
09.01.2012 (18:54)  
Jiří Kocurek: nemyslel jsem to tak, aby se švestky napakovaly, ale tohle bohužel není jen o hazardování s vlastním životem, ale často to odnese i fíra, případně cestující. Pokud se někdo chce zabít a neohrozí nikoho dalšího, je to jeho věc. Ale tohle je dlouhodobej problém a mělo by se tu postupovat rázně, klidně s odstrašujícím příkladem. Protože lidi si pak rozmyslí, jestli kvůli dvěma minutám platit jak mourovatý, o bezpečnosti provozu nemluvě.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko